Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg tror det som utspiller seg foran øynene våre er at AZ ruster opp og posisjonerer seg i delivery, og at de vil inngå flere forskjellige lisensavtaler på området, hvorav pcib er et av flere selskaper. Fimanaclisens vil være et av mange verktøy AZ ønsker seg. Edit: et mulig utfall er noe sånt som en fin upfront for nac-lisens, som fjerner behovet for fremtidige emisjoner på mange år. Så kan pcib og AZ sine forskere fortsette å samarbeide om andre områder (feks produksjon i celler) i tillegg. Vinn vinn

6 Likes

Helt klart, og pcib kan nok bare hjelpe deler av delivery. Men har inntrykk av at Pcib kan hjelpe på de mest lønnsomme områdene og der det er vanskeligst å få levert.

5 Likes

Siste setningen til Aaleby er …forklaringen :slight_smile:

2 Likes

AZ med sine 65 000 ansatte, hvorav over +2500 sitter i Gøteborg har over 167 studier pågående med partnere ala PCIB. De har offentlig gått ut og kommentert andre partnere som jobber med delivery.

Jeg har enda ikke funnet en artikkel fra AZ som nevner PCIB… har noen andre det?

Edit : ved «nevner» mener jeg ref i teksten til PCIB eller i referansene. PCIB har utgitt mange bra paper i løpet av mange år. AZ har testet PCIB siden 2015, så det må da ha resultert i et paper vil jeg tro… eller

3 Likes

Selvsagt ikke. Artikler publiseres måneder etter at de er godkjent. Før 25 november var navnet på partneren PCIB hemmeligholdt. Ellers: Q4 legges ut på nett 2 og en halv time før møtet starter

6 Likes

Hentet ifra corona tråden. Det blir ikke feil om noen deler litt god forskningsdata ifra FimaVac og Nac på linken under.
Det er faktisk bla levering til celler de sliter med.

Det anerkjente, medisinske tidsskriftet The Lancet har opprettet et eget ressurssenter for forsking og info om Covid-19. Primært for forskere og medisinsk personale, men alle har adgang til informasjonen. Her er det mange forskningsbaserte artikler.

Link her
https://www.thelancet.com/coronavirus?dgcid=kr_pop-up_tlcoronavirus20

2 Likes

Var denne posteren kjent før @StockDZ la den ut i går?

En annen ting, er ikke AZ stor på antibiotika? :face_with_monocle:

11 Likes

Den logikken følger jeg. For AZ kjenner meget godst til PCIB sin teknologi etter flere år med tett samarbeid bak seg allerede. Det er derfor helt naturlig at etterhvert som forhandlingene skrider frem og man ser konturene av en endelig avtale, at AZ begynner å tilpasse sin egen organisasjon til en ny hverdag. Men mens selskapet kan holde de pågående forhandlingene lukket for omverden, så er det vanskelig å gjøre det samme når man skal ut i markedet og søke etter nye medarbeidere.

Så ja, her kan det tydeligvis komme melding om avtale any day. Og når avtalen med AZ treffer markedet vil kursen skyte gjennom 100 i løpet av sekun der/minutter ettersom alle skal ha noe som ikke lenger er der. De aksjene som ligger fremme vil bli støvsugd bort umiddelbart og det vil være langt mellom aksjonærer som legger ut nye til salgs.

Nei, her bør man befinne seg på innsiden og la tiden gjøre jobben. Det er bvel neppe tvil om hva som vil treffe oss…

8 Likes

Nettopp!:wink:

Det kryr av spor på nettet…

6 Likes

Vi vet hvor Pcib folket bor;)

https://trends.google.no/trends/explore?q=pcib&geo=NO

6 Likes

Ville az virkelig “tilpasse” sin organisasjon før en avtale var undertegnet? Og ser man ikke da helt bort fra en evt. budkamp som Einarsson antydet?

Tror az kjører flere parallelle løp, men har ikke det minste i mot å våkne opp til signering av avtale i morgen.

Foreløpig velger jeg dog å ha godt med is i magen.

2 Likes

Ja, denne har vært kjent en stund. Einarsson har også kommentert i en podcast, husker ikke hvilken. Budskapet var vel at dette er tidlig, og ikke noe PCIB jobber aktivt med pt.

3 Likes

Begynner posisjoneringen mot q4 nå på tampen av uken?

3 Likes

Dette har vært diskutert opp og ned tidligere. Er litt ambivalent i forhold til dette spm selv, men synes det er veldig påfallende at stillinger blir lyst ut i et slikt omfang på område som passer som hånd i hanske ift Nac, tatt i betrakting AZ sin store organisasjon.

4 Likes

PCIB og AZ har med børsmelding mht 6 uker o.m. klart anngitt at noe er på gang. Det gjør at de har helt ryggen fri med å om stelle sin organisasjon ute å børsmelde noe inntil en muligens avtale foreligger.

3 Likes

Ref børsmelding om NAc. De sier at de skal bruke tiden frem til sommeren på å bli enig. Jeg kan ikke se noe som tilsier at det skal komme noe før det.

De har satt av 6 måneder. Det betyr ikke at de MÅ bruke 6 måneder. Dersom de er enige etter 5 måneder sitter de ikke og tvinner tomler den neste måneden. Tid er penger for både AZ og PCIB. Veldig mye penger for AZ som tjener 2*PCIB i uka

7 Likes

Her tror jeg begge partene minst vil trenge tiden frem til 1/7 med å fremforhandle en avtale. Personlig ser jeg det like sannsynlig at et avtale blir publisert etter 1/7 som før.

2 Likes

Etter tidligere tidslovnadfadeser, har nok PW tatt litt hoeyde her for og ikke traakke i salaten en gang til. Men siden det ser ut som at AZ har bestemt seg for lenge siden, tror jeg det blir motsatt denne gang. En avtale vil materialiserer seg i god tid foer fristen gaar ut…

3 Likes

“Personlig” synes vi alle litt av hvert. Egentlig oppfatter jeg AZ som rimelig desperat

3 Likes