Det er liten tvil om at markedet for ‘Drug Delivery’-systemer kommer til bli svært.
Som et lite apropos til alle optimistiske diskusjoner her, så har National Institutes of Biomedic Imaging and Bioengineering laget et Fact Sheet som omhandler ulike leveringsmetoder.
Dette forteller meg at AZ har mange alternativer - som ikke nødvendigvis omhandler PCIB sin teknologi.
Det kan godt hende, men folket her inne har tydeligvis bestemt seg for at avtale kommer lenge før. For all del, kan godt skje men ingenting av kommunikasjon rundt temaet tilsier at det kommer noe før mye nærmere sommeren. Hvis det kommer mye før så er det selvsagt ekstremt bullish, men når det kommer til så upløyd mark som det feltet NAc er i ville det overraske meg storligen om at de ikke vil ha alt på stell før en eventuell avtale underskrives. Tror de har god bruk for tiden frem til 1/7.
Ruben;
Jeg frykter at mange her inne har en litt naiv formening om kompleksiteten i en slik avtale.
Hvis du ikke forholder deg til annen/nyere info enn børsmeldingen fra november kan jeg forstå ditt synspunkt bobleplast. Det er en fri verden, jeg liker å forholde meg til ALL tilgjengelig informasjon
Det er helt greit. Men man kan ikke utelukke at det foreligger en avtale før den tid. Og verken PCIB eller AZ ville ha noe imot et raskere foerhandlingsforløp, vil jeg tro.
For AZ vil det være viktig å få på plass en avtale og derved sette en stopper for andre BP. Spesielt dersom de har til hensikt å sluke hele PCIB.
For PCIB vil det ha betydning å få på plass avtalen slik at selskapet får tilført ny kapital, spesielt dersom AZ kun skal ha avgtale påp en arm og PCIB skal videre uytvikle de to andre selv. Det er kostbart og en avtale vil gi PCIB forutsigbarhet.
Så jeg tror ikke det vil ta lengre tid enn det må og at en avtale kan bli realitet betydelig tidligere enn 1/7. Jeg tar uansett ikke sjansen på å sitte på utsiden i den tro at avtalen ikke kommer før 1/7. Da tror jeg man kan få seg en ubehagelig overraskelse. Dert blir som å ta seg en riktig fyllekule i Tromsø i perioden mai/juni. Da kan man også få seg en stygg overraskelse ved at man går glipp av våren. ;-))
Håper du får sove om natten
Ikke glem at det kan komme vaksineavtaler og partneravtale i Asia også. Det er ikke bare AZ vi venter på.
Det vil også ha kursdrivende effekt.
Ok, men hvilken annen info enn googling av diverse stillingsutlysninger hos AZ er det? Det er optimistiske spekulasjoner, intet annet. Og det tror jeg folket skal ha i bakhodet.
Og det er ikke slik at PCIB er det eneste selskapet som jobber med delievry. Men pcib er nok det selskapet som tenker mest utenfor boksen.
Men dette er ikke unikt for Pcib. Alle bioteks har jo bøtter og spann av konkurrenter, Targovax(plenty med konkurrerende virus under utvikling), Nano(mye RIT under utvikling) osv
Mulig. Mange biotekere på tråden mener at dess lenger det tar før eventuell avtale er signert dess større og bedre avtale for PCI Biotech. Det er stort utfallsrom!
Hvis så håper jeg mulig avtale kommer siste dag i første halvår🥳
Vis til et annet selskap som har samme eller bedre resultater innen delivery som Pcib har. Tviler på du finner noe som er bedre.
Du kan begynne med å lytte til podcastene bobleplast, men som sagt, det er en fri verden så du kan gjerne vente til juli med å begynne å vente på avtale…
Linken du la ved viser leveringsmetoder, men ikke metoder for levering inn i celler, slik PCIB kan.
Flott at mange er usikre. Det betyr høyere potensiale ved avtale
Ikke noen motsetning i det. Vi håper alle på at det blir avtale og at den blir så god som mulig for PCIB. Og ja, utfallsrommet innenfor disse rammene er stort. Men det er vel mye som allerede taler for at det blir avtale, så slik sett står vi gjen med usikkerheten mhp hvor god avtalen blir og når den kommer.
Tålmodighet er en viktig dyd når det kommer til farmasiaksjer.
Londonmannen; For all del du kan få rett, men det meste her på forumet rundt en avtale blir mer og mindre vill spekulasjon og synsing.
Vi vet svært lite om hva som skjer i kulissene annet enn at dette er en uhyre komplisert materie, noe også Einarsson bekreftet.
For ordens skyld så sitter jeg ikke utenfor, Har fortsatt mine 30K kjøpt i 2015/2016.
Men mener det er bortkastet tid å spekulere og synse om når denne avtalen kommer. Jeg har det ikke travelt, og avtalen kommer når den kommer; enkelt og greit.
Resultatene er bra, ingen tvil om det. Men pcib har også en en helt unik innfallsvinkel og det må taes med i betraktningene. Tror ingen her inne har særlig forutsetning til å forstå kompleksiteten i slike avtaler når teknologien til pcib er så “udokumentert” til formålet. Og DNA/RNA - teknologi er også særdeles nytt og ubeskrevet i sin helhet.
Det har vært synset om avtaler i øst og vest siden tidenes morgen i PCIB. Blir RELASE så bra som vi tror så kommer de.
I fimaNACC har jeg liten tro på en stor upfrontavtale med AZ. Om de var så keen som det omtales her så hadde den avtalen vært i boks for lenge siden.
Helt klart og mRNA er det mange mener det hotteste innen biotek. Midt i puddingen sitter nå muligens Big Pharma ved Astrazeneca og biotek myggen PCI Biotech med sin mRNA teknologi (fimaNac) og lager enkel eller kompleks avtale. Dokumentert etter forskningssamarbeid mellom begge parter siden 2015!!!Blir det den hotteste avtalen i norsk biotek ever???! Nesten så en må klype seg i armen at biotek myggen i det hele tatt har kommet til dette stadiet innen det hotteste innen biotek med big pharma! Så blir det uendelig spennende å få fasit helt plutselig eller i løpet av første halvår.
Eg skulle ønske den kom nå. tenk hvor mye biotec aksjer en kunne fått rundt om på børsen
Tror det er i alles interesse at avtalen blir så god og bunnsolid som overhodet mulig. Vi er helt i starten av DNA/RNA delievery og noen måneder fra eller til betyr faktisk ingenting. Tvert imot tror jeg en forhastet avtale har større mulighet for noe negativt. Og det er hverken PCIB eller AZ interessert i.