Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nå er det AZ vi vet er i forhandlinger med Pcib. Om det er noen andre som også er i mixen så er dette bare bra, men ikke noe jeg baserer min investering på foreløpig.

Klart det brenner under føttene til AZ , de har jo i tillegg gigantiske Roche hengende som en skygge over seg. Nytt oppkjøpsforsøk fra Roche kan komme. Selv de mest optimistiske har problemer med å skjønne hvor stort dette blir ( ikke kan bli ), inkludert meg selv. Og det blir i 2020.

4 Likes

Selvsagt.

3 Likes

Er du interessert i fimaBacc , så se gjerne på NRK 2 akkurat nå

4 Likes

Jeg trodde AZ var “stor” jeg men Roche et tydelig MYE større. Hvor store er dem?

1 Like

Det der “coinflip scenariet” gir liten mening i denne sammenhengen. Det har for det første med tidsaspektet og vurderingen av endret risiko å gjøre, både når det gjelder når og hvor raskt man går “all in” og evnt ut om det avtegner seg “skjær i sjøen”. Det er ikke snakk om å tape alt i løpet av sekunder som ved et innholdsløst “flip of a coin”. Selv flyttet jeg alt over i PCIB i løpet av noen måneder hvor jeg fikk inntrykk av at risikoen var (ytterligere) redusert. Når det gjelder akkurat PCIB så er det, i den grad sammenligningen overhode har noe for seg, dessuten snakk om minst tre “mynter” hvor risikoen er desto mindre for at de alle skal falle ned på feil side.

8 Likes

AZ market cap 131 Billion $
Roche market cap 303 Billion $

3 Likes

Takk for svar. Skjønner at dem har små problem med å “sluke” oss i et lite jafs.

Jeg har ca 60% i PCIB av aksjeportefølje per dags dato, det er utenom fond og kontanter.
Av all kapital er jeg vel nede på rundt 40%.
Inngangsverdi er ca 25% av dagens kapital.
Skal jeg ta med trader før jeg gikk inn på ASK så er den mye lavere enn det også.

3 Likes

Wallenbergene var blant de som stilte opp for Astra i kampen mot HoffmanLaRoche fordi Astra var opprinnelig svensk. Roche har garantert appetitt på AZ fortsatt…kanskje også fordi AZ muligens får bittelille PCIB på kroken. Alt kan skje. PCIB er mindre enn en dråpe i havet økonomisk for de store. Det er kun de vitenskapelige resultatene som teller nå. Ikke pengene. Selvsagt brenner det under føttene på AZ akkurat nå mens du leser her. Hvis du er det minste i tvil om at en avtale kommer , så bør du lese mer.

5 Likes

Da må du skynde deg å selge såpass at du får vektet deg ned, @even44, akkurat slik som de store fondene gjør.

De har jo sikkert greie på hva de driver med. :joy:

5 Likes

Fondene handler med bind foran øynene nå det gjelder det vitenskapelige - fremtidens medisin. De tenker bare “avkastning” prosentvis, Dere som leser her , skjønner mye mer , også du Durable :slight_smile:

3 Likes

No guts no glory

2 Likes

Selvsagt, @Ruben2. :blush:

Det må forøvrig være begredelig å arbeide som fondsforvalter. En algoritme kan vel gjøre jobben bedre, og gjør det vel også i stor grad.

3 Likes

Mine to @Ruben2- favorittsitater:

«Les og forstå. Les og forstå». :ok_hand:

«1400». :ok_hand:

4 Likes

Litt på sidelinjen i forhold til de siste 90 postene over.

Her er en studie fra Italia som setter pris på vår TPCS2a og det ser ut til å fungere bra på brystkreft .

12 Likes

Nøyaktig en måned siden dette ble publisert. Dette er utenfor fondsforvalternes verden.

1 Like

Det mest bekymringfulle for PCIB kursen, er at Corona viruset kan sende boersen nedenom og hjem foer PCIB kommer med gode nyheter;-((

Hadde haapet PCIB skulle gaa til himmels foer Corona viruset sendte markedet ned, men naa ser det tynt ut. Men man kan jo haape at PW kommer med kjempegode nyheter denne uken? Er de gode nok, med store fremtidmuligheter, kan det jo hende at PCIB kobler seg fra ett eventuellt bearmarked? Har selv ett snitt paa kr. 15. Saa skulle det komme gode nyheter, tror jeg ikke PCIB vil falle saa dypt, selv om Corona viruset skulle faa boersene til og krakke.

Det er jo så mange her inne som har kjøpt seg inn på 7 og 10kr at dere har vel en god tur ned før det begynner å svi ; -)

1 Like

Jeg tror ikke at 2% dødelighet som rammer mest eldre får børsene til å krakke, men en nedgang blir det kanskje. Turisme vil få kraftig nedgang (fly) og shipping tror jeg vil lide.

1 Like