Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Om kursen skulle “kollapse” og PCIB inngår en “gullavtale” etterpå får du likevel godt betalt Arve. Hvis du ikke selger i mellomtiden da.

1 Like

Jeg har solgt alt jeg hadde av indeksfond og til og med mesteparten av PHO. Men ikke en eneste PCIB aksje. Bekjempelse av virus, kreft og annen dritt blir ikke mindre viktig etter corona. Leveringsplattformen blir heller mer etterspurt og oppsiden er større fra 50kr enn fra 80kr.
Sannsynligheten for avtaler vil heller øke enn minke med en pandemi. Kanskje blir FimaBac og FimaVir født snart ?

11 Likes

Skru av skjermen, kjøp hermetikk. Når hermetikken er tom og butikkene i Italia har fulle hyller igjen, da kan kan du skru på skjermen. Og blir ikke det bruk for hermetikken her på berget @arve1954, så kan vi ta oss en tur på kaien i byen sør i fylket for ferske reker, jeg byr på rødvinen :wink:

Dette får gå sin gang, det fundamentale er fremdeles det fundamentale.

5 Likes

Satt med en del Birdstep når dotcom boblen sprakk, veldig smertefull erfaring. Med alt som nå eies i norsk biotek og Pcib i særdeleshet for min del, så legger jeg inn en stor bønn om positive nyheter i morgen. Om ikke går jeg i hi i Thailand.

Ser ikke akkurat lystig ut for morgendagen.Vi får håpe og be om god melding.Ellers så tror jeg vi går mot 35 kr.Er glad jeg har noen bjørner og trøste meg med nå.

Jeg liker ikke den spredningen som har vært siste dager og dette kan gi stygge utslag. Tragikomisk at vi blir ramma så hardt for vi er da ikke avhengig av verken råvarer eller handel ( mus å rotter finnes over alt).
Vi må ikke reise og vi kan jobbe med vårt om oljeprisen kollapser eller verdenshandelen bremser/stopper for den del. Vi er totalt konjunktur-uavhengig så rent børsmessig burde vi være en redningsflåte?
Nærmer seg stengetid i USA og det stopper/snur litt på tampen.
Får bare ønske alle lykke til i morgen.

1 Like

Det er vel noen her inne som har kunnskap på om vi noen gang kommer til å få kontroll på Corona viruset…
Vi har jo en felles legekompis @arve1954 som vi kan spørre om han tror vi noen gang kommer til å få kontroll på Corona viruset…
Etter som jeg har forstått, så er vel influensa også basert på virus. Har vi kontroll på det? eller er det bare noe vi må lære oss å leve med?
Virus blir vel resistent og utvikler seg, eller er jeg på bærtur her…?

Syns vi har lite å bekymre oss over. AZ banker på døren, våren nærmer seg, Liverpool vinner serien og snart er det sommer med lettkledde damer langs fortauskantene :slight_smile: Smil til livet og livet smiler til deg. Snart er det vår tur!

8 Likes

Det er ikke viruset som ødelegger, men all panikken…
Det ser jo ikke ut til å stoppe…
Hadde ingen vist noe, hadde det “bare” vært et kraftig influensa virus :roll_eyes::face_with_monocle:

4 Likes

Har det noe å si om den går ned til 35 hvis AZ har tenkt til å kjøpe selskapet? Påvirker kursen størrelsen på budet?

Svaret er nei,det har bare betydning for de med belåning og som risikerer tvangsalg.Men det er jo ikke akkurat oppløftende og se portisen skumpe inn,men vi får la det stå til,dette har jeg vært med på før.

All coronatråd og verdens undergang vil moderator kunne flytte disse fra PCIB tråd til coronavirus tråden👍
Det ble vrient å finne PCIB info på PCIB tråden😂

2 Likes

Huff og huff så engstelige beleste og positive folk er her…dette er IKKE Svartedauden eller Spanskesyken !

2 Likes

Dem vil få kontroll på Corona men problemet er at det kan gjøre mye skade før vi kommer dit. Børsene HATER usikkerhet . Ekspertene sier IKKE kjøp aksjer nå osv. USA er bjellesau og stuper det der gjør vi det samme.
USA dow ser ut til å slutte 3,14 og nasse 2,8 og da kan vi få 3-5% rett i fleisen i morgen. Beklager men slik er det og vår børs er ikke direkte lav i utgangspunktet så huff nei dette er ikke bra.

1 Like

Jeg tror nok at det beste man kan håpe på, er at uansett hvem som klare å finne en vaksine til uansett virus, om det er Roche, AZ eller PCIB eller hvem som helst andre, er at de vil benytte seg av PCIB’s leveringsteknologi i fremtiden :+1:

4 Likes

Pcib er ikke “vår (olje) børs”.
Og 1/7 er ikke i morgen. Greit å vite.
Et eventuelt tilbud fra A.Z. er ikke avhengig av kommende måneds kurs.
Og : Det er ikke noe tap før man selger.

2 Likes

Ikke glem basics ! AZ jakter på PCIB…Roche jakter på AZ…børsuro og sykdom går alltid over ! Om du er overbelånt , så beholder du 60-70 prosent av aksjene. Verre er det ikke. Førstkommende 17.mai kan bare 10.000 PCIB aksjer være verdt over 1 million. Roe ned nå:)

3 Likes

Vet at jeg er negativ nå men 30 år på børs setter sine spor. Håper jo for all del jeg tar feil men “fryktindeksen” i USA har aldri vært høyere og da er det fare på ferde.
OM INGEN ja ingen selger en eneste aksje i morgen eller resten av uka så går dette kjempebra men kvissleis får vi det til?

1 Like

Kjære deg, du springer jo fryktindeksens ærend.

8 Likes

Dette er jo lommerusk i forhold l halvannet års vandring mellom 25 og 30…Arve. Du må bytte fastlege eller kone , eller kanskje type rødvin. Eller radiokanal. Kanskje Vinyl er bra for deg. Frank Sinatra og lignende :slight_smile:

2 Likes