Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg tror det var mannen som kom med personangrep :stuck_out_tongue: Når det skal sies ser du helt bort ifra hvilket behov det er for en emisjon og det faktum at en avtale med AZ blir avklart innen 6 måneder.

Argumentet fra deg og mannen fortsetter å være, kursen er ATH, da er det fint å kjøre en emisjon. Det er ikke spesielt nyansert og gjennomtenkt.

8 Likes

Jeg sier på absolutt ingen måte at det kommer en emisjon, jeg mener bare jeg ville forstått rasjonale bak det gitt kursstigningen. Er enig med deg ifht. at sannsynligheten kan diskuteres mtp. det som er kommunisert.

3 Likes

Gitt hva vi vet, er det ikke noe rasjonale for å gjennomføre emisjon nå. Er man rasjonell avventer man utviklingen av eventuelt samarbeid med AZ, og til det kommer et behov for mer kapital før man kjører en emisjon.

3 Likes

Det var vel akkurat sannsynligheten vi diskuterte, pluss (dårlige) sammenligninger med andre selskaper. Synes vi skal konsentrere oss om PCIB nå.

1 Like

uansett for å gi mitt bidrag til dette emisjons maset så er det fint at Pcib kjører mot aksjonærene,

Så har du ikke aksjer, så får du ikke være med :wink: basta ! :wink:

Det er vel ingen grunn til å ta helt av fordi det nevnes emisjon her? En 10% rettet emisjon nå ville sikret selskapet langt etter filing med tanke på GGK. Det er bare positivt.

Når det er sagt så ser jeg det som svært lite sannsynlig at det kommer en emisjon i nærmeste fremtid.

8 Likes

Kan det vaere slik at PCIB og AZ allerede har loest diabetes gaaten? I saafall maa forhandlingene vaere toeffe;-)) Uansett, mulighetene med fimaNac of fimaVacc er enorme. Det er ut i fra dette man maa prise PCIB.

For naar Kristian Berg i den siste podcasten uttalte at PCI teknologien virker paa alt vi har testet paa??!!, blir det vanskelig og ta pessimistene alvorlig.

7 Likes

Jeg tror Per Walday hadde så høy selvtillit mot AZ fordi diabetsgåten har virket i dyr. Dvs gåten er løst.
Hvis dette er riktig tilsier det enorme verdier.
AstraZeneca mangler bare en avtale med Fimanac (eller kjøp av Fimanac) for å kunne starte Fase-1 i mennesker.

Bare i USA :
25 million Americans have Type 1 diabetes . By 2050, 5 million people are expected to be diagnosed with Type 1 diabetes . An estimated 40,000 people are diagnosed with Type 1 diabetes each year. 200,000 people under the age of 20 years old have Type 1 diabetes .

6 Likes

Robotene sliter med å fortolke køpsordren på 66kr

1 Like

Alltid gøy å plage en robot :rofl:

2 Likes

Altså, hvis man løser diabetesgåten, har man løst mange gåter i samme slengen. Hvordan aktiverer man genet som produserer insulin, får det til å bli varig og uten at den samme immunresponsen som ødela betacellene nå ødelegger alfacellene. Hvorfor må man da absolutt bruke alfacellene? Da kan man like gjerne bruke celler andre steder i kroppen, skulle man tro, but i digress.

5 Likes

Etter å ha tenkt litt ekstra bør det brukes en celletype som har en toveis glukosetransportør(glut2).

2 Likes

Har vi noe holdepunkter for dette? Er det ikke det AZ skal sjekke ut nå

1 Like

rolig folkens… diabetesgåten er ikke nødvendgivis løst. jeg frykter tidenes nedtur om AZ melder at de ikke fant det de lette etter,

1 Like

Det tror ikke jeg heller, men så er jo heller ikke det PCIB sitt område.

Andyo, om du har lyst å ta et dypdykk i dette materiet.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5762410/

3 Likes

Jeg tror også alle skjønner at en markedsverdi på 2mrd norske kroner ikke har i seg et mulig diabetesgjennombrudd.

3 Likes

Takk!

Det er mulig, men etter hva Per sa i podcasten, og Einarsson broderte videre på, tror jeg det er diabetes de allerede har gode resultater fra.

2 Likes