Greit å ha et edruelig forhold til dette Plumbo, men husk på at dette med diabetes ikke på noen som helst måte er priset inn. Bare FimaChem-løpet vil være verdt mye mer enn dagens prising når det er ferdig. Og det FimaNac-samarbeidet som AZ har fått “fantastiske resultater” med iflg Per gjelder ikke diabetes, diabetes er bare en eventuell “icing on the cake”…
Det ville jo vært ganske sensasjonelt at bortimot 10% av befolkningen har diabetes type 1.
Type 1 diabetes
According to the ADA, 1.25 million Americans have this disorder. This is about 5 percent of all diagnosed cases. The ADA estimates that 40,000 people receive a type 1 diagnosis each year in the United States
Ja, jeg ser det. Jeg googlet “diebetes type 1 usa”, men svaret må være feil.
Du har rett.
Men uansett ligger det enorme penger der.
(Det var trolig type 1 + 2)
Kan vi være sikre på det ?
Ja det er nettop det. Hadde diabetesgåten vært løst ville vi fått trading halt i to år fremover… men blir spennende å se såklart
Ja.
Siden AZ ikke har gjort evnt diabetes tester før meldingen så kan du være 100% sikker på det.
Hvordan vet vi at det ikke er nettopp diabetes de har brukt 4 år på (fra 2015) ?
Ja, det kan vi være sikre på. De har ikke gjort forsøk sammen AZ utenfor onkologi før nå nylig.
Les meldingen, vær så snill.
“The aim of today’s expansion
is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are
transferrable to additional disease areas”
OK, gir meg. Mulig de ikke har hatt tillatelse av PCIB til å teste noe annet enn onkologi.
Men de har testet levering til celler. Levering til alfaceller er ikke “en annen verden”.
Dessuten tror jeg PCIB også ville vært svært interessert i å løse diabetesgåten. Vi kan derfor ikke være sikre på hvor slakke avtalene har vært. Husk at AZ & PCIB delvis har forsket sammen siden 2015. AZ har gjort dette forskningsarbeidet gratis for PCIB. Er det noen som tror at PCIB ville nektet dem å teste ut “en annen god ide” (diabetes) også gratis. Det tror ikke jeg.
Men nå er foten satt ned fordi resultatene er fantastiske.
I morgen er det den store VACC dagen.
De spørsmålene vi har til rådighet i morgen (3 stk?) burde kanskje omhandle den offisielle frigivelsen av vaccdataene?
Jeg har fått det for meg at resultatene er spektakulære så dersom dette stemmer så ligger selskapets utfordring i å klare å formidle dette til markedet.
Med markedet mener jeg “folket i gata” og professorene.
Kanskje selskapet kjører en todelt modell.
Og overse informasjonsbehovet til aksjonærene lønner seg neppe (kortsiktig)
Får håpe de klarer å skape samme positive miljø som de har klart på de siste 2 kvartalsrapportene.
Lykke til
Når du skriver ting i anførselstegn på denne måten, så betyr det et direkte sitat, og ingen fra selskapet har sagt eller skrevet “fantastiske resultater”. Sikkert noen som mener det er pedanteri, men jeg mener dette er vesentlig for å kunne skille spekulasjoner fra fakta.
Slike avtaler er ikke “slakke”, det er derfor PCIB børsmeldte for et par uker siden at samarbeidet var utvidet til også å inkludere andre sykdomsområder. Så det kan godt hende de holder på med det nå, men jeg har overhode ingen tro på at de har gjort det tidligere.
Forøvrig enig med deg i at mekanismen er lik og at det er ingenting som tilsier at de ikke kan styrke levering i andre sykdommer også.
For å spekulere litt, tror jeg AZ gjør uttesting i andre sykdomsområder for å verifisere at leveringen fungerer og trygge/utvide beslutningsgrunnlaget deres før en sannsynlig avtale.
Det er tross alt ikke så mye de får gjort på seks uker.
Mulig du har rett der polygon, kanskje det var Jonas som brukte uttrykket “fantastiske resultater”.
Per har iallefall sagt “quite exiting results” i forbindelse med Q2.
Da får vi nøye oss med denne: “On the cusp of a revolution in cancer treatments”.
Antar att de lagt PCIB efter lunch då postern presenteras lunchtid i Geneve. Kommer postern som ett börsmedelande vid 8 eller kring lunch tror ni?
Resultatene som skal presenteres i morgen er helt sikkert fine, men at det skal renne inn med avtaler inn mot jul er bare å glemme. Det tar tid å fordøye det som framlegges og deretter inngå avtale® der dette tas videre.
Det jeg ønsker meg aller mest i julegave i tida mellom i morgen og 24. Desember er skikkelige innsidehandler fra ledelsen nå som AZ, dybdeanalyse VACC, bekreftet Asia-sites alle er ute av sekken.
FPD i US kan deretter komme i januar.
Åpning for innrullering i Asia fra påske skal kanskje holde hardt, hva mener dere?
UK bør være åpnet for rekruttering til påske?
De sitter vel på innsideinfo for fimaNAc også?
Hvis innsiderne sitter med Insideinfo angående avtaleutkast til AZ, så kan de vel ikke handle (?)…innsideinformasjon vet du
I presentasjon sist er det meldt at de forventer FPD i Asia i 2H 2020, så tviler på at første site er klar til påske.