Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Blir veldig overrasket dersom de har lov til å handle aksjer nå ja.

1 Like

Ordet i meldingen var “evaluere”. Det antyder vel ihvertfall at det dreier seg om å finne ut hvor stor effekten er på andre områder.

2 Likes

Det er korrekt, derfor jeg skrev at jeg spekulerte i hensikten bak dette, når de bare har seks uker på seg :slight_smile:

2 Likes

Sitter med en foelelse av at noen og enhver som har solgt, snart vil faa megasjokk naar de ser PCIB kursen virkelig tar av. Like foer det skjer, tror naa jeg.

9 Likes

Kommer PCIB i spill innen sommeren er det vel ingen som tror sluttsummen blir 2,5mrd.
Lurer på hva de som selger tenker på. Alle burde vite at AZ har noe på gang. Avtale eller bud.

2 Likes

Har vært «av» i går så fikk ikke deltatt i emisjonspraten igår.

Min mening er at om det skjer. Skjer det ikke før jul 2020 til mid 2021 ellerno.

2020 går til å prøve å få avtaler på vac og nac.
Blir de avtalene gode nok så trenger de ikke mer penger til de formål og partnern står for mesteparten av utgiftene. Pluss at PCIB får «money to spend»
Får vi ikke partnere ila 2020. Da får vi nok høre noe på Q sent i 2020, som tilsier at egenfinansiering på vac/nac klinisk testing blir strategien fremover.
Så tror vi kan slappe av her i et år+.

Skulle de ville kjøre en vac vaksine selv uavhengig om de får partner så tror jeg upfront fra andre indikasjoner tenkes som finansiering brukt mot det i starten. Som bør vare i tid godt over Release Interrim. Da en fase1/2 med 30 pasienter ikke koster stort mer enn 40-50 mill.
Det er emmisjonssenarie 2. Som betyr 2022+ Før dyr fase egenVac trenger penger.
Men det er med en partner i noe annet og da bør kurs være endel høyere.

Ønsker PCIB å starte denne vac indikasjonen selv før de spikrer partnere på annet i 2020, så har de egentlig nok penger til å ta 50 mill til det. Men da står release interrim i fare om 0 inntekter frem til ferdig.
Det er inledningen min til hvorfor jeg tror de ikke gjør det på den måten.
PCIB (og Nano) har vært veldig ryddig i emisjonsprosesser.
De sier de ikke henter penger uten en spesifikk plan og allokering av alle pengene. Som blir godt fremvist i prospekt og rapport. Dvs tror jeg ikke på reallokering av release interrim penger til egenVac.
Derfor tror jeg heller ikke på at de henter en random sum penger uten et gitt formål. Bare for å stille sterkere i forhandlinger eller for å hente mens kursen er fin. Da det er mot den uttalte strategien om å ikke hente penger uten formål.

Så da til min «største» emisjonsfrykt.
PCIB ønsker uavhengig av partnere og partnerpenger å starte «egenVac» mid 2020 uansett.
De kjører en fortrinnsrettet emisjon på 50-60 mill med 10% rabatt som blir overtegnet 519tusen ganger.

4 Likes

Har liten tro paa en eventuell emisjon foer avtaleforholdet med AZ blir avklart,

Og etter at det er avklart, trenger ikke PCIB og gjennomfoere fler emisjoner.

2 Likes

1200 nye aksjer i dag. Har kjøpt hver dag i over èn uke nå. Portefølje: 80% i PCIB og 20% i PHO. Håper på fres i morgen.

5 Likes

Ser det ligger noe som ligner på det folk kaller for en “sperrepost” på 12,5K på 67,30 nå. Er det noen som kan skrive et par setninger om hva som er hensikten med en slik post og hvem det eventuelt er som har interesse i slikt. Jeg vil jo selvsagt anta at den overordnede grunnen er å hindre stor oppgang, men utover det tror jeg fortsatt jeg har litt å lære.

Flytt gjerne posten hvis dette går off-topic, men nå gjelder det i dette caset PCI-kursen, derfor skriver jeg her.

2 Likes

Først og fremst vil jeg ikke kalle en post på 12,5k aksjer for en sperrepost.

Sperreposter kan benyttes for å legge et press på kursen for å holde den nede.

Hensikten er å holde kursen nede, fordi man ønsker at MCAP skal være lav, eller for å benytte sperren for å akkumulere aksjer under sperreposten.

2 Likes

En sperrepost legges inn for aa skape inntrykk hos andre selgere at det er vanskelig aa oppnaa en höyere kurs. Disse skal forledes til aa selge til en lavere kurs enn sperren.

4 Likes

Når man snakker om sola der ble den spist opp :slight_smile:

5 Likes

Noen tok nettopp 10 000 i ett jafs😀

4 Likes

Ja, det ble omsatt 20 000 der i løpet av noen sekunder :slight_smile:

3 Likes

Det lover godt, det ligger noen i sivet og høster store poster :grinning:

3 Likes

Bare å holde hardt og la ingen (eller i alle fall så få som mulig) komme inn for billig :slight_smile:

Og hvis en tar Snøffelens verdivurdering på 1000 (+++) på alvor, så er vi jo fremdeles på et latterlig nivå…

Veien til over 100 burde være relativt kort…klarer vi det innen utgangen av året?

Det viktigste for oss som er inne er nok å ikkje få høydeskrekk når vi passerer 100, 200, osv.

4 Likes

FimaVacc i morgen.

Ser ingen grunn til at vi ikke skal legge oss noen russiske prosenter høyere innen ukeslutt.

3 Likes

Jeg må si etter de siste ukene syns jeg det har blitt i overkant heit her. Nesten så man saver mer aktivitet fra @anon21766851 forde man ønsker ikke selv å være den som prøver å dempe stemninga litt.

De som gjør det får fort mange sure på nakken.

Vil bare nevne at @solo snakket vel om mcap på 100 mrd får flere år siden og ble vel latterlig gjort av mange da, nå er det flere mer antatt seriøse som har tatt etter og snakker om verdier i samme område og alle roper halleluja (dog har jo solo nå uppet målet kraftig igjen da) Får han rett hele veien ? Vi håper jo selvfølgelig det men jeg savner relevant sammenlignings grunnlag.

Jeg er evig taknemmelig for bidragene til @Snoeffelen som fikk meg inn i denne aksjen via ett annet forum for lenge siden, han har fått mye fortjent skryt. Men har også tidligere blitt kritisert for å kanskje ikke ha den største styrken i børs mekanismer. Og det er litt her jeg ønsker å sette fokus, har forsøkt å ta opp tidligere. Snøffelen har kommet med eksempler på andre biotech oppkjøp og verdsettelsen av dette. Men er det sammenlignbart, er ikke med medisiner og ikke leveringsteknologi ? Som jeg nevnte på meg virker det som å sammenligne appelsinfrø med appelsinskall. Finnes det noe oppkjøp av adjuvant og leveringsteknologier vi kan sammenligne med ?

Jeg er opptatt av det fundamentale siden jeg er long investor, man kan selvfølgelig tjene gode penger på tro og håp også på obx, men det er ikke slik jeg liker å handle.

12 Likes

Tror dere at vi får en børsmelding angående fimavacc resultater i kveld?

2 Likes

Legger du til PCI teknologien i et medisinsk produkt så får du et nytt produkt med nytt patent som starter på 0 (tidsmessig).
Altså , et nytt godkjent medisinsk produkt etter å ha kjørt den nye eventyrblandingen gjennom studier (fase 1 , 2 , 3)

Delivery betyr at det virkende stoffet kommer frem til det stedet der det skal virke med stor styrke.

3 Likes