Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hvorfor og til hvilken nytte? Enten fordi de ønsker raskere mulighet for avlesning og mulig godkjennelse eller "lettere " vei til godkjennelse ved avlesning (ORR vs PFS)

1 Like

The change is motivated by a post-investigational new drug (IND) recommendation by the FDA and the planned modification will change the interim read from an event driven analysis based on PFS to a recruitment driven analysis. The modification is not expected to have significant impact on the estimated timelines.

2 Likes

Bør være mulig å få noe ut av det her etterhvert skulle man tro.

Supported also by external collaboration partners’ opinion,
the PCI technology has the opportunity to play a significant role in the realisation of several new
therapeutic modalities, including immunotherapy (fimaVACC) and nucleic acid therapeutics (fimaNAC)

4 Likes

Det meste som forventet og ikke noe “røpet” vedr ev avtale så da blir det vel flatt eller litt ned sikkert ( tipper 2-4 kr ned). Kina ned i fra 0,5 til 2% så ikke helt kollaps der heller da så langt i dag.
Vi kan drømme om at Per røper noe før børsåpning?
Burde han ikke kommentere Corona og PCIB sine muligheter frem i tid på slike senario?

BULL. Viktig at andre enn PCIB synes data og teknologi er overbevisende

6 Likes

Jeg tolker dette som at alt går på skinner og at de av oss som klarer å ignorere corona-uroen og «stay on course» har mye å glede oss til fremover.
Vi kommer nærmere avtaler og markedsadgang for hver dag som går, noe som burde øke markedsverdien.

8 Likes

Eneste ordet jeg ikke håpte å få, men frykta sterkt var delayed. De kommer aldri til å ta inn dette. De hinta det på forrige kvartal, men da drepte de diskusjonen ved å slippe AZ. Med ingen andre news denne gangen, så spørs det nok om ikke fokuset ligger på forsinket og pengebehov før man ønsker det.

1 Like

Siden fpd for us ikke kom de første månedene, så kan ikke det være noen overraskelse for markedet. Spørsmålet her er om det hentes inn igjen av flere sites og endring av kriterier, og det må man anta at er mulig.

1 Like

Bedre med E24 enn Hegnar :laughing:

PCI Biotech med nye tiltak for å fremskynde rekruttering

KVARTALSRAPPORTER

Det norske bioteknologiselskapet PCI Biotech fokuserer på utvikling av en blålysteknologi for behandling av gallegangskreft.

Innrulleringen i selskapets hovedstudie Release går fortsatt tregere enn ventet, viser resultatrapporten for fjerde kvartal.

Syv nye klinikker har åpnet for studiet siden tredjekvartalsrapporten, og 30 av de 40 initielt planlagte klinikkene var åpne for innrullering i midten av februar.

Det er åtte mindre enn planlagt. Dermed ligger pasientrekrutteringen og utsiktene bak den opprinnelige oppstartsplanen.

Selskapet implementerer derfor flere nye initiativ for å hente seg inn, med mål om en foreløpig avlesning innen andre kvartal 2022.

PCI Biotech venter at studiet er finansiert til denne avlesningen er på plass.

Kontantbeholdningen ved utgangen av fjerde kvartal var på 261 millioner kroner, sammenlignet med 284 millioner i forrige kvartal.

Kontantstrømmen til drift er på minus 24 millioner kroner i kvartalet, fra minus 19 millioner kroner kvartalet før.

Totalresultatet endte på et underskudd på 25 millioner kroner, mens tilsvarende kvartal året før endte på minus 4,8 millioner.

5 Likes

De har cash til 10 kvartaler til, så snarlig er jeg ikke enig i. Mye kan skje på de 10 kvartalene.

3 Likes

ja for vi bruker jo 25 mill pr kvartal og har bare 261 millioner igjen på konto :sweat_smile:

4 Likes

Okay?

Cash til 2022 og du mener det vil komme emisjon “om ikke lenge” dersom det ikke blir avtale med AZ i første omgang?

2 Likes

Nokså nøytral rapport som ventet. Nå er jeg spent på hva @Investor og andre kan få ut av Per og de andre i dag. Så følger vel besøk hos Radium. Det er som regel de to eventene som gir oss mest nyttig info :slightly_smiling_face:

2 Likes

Vi får da håpe det blir Dollar til selskapet ved avtale med AZ ,de ville ha eksklusiv avtale og da må man opp med gull kortet.

1 Like

Nac med mer offensiv og positiv vinkling enn tidligere etter mitt syn:

“All these collaboration partners are exploring synergies between their proprietary nucleic acid technologies and the fimaNac technology, WITH POTENTIAL FOR FURTHER DEEPENING OF THE PARTNERSHIPS”.

Jeg kan ikke erindre at det noe slikt har blitt uttalt tidligere.

11 Likes

Interessant diskusjon. Gitt at cashburn holder seg på dagens nivå så holder det akkurat til interim.

Problemet er jo at burn kommer til å ligge betraktelig høyere når aktiviteten tiltar.

Syns også wording for AZ står i sterk kontrast til sjargongen på TI, spørs om man prøver å bremse hypen.

2 Likes

Du vet like godt som meg at de ikke kan skrive noe om AZ før det er klart og signert Glein. Ja tankene og beløpene flyr noen ganger vel høyt og fritt her på TI men i en kvartalsrapport er det nøkternhet og tilbakeholdenhet som gjelder. Noe annet ville vært uprofesjonelt.

5 Likes

den problemstillingen kan man evnt. ta opp igjen om 1,5 år

innen den tid kan MYE ha skjedd med tanke på Asia partner, VACC og ikke MINST NAc.

2 Likes

De amerikanske hovedindeksene gikk på en real smell i går…

Man er rimelig sløv om man tror at profesjonelle uttaler at en avtale er på god vei, når man sitter ved forhandlingsbordet.

5 Likes