Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Algeta var vel nede i 7 kr før det snudde voldsomt. Denne nedgangen er en enorm kjøpsmulighet for de som har tørt krutt. Gjelder dessverre ikke meg.

2 Likes

Resultater som viser 12 mnd forlenget levetid på cohort i studie avsluttende fase innen unmet medical need og dermed tilnærmet doblet levetid innen oncology vet jeg ikke om finnes. Sammen med mulighet for AA basert på interim results. Og fullfinansiert til interim!
Om det finnes tror jeg dagens markedsverdi er en vits i forhold!

Og som har to andre ben hvor det pågår samtaler om mulig kommersielle avtaler. Ett av bena sågar med big pharma. Da er vi fort ned 50% i år da😂

7 Likes

nei, med 24 mot 12 måneder forstår eg ikke at kontroll armen ikke vil bli avbrutt før 2022 ??

8 Likes

Sitter med en veldig beskjeden belåning på PCIB. Belåningstaket er veldig beskjedent vel og merke for min del, men fått meg til å innse et reelt problem.

Hva skjer dersom belåningsgraden over natten reduseres til halvparten?

Hvor mange “små” aksjonærer har belåning og i verste fall får “margin calls” på dagens nivåer blir ren spekulasjon. Men halverer banke belåningsgraden vil jeg anta at MANGE får “margin calls”.

1 Like

“primær endepunktet er blitt forandret fra PFS til ORR”

og

“tydelig at FDAsignaliserer at de vil ha dette godkjent”

(klippet ut fra snoeffelens innlegg)

Hva betyr dette?

Vil det utgjøre noen forskjell mht kontrollgruppens mulige anbefalning til FDA vedrørende tidlig å oppgi kontrollarmen og gi full behandling til alle?

PW gjorde en god Q4 gjennomgang.
Han kunne seelvsagt ikke komentere samarbeid/forhandlinger med andre selskap.

Synes han gikk veldig langt med å klargjøre for oss at der var full rulle på fimaNAc området og at nye ville komme og andre ville bli terminert.

Panikk er vel dagens ord.

Tillegg:

Realiteten tror jeg vil være at kontrollgruppen vil anbefale relativt tidlig at kontrollarmen ssløyfes og alle får behandling på etisk grunnlag.

Når den ene gruppen blir “helt” friske og de som ikke får PCI behandling dør som fluer så vil det være umulig å fortsette med kontrollarm.
Dette forholdet sett opp mot dagens verdifall pga en “idiot” i CRO systemet ikke sender en mail videre i systemet viser til fulle galskapen i dagens reaksjon.

Korona-viruset i tillegg ble for mye men aksjen stiger nok igjen når støvet har lagt seg.

Det viktigste er at medisinen virker og det ser det virkelig ut som den gjør.

8 Likes

Håper alle som sitter i PCIB og markedet generelt ikke stresser for mye med dette fallet og er for avhengig av pengene til å måtte selge på disse skrekkelige kursene. For de med litt ekstra gratulerer jeg til gode kjøp. Hadde jeg hatt 5 millioner kroner å investere i dag hadde jeg satt alt i PCIB. Jeg har personlig aldri kommet over et bedre potensiale til en enkeltaksje mot kursen enn i dag.

Mye spennende som ble sagt på kvartalsrapport.

  • At PW svarte på Nac spørsmålet som “Noen må kanskje brytes og noen skapes” tolker jeg ekstremt godt! Magefølelsen sier at AZ ønsker mer enn bare en håndfull “Fimanac” og at flere vil være på ballen her.

  • ORR tolker jeg som positivt for studiet.

  • Nac er klar til bruk og fase 2!

  • LPD ingen direkte trussel mot PCIB. Vår teknologi er mer effektiv på MANGE områder. PW ville ikke fordype hvor mye bedre i hver, men virket skråsikker på PCIB sine mulighethet for Nac.

Nei, at kursen faller slik fatter jeg ikke. Har dessverre ikke mulighet til å kjøpe mer. At kursen skal opp på middels-lang sikt kan jeg garantere.

Ønsker dere en fin dag! Tenk nå ikke på kursnivåer når dere vet hva som kan ventes i fremtiden. Og for guds skyld, tenk dere godt om dersom dere vurderer å selge. Jeg tar meg en kopp kaffe, hører på litt jazz og fortsetter dagen :slight_smile:

21 Likes

Jeg synes det er tendens til at det lekes i ordrebildet for å få bevegelse i kursen og her senke kursen. Plutselig er der 10-20000 poster som legges ut på salg og mates på videre «nedover». Fristende å si at da bærer det med ett rett opp igjen?

For PCI Biotech er vel ikke PCI airplane med fullt av smittede passasjere :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nei sant det, biotek og helse teknologi som etterspørres ved dagens makrobildet! Til og med vaksineteknologi. Ta plass, flyet skal snart ta av igjen🚀. Flåsete og fjasete men dekker det komiske i det hele 50% fallet dette år?

3 Likes

Per snakket om interim 2Q22
Jeg tror det var Investor1 som hadde et meget godt innlegg som sannsynliggjorde at kontrollkomiteen kan komme til å gripe inn av etiske grunner etter ca 60 pasienter.
Det blir en dag med langt større bevegelse enn i dag, men motsatt retning :slight_smile:

11 Likes

Gjennomsnittlig kurs 41,7 per nu. VWAP, volume weighted average price.

Ser snøffelen på PCIB fundamental tråd er happy👍med presentasjon og rikets tilstand.

Sier at Arctic sec kommer ut med analyse👍

Mener snøffelen at AstraZeneca KAN få konkurranse om PCIB teknologien??? Det nevnes Biontech innen mRNA!!!

Klipper fra snøffelen fundamental:

« Litt av en nedtur i aksjekursen i dag gitt, og tror at corona-viruset må ta enn god del sv skylden sammen med at igangsetting av siter på fimaCHEM ligger noe etter plan.

Men min vurdering er at det fundamentale i caset er grunnleggende inntakt.
Og apropos det fundamentale, hørt rykter om at Arctic oppdaterer analysen sin ganske snart, og de fokuserer på det fundamentale og tviler på at de senker kursmålet.

Å kjøpe under 40 er helt sikkert en flott anledning på inngang, skulle ikke forundre meg om de som slår til i panikken allerede på kort tid får sikret seg en god inngang.

Synes ogsåspørsmålet fra Pål Falck om PCIBs FimaNAC, som ennå ikke har vært testet på mennesker, Feks i mRNA-sammenheng var oppløftende.
Per sa at sikkerheten til Amphinex var godt dokumentert, og kunne gå inn i klinikk dersom teknologien fimaNAC skulle koble til også hadde dokumentert sikkerhet.

Hvis man kobler det sammen med ordlyden i rapporten om fimaNAC om sammarbeidspartnere det det sies «deepening», er det mulig å direkte starte opp fade1b/2 studier.

BioNTech har en meget bred portefølje i klinikk på mRNA, just saying it.»

4 Likes

Med volum i år. Er dette dagen hvor institutisjonelle investorer har kjøpt seg opp og blir godt synlig på aksjonærliste?

1 Like

Kanskje folk lærer seg å ikke disse de med negativt markedssyn. Hadde dere hørt på dem så hadde dere vel hatt en 20-30% mer penger nå.

Skummet gjennom tråden her og de som ikke ser gull og grønne skoger ble nedsnakket…

16 Likes

Har ikke sett noe til Arve her i dag. Håper for hans del han ikke har måttet bite i det sure eplet.
Det har vært en brutal start på dagen, men jeg føler meg overraskende rolig og ubekymret.
Har man troa på teknologien spiller ikke dagens bevegelse noen rolle.
Jeg synes Per var overbevisende og jeg er spesielt fornøyd med Asia og Nac.

5 Likes

Handlet vel mest om påstanden at det er galskap å kun satse på et par biotekselskap og at det fornuftige er å spre risikoen blant minst 5, helst 10 selskaper. Der har Corona vist at i turbulente tider stuper alle som en, omtrent helt uavhengig av det fundamentale bildet.

4 Likes

Gode poeng. Men spørs om en noengang hadde eiet en aksje i PHO eller PCIB og fått med seg en mulig opptur i det hele tatt skulle en hørt på flere med negativt markedssyn? Nå kan det kanskje ha vært like greit etter utbrudd corona virus og dets makrostøy.

Corona er det en svart svane. Folk som tipper OM svarte svaner skal komme eller ikke velger jeg ikke forholde meg til.

Og de forutgående diskusjoner har egentlig noen kommet med faktabasert grunner for salg. Og har det egentlig kommet fram noe overraskende negativt fra dagens presentasjon som tilsier 50% fall i 2020?

Diskusjoner om fundamentale forhold begrunnet med fakta, forbedret levetid, regulatoriske privilegier, sites, studieoppsett, FDA, AA, blockbuster, konkurrenter, verdiutregninger og sammenligne mot andre biotek er alltid interessant. Og her finnes 4-5 ypperlige biotekere som har stor kunnskap. Og deler, stor takk.

4 Likes

Jeg skjønner at folk hiver ut alt av aksjer i cruise, fly, hoteller og handel. Men folk kommer fortsatt til å plages av andre sykdommer enn corona mot livets slutt og verden kommer til å gå videre.
PCI virker akkurat like godt i dag som i går.
Drit i kursen. Snart er vi rike (vi som ikke har solgt)

10 Likes

Snittet litt ned ved å kjøpe på 39, satser på at det var overreaksjon fra markedet.

5 Likes

Jeg anbefaler bare at man lærer det. Ukas korreksjon er kliss lik alle andre korreksjoner. PCIB og all biotek som har null inntekt og bare en binær fremtid får smake 3-4 gangern nedgang de andre aksjene får.

5 Likes

Det stemmer begge veier, høy beta generelt i biotek. Og høy volatilitet er etter alle solemerker høy risiko.

Moderna steg vel 28% på EN dag, var det i går? På vaksineteknologi og har markedsverdi på ti talls milliarder ( og har ikke ett produkt enda i markedet, men spennende pipeline). Mulig å finne slike. Kunsten er å finne disse før mcap er 50 milliarder!
Hvilket biotekselskap blir neste med slike vurderte verdier? Noen fra Oslo Cancer Cluster???

5 Likes

ja, den prosent regningen, vi er falt 50, nå må vi stige 100 for å komme tilbake :wink:

2 Likes

Nei, PW bekreftet det jeg har skrevet flere ganger i det siste: “We can enhance the effect”

5 Likes