Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Kan skrives på en annen måte og, vi har falt 40 kr og må stige 40 kr for å være tilbake :wink:

Edit; bare 38 kr igjen :smile:

3 Likes

Jeg er mer bekymret for Arve enn for kursen. Arve? :face_with_monocle:

11 Likes

I dag er rødvinen og rekene byttet ut med gravøl og smørbrød :stuck_out_tongue:

3 Likes

Han har det vel bra, og koser seg med kjøpsknappen og en corona?

2 Likes

Har prøvd å advare om at dette var en kvatalsfremleggelse der aksjonærene hadde alt å tape rent kursmessig. Fikk høre at PCIB var flinke til å “time” børsmeldinger og at det fundamentale er det avgjørende. Fine, da gjør man et bet om at melding kommer samme morgen som fremleggelsen. Akkurat det hadde jeg ikke mye tro på da det i så fall blir å holde tilbake kurssensitiv informasjon og slippe den når det er beleilig, hvilket er brudd på Verdipapirloven.

Med alt å tape mener jeg at det er bygd opp forventninger over tid og at det skulle vanvittig mye til å innfri disse. Jeg kan bare spekulere, men antar at dette er forventninger knyttet til AZ-dialogen og foreløpige resultater av disse. Dette kan de naturligvis ikke si noe om på en Q-presentasjon, så lenge det ikke foreligger en børsmelding. Legger man inn Coronavirusets effekter på børsene rundt om som katalysator er fallet vanskelig å forhindre. Husk at bare i går falt Dow Jones 3,15% i verdi, dvs. mer enn hele hovedindeksen til Oslo børs. Da har jeg ikke nevnt fallet dagen før, samt at jeg mistenker at dette bare er starten på et lengre fall fra børser på ATH. Mange tar nok gevinst i påvente på roligere tider.

2 Likes

Fortsatt er det lite fundamentale forklaringer på hvorfor PCIB kursen skulle falle 50% i 2020.

I så fall basert på HVA!?

Corona er det en svart svane. Folk som tipper OM svarte svaner skal komme eller ikke velger jeg ikke forholde meg til.

Og de forutgående diskusjoner har egentlig noen kommet med faktabasert grunner for salg. Og har det egentlig kommet fram noe overraskende negativt fra dagens presentasjon som tilsier 50% fall i 2020? Forbedret levetid er doblet fra valgte cohort l RELEASE mot eksisterende behandling! Asia sites, FDA foreslo «smartere» endepunkt, opprettholder lik guiding som Q3 og Q4 i dag lik slide på guiding! Foregår samtaler innen Nac og Vacc fortsatt! Slike vurderinger bør danne grunnlag for fundamentale spørsmål. Fundamentale kritiske spørsmål er nærmest fraværende. Eksempelvis blir egentlig bygge opp forventningen kun synsing (hva er forventning??)

Diskusjoner om fundamentale forhold begrunnet med fakta, forbedret levetid, regulatoriske privilegier, sites, studieoppsett, FDA, AA, blockbuster, konkurrenter, verdiutregninger og sammenligne mot andre biotek er alltid interessant. Og her finnes 4-5 ypperlige biotekere som har stor kunnskap. Og deler, stor takk.
«

3 Likes

Den enkle forklaringen er at det er lenge til 2022.

3 Likes

Slik det ser ut nå så tror jeg også at en større korreksjon er på gang på verdens børser, men hvis/når vi leser i avisene at corona vaksine er klar, da blir det ATH på børsene igjen.

Det vil høyst sannsynlig skje flere ting før 2022 geiran. Det vet du.

Innen 4 mnd svar fra big pharma.
PW sa også avklaring vacc dette år.

Asia sites eller partner avklaring.

Etisk komité vedrørende RELEASE

Resultater fra studier

Samarbeid osv osv

Og da burde det både før og etter corona være gunstig å investere i teknologi som PCIB innehar. Institusjoner, myndigheter, stiftelser og investorer har tilført enorme summer for vaksine forskning. Preklinisk forskning og pipeline har ikke blitt mindre verdt ved økt oppmerksomhet og investeringsvilje!

OG ALTSÅ GUIDING SLIDE PÅ PRESENTASJON Q 3 og Q4 I DAG VAR KLISS LIKE OG OPPRETTHOLDT GUIDING.

3 Likes

Tja, den steg da vanvittig mye bare ved frigjøring av navnet på samarbeidspartneren, hvorfor skulle den egentlig det? Vi har i flere år visst at det er en Topp 10-aktør, navnet på denne er da strengt tatt ganske likgyldig, er den ikke? Samtlige Topp-10-aktører kan kjøpe PCIB på dagen, om det er AZ, Novartis, Roche, Bayer eller noen andre er vel ganske likgyldig. Vil heller si det var en overreaksjon oppover. Missforstå meg rett, jeg har knalltro på produktene til PCIB, men jeg har på følelsen at folk trodde en AZ-melding skulle komme nå. Ting tar tid…

2 Likes

Virker heldigvis som om markedet ikke er fullstendig koko og at vi henter oss litt inn. Corona er sannelig en knallhard skole for en som aldri hadde handlet en aksje før nov 2019.

3 Likes

Har også fått med meg at markedet har begynt å frykte seier for Bernie Sanders, og de følger det kan får for farmasiindustrien.

1 Like

Naturlig at ved samtaler om mulig kommersiell avtale for en biotek mygg og en big pharma etter forskningssamarbeid siden 2015 fører til solid oppgang. Det er ikke enestående.

Nå har Arctic sec kursmål på PCIB på 78kr og det er kun tilnærmet tillagt verdi på RELEASE studien. Altså Nac og Vacc tilnærmet 0 verdi.

At noen syntes tro at AZ avtale skulle komme nå er kun synsing. Fakta er at samtale kan pågå hele første halvår se her børsmelding. Flere her som har god peiling på biotek skriver sågar at en mulig kommersiell avtale med AZ blir mer attraktiv dess lenger tid samtaler pågår. Umulig å si, men en må forholde seg til gitte guidinger og meldinger. Mindre synse?

Og fortsatt mener PCI Biotech at tidsløp guiding som opprinnelig guidet skal holde. De gjør flere tiltak som det ble orientert om. Likevel faller kursen enormt både i dag og noen og 20kr dagene før. Utrolig.

4 Likes

Vi satser på rekyl når USA åpner,og når folk får summet seg hvor bra framtiden ser ut for Pcib får vi ny vind i seilene.

4 Likes

hvordan ser futtene ut i USA? Å hvor er det jeg finner det egentlig? Er vel en liten pekepinn på hvordan det går i kveld.

1 Like

Feil tråd for sånt men se f.eks. her https://www.cnbc.com/pre-markets/

2 Likes

Her.

3 Likes

Forsto det slik at forhandlingene med AZ enda ikke hadde kommet skikkelig igang siden de ventet på analysene på det som var gjort før jul.

We are in active discussions…

5 Likes

Om du kun ser på det fundamentale er det jo greit, da regner du med at det blir medisin/leveringsprodukter i fremtiden. Det tror jeg også. I mellomtiden lever børsen sitt liv, og da må man åpne øynene for hva som skjer rundt også. Samt legge igjen alle følelser man har what-so-ever til et selskap. Tro meg, jeg har brent meg på samme grunnlag i andre bioteks fordi jeg har hatt klokketro på produktene. NANO er et godt eksempel. Klokketro på produktet, det fundamentale er definitivt på plass (i mine øyne), men “lenkegjengen” må da også stille måtte se verdiene forsvinne fordi man tviholder fremfor å ta trenden til hjelp. En dag kommer det en melding er noe man gjerne tviholder på. Ja, en dag kommer det mest sannsynlig en melding, men igjen, det blir da et bet om når denne meldingen kommer. Og ja, jeg vet hvor frustrerende det er kursutviklingen ikke står i stil til egne analyser…

1 Like