Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Enig.

Da er det betryggende å se doblet levetid og øket med ca 11-12 mnd mot eksisterende behandling med valgte cohort i RELEASE studien.

Også betryggende at slide guiding tidsløp i presentasjon ved Q3 er lik dagens guiding tidsløp Q4.

Virker som ingen fikk med seg at det er gjort en rekke tiltak og at tidsløp for RELEASE som opprinnelig satt opp altså opprettholdes. Asia sites er nærmere det var det liten tvil om?!

5 Likes

Det er helt rått,Algeta forlenget livet med ca 3 mnd,så hold på aksjene de som har solgt vil angre bittert.

5 Likes

Ser ut for at kursene er på vei opp igjen og da får en håpe på panikkjøp opp igjen :slight_smile:

AZ og PCIB forhandler nok så fillene fyker.
Der de ventet ytterliggere resultater var jo kun innen utvidet behandling , altså det de drev med de siste ukene før årsskiftet.

12 Likes

Jeg synes PW snubler litt på spørsmålet fra @Sorlendingen om hvordan diskusjonene med AZ går. Snubler i positiv forstand. We are in “active dialog” er det vel han sier.

Videre blir det spurt om (kudos igjen til Sorlendingen) om det blir meldt til markedet hvis AZ ikke er interessert lenger. Absolutt svarer PW.

Konklusjon: AZ er fortsatt interessert. Hadde de ikke vært det hadde dette blitt meldt markedet. Jo lenger de er interessert jo større sannsynlighet for avtale/videre samarbeid i en eller annen form.

21 Likes

Helt klart Negativt at RELEASE lagger (hovedsaklig i USA+U.K.).

Men, interim ble faktisk ikke utsatt. De forventer at de iverksatte tiltakene vil bøte på dette, slik at man kommer i mål som planlagt. Dette er uten å hensynta oppsiden i rekruttering fra Asia.

Altså ingen utsettelse, men det blir satt i gang tiltak for å forhindre en utsettelse av interim.

Jeg tolket det også slik at PW sa at FimaNac kan gå direkte i fase 2, -da sikkerhet er på plass, ref safety av Fimaporfin vist i Fimachem og FimaVacc. Samtidig så ruller dialogen med AZ videre.

11 Likes

Beklager så mye.

Forsinkelser og penger.

  • UK
  • respons helsemyndigheter Asia
  • AZ behøver ikke å komme med penger
  • FimaVacc ingen partner, men egn vaksin… emisjon?
    Også påvirker corona vel det hele… ikke bra dette.

Ingen utsettelse enda, men det er gode sjanser for at det kommer. Vi vet nok mer på q1 eller q2

Hvis de hadde trodd at det kom i Q1 eller Q2 hadde de meldt det nå.

Men det er selvfølgelig en mulighet, dersom tiltakene ikke har ønsket/rask nok effekt. Det er nok også derfor kursen får seg en smell i dag.

1 Like

Ring Pfizer eller Roche, kanskje de har litt til overs.

2 Likes

Ja det stemmer Bonusfrelst, ordet discussions ble vel brukt vedr Vacc. Når det gjelder eget Vacc-studie så er mitt inntrykk at dette ikke kommer før Nac-avtale er på plass.

2 Likes

Hva mener du med disse to punktene? :stuck_out_tongue:

Ikke glem at dersom kontrollgruppen anbefaler FDA å avbryte kontrollarmen og godkjenner behandlingen så er denne utsettelsesprosessen helt på blåbærtur.

Som det hevdes , FDA kan se ut for å ønske dette produktet til markedet da der ikke eksisterer godkjent behandling.
Kanskje de ikke ønsker en reprise av head & Neck historien som i ettertid viser seg å ha vært en veldig god behandling og rekker ut en hand til PCIB.

4 Likes

PW sier også at der er “ongoing discussion” ifm Vacc. Tolket det som at det var med eksterne og ikke internte diskusjoner på om de skal kjøre en egen studie eller ikke. Rett etterpå sier han at han ikke vil si noe mer og at han ikke vil gudie på noe. Allikevel sier han at det vil bli gitt info om dette ila 2020. På spørsmål om de har penger til egne Vacc studier sier han nei. På bakgrunn av dette kan det tenkes at det ikke er utenkelig med et eksternt samarbeid av noe slag.

Edit: behøver nødvendigvis ikke være discussions rundt Vacc men Nac (og AZ). Ikke utenkelig som nevnt av sjog at det avventes til avklaring rundt Nac er gjort før Vacc strategi blir valgt.

3 Likes

De melder ikke forsinkelse nå, fordi de ikke vet hvor mye det er forsinket. Det er fortsatt tidlig i studiet, så det er vanskelig å si hvor mye dette vil påvirke videre innrullering.

Hvis det ikke meldes forsinkelse er det ikke forsinkelse.

Det er gjort og gjøres tiltak. Når det kommuniseres av flere som at de venter med å melde forsinkelse til senere er det FEIL. Slik opererer ikke ledelsen.
Hvis det er slik at flertallet ikke er interessert i å se på guiding og tidsløp presentert kan like gjerne PW og co droppe å møte opp og la andre her presentere og synse bort fakta presentert.

De opprettholder faktisk den opprinnelig guidingen i sin helhet for når RELEASE har avlesning interim og slutttid.
Selskapet har gjort flere tiltak og forventer at det er nødvendig for allerede planlagt tidsløp.

Selv andre guidede punkter opprettholdes også som Asia sites, FPD USA. Guide - og tidsløp presentasjonsside er lik fra Q3 og til Q4 i dag.
Ser ut til at ingen har fått med seg dette faktum.

(Eller de tror ikke på selskapet).

Slik jeg oppfatter selskapets kommunikasjon over tid mener jeg den er konservativ og forsiktig. Slik det skal være👍

2 Likes

Haha, nå tuller du :stuck_out_tongue:

Selvfølgelig vet de hvor mye bak de ligger bak egne beregninger. PW sa 8 sites for å være presis.

Ingen utsettelser er meldt fordi de tror de iverksatte tiltakene vil besørge at guiding blir nådd. Man har altså tid til å rette dette opp.

Derfor er ingen utsettelser meldt. Ikke fordi de ikke vet.

1 Like

Ok, men da er alt på stell. Kjøp kjøp kjøp

1 Like

Godt argumentert :wink:

1 Like

Men i spørsmålsrunden kom det frem at flere av tiltakene vil det ta måneder å få på plass. Hvis jeg forstod det riktig.

1 Like

Eg syntes faktisk Per er veldig forsiktig med ikke å bygge forventning, mye mer enn ved forgje q.

Mye han ikke svarer direkte på under spørsmålene. Glede meg til rapportene kommer fra de som var der👍

3 Likes