Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Per forventer pasient 2H20 i Asia. Det betyr at det må åpnes klinikker veldig snart.
Jeg mener det er en betydelig trigger. (2x pasientgrunnlag med Asia)

7 Likes

De sa vel tidligere at de kunne ikke vente på partner,

Så min tolkning er at de åpner opp siter nå selv, men ønsker fortsatt partner på Asia.

5 Likes

mOS data for Chem gikk meg litt hus forbi i dag. Synes disse data er ekstremt lovende. Hvis man bare ser på extension studien har PCIB ca 40% bedre overlevelse enn SOC. Som alle vet var tumor i extension omtrent dobbelt så stor som doseeskaleringsstudien.

Dette lukter godkjennelse ved interimavlesning lang vei.

Gleder meg til oppdatert kaplan Meier plot fra @Investor og sammendrag fra q4 fra han, @Sorlendingen @e-mannen, @Don_suger og evnt andre som var tilstede!

12 Likes

Hadde kanskje ikke skadet om selskapet selv tok seg bryet med å spre det glade budskap på twitter…

JUST SAYING

23 Likes

Enig, håper det kommer innlegg fra de du nevner. I tillegg håper jeg garderobemannen skriver noen ord.

1 Like

Det gamle jungelordtaket står ved lag: ALDRI, gjentar ALDRI anbefal norsk biotek til mennesker du vi vel her i livet. I beste fall er det som å kjeppjage folk opp på en tredemølle. I beste fall.
I verste fall…

For å være oppriktig, biotek kan være et artig krydder i porteføljen, men la det for all del ikke være avgjørende. For de aller fleste selskap ender det rett på snørra.
'Sitter fortsatt med mine 30 k, men er etter dagens presentasjon kun begrenset optimist. Synes det er for mye nytale i norsk biotek.

Jeg har like stor tro på AZ-avtale som i går.
Jeg har like stor tro på vaksineavtale som i går.
Jeg har like stor tro på markedsadgang GGK som i går.
Jeg har mindre papirgevinst i dag enn i går, men større potensiale da jeg kjøpte mer i dag.
:slight_smile:

26 Likes

USA børsene snudde og nå er det rødt.

Rosenrødt? :crossed_fingers:t2::pray:

1 Like

Jo, støtt biotek og medisink-forsking. Selv om det er riski.
Men lån aldri på portoføljen. Men det støtter iallfall noe positivt.
Men kjøp ALDRI krigsindustri-aksjer.
Om det/de går opp er det fordi vi står foran en krig og utslettelse. Hva betyr det da om du blir rik?

5 Likes

Selvsagt kjipt med sig i kursen. Men med dobbel OS i Cohort4 osv, nac og Vacc som bonus, sover jeg meget godt om natta.
Kjøpte første aksjer i 2016, så om Realese blir 4 mnd forsinket spiller det nada rolle.

Kommer til å bruke Coronafasen aktivt mtp ennå flere.
Påfyll i dag på 39 var strålende.

6 Likes

Selv om ingenting av det fundamentale egentlig er endret, sitter jeg litt skuffet igjen etter dagen.

For etter alt jeg har lest om PCIB de siste 10 aarene, synes det ikke og vaere noen tvil om at vi sitter paa verdens beste leveringsteknologi for medisiner. Og da undres man over hvorfor den er saa vanskelig (les; tar saa lang tid) og selge?? Har ikke PCIB noe aktivt salgsapparat som evner og skape entusiamse for vaare produkter hos kundene, eller er det noe annet?

Men uansett, PW sier de jobber med presentasjon og omtale i internasjonale pharmatidsskrifter, forhandlingene med AZ gaar som normalt, fimachem resultatene er fortsatt gode hvor pivotal fase er i gang, og mellom linjene kunne man lese baade interesse og forhandlinger rundt fimaVacc. Konklusjon, vaart PCIB case har egentlig aldri vaert sterkere. For for hver dag som gaar, er vi en dag naermere maalet.

5 Likes

Hvorledes definerer en forsinkelse?

Det er jo helt klart at dette svaret beror på hvor en befinner seg på tidslinjen.
Kurven for rekrutering til release studien er jo eksponensial og ikke lineær.
Dvs , det går veldig sent i begynnelsen men effektiviteten akselererer mere og mere mot slutten.

Jeg tror PW har sine ord i behold når han hevder at korrigerende tiltak som nå settes inn vil veie opp for den tåpelige foreløpige etterslepet som har oppstått i UK.

Altså , forsinkelse er når en må konstatere at ingen korrektive innslag vil endre på situasjonen og konsekvensen er forsinkelse.

Men det er jo ikke der vi er i dag.

Der er tatt korrektive tiltak som skal hindre at vi er forsinket ved guidet tid når studien skal være ferdig og de har “nyansatte” kompetente personer som nøye overvåker utviklingen og setter igang korrektive tiltak.

Forsinkelse er jo et “FY-ORD” hvor respons er en automatisk reaksjon og det fikk vi til fulle demonstrert i dag.

Lett å hevde i ettertid men det er et spørsmål om det var riktig av PW å melde “melombels” forsinkelse.

Kanskje han bare skulle ha meldt “on track med korrigerte tiltak” og stått på det.

Slik dette ble så måtte aksjonærene betale full pris for en forsinkelse som er guidet ikke eksisterende og det var en helt forjævlig pris.

Kunne dette vært utført på en mere riktig måte?

3 Likes

Fordi det skal være så sikkert, og testes på riktig måte. Heldigvis.
Dette er ikke noe alternativ-medisin.

5 Likes

Er nok tidsaspektet (hvor lang tid det faktisk tar å ferdigstille en avtale) som gjør at mange mister tålmodigheten. Og aksjene sine.

4 Likes

Markedet har en kollektiv IQ på ca. 70, sies det.

Markedet er altså en halvtomsing, og ikke verdt å høre på.

Tenk selv. :slightly_smiling_face:

3 Likes

Dette gjelder jo børs generelt. ( Tradere i klasse for seg.)
Har du ikke tålmodighet og/eller lett lar deg rive med /ned av alt mulig av rykter & underligheter, -og synes det er for slitsomt å undersøke og søke realiteter, så sett pengene i banken.

5 Likes

Og det utnytter media til fulle. Trist nok.
Og media har ingen IQ. Media har bare klikk.

3 Likes

Det burde vært lovpålagt å informere nyankomne i aksjemarkedet om dette. Markedets kollektive IQ altså.

1 Like

…samtidig er det er livsfarlig å operere i markedet og tro at du er smartere enn alle andre :wink:

4 Likes