Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Vi har det markedet vi har. Det er ikke noe adekvat tegn på høy iq om man fullstendig ignorerer hvordan markedet funker.

Tja, å være smartere enn alle andre klarer man neppe, men man bør helst være smartere enn de fleste andre (51%) dersom man skal oppnå noe suksess.

Samtidig, det blir som med et fotballag. Det er aldri bedre enn den forrige kampen.
Prestasjoner og suksess er ferskvare, og det hjelper ingenting om du var smartere enn markedet i i går, forrige uke eller forrige måned.

Du må ALLTID være «på ballen», skjerpet og fokusert, ellers taper du.

Klarer man ikke å holde seg daglig oppdatert og fokusert bør man vurdere å ta en midlertidig pause fra aksjemarkedet.

5 Likes

Hovedindeksen ned 1%
Pcib. Ned 17%
Hva er greia,forsinkelse på 3mnd,som vil kompenseres med flere slites, og en bredere inkubasjon !!!
Banana airlines hadde en sang som passer perfekt her,. Nordmenn e gale. :joy::joy::joy:

8 Likes

Dette har ingenting med intelligenskvosient å gjøre (sjekk ut begrepet " idiot sauvant".)

Skulle man ty til diagnoser (og det er egentlig ganske uærbødig), kunne man heller si at markedet kommer inn under diagnosen bipolar lidelse (A ellerB); high "ups and low “downs”.

Idag tror jeg vi så mye av det - godt “sprita” opp med stop-loss- hendelser, tvangssalg og day-tradere. Neste uke får vi se hvem som profiterte på utlempinga av aksjer.

5 Likes

Det er vel egentlig bare og glede seg over at det er mulig og faa kjoept billige aksjer foer avtalene kommer? Er ganske sikker paa at vi vil tegne minst en avtale paa hvert forretningsomraade foer aaret er omme. FimaChem avtale kommer i Asia.

3 Likes

Ser vi på de siste resultatene i. Gallegangskreft… som er fantastiske sett mot dagens behandling ,
Så vil det være meeget merkelig hvis disse ikke kan videreføres i den pågående. Studien!!!
Jeg. Er overbevist om at kontrollarmen vil bli stoppet.
Og da er plutselig ikke innruleringstakten. Så farlig lenger…
Det ser Meget lovende. Ut.!!!

8 Likes

Some humor based on today’s pci biotech episode (timeline 1:20 says it all, no offense :slight_smile:)

11 Likes

Jeg har vært heldig og fått være med på litt av en opptur i PCIB. Men det har vært store humper på veien. Så jeg vil takke Snøffelen, for uten han ville jeg neppe fått med meg denne aksjen. Men jeg må innrømme at jeg ikke er i stand til å vurdere hvor unik og verdifull PCIB’s teknologi er. Jeg var med under siste emisjon og opplevde at bunnen fallt ut av kursen, og at den ble liggende under emi-kurs ett års tid. Kursen er fremdeles 13 kroner over, men var en stund faretruende nær emi-kurs.
Jeg synes ikke dagens presentasjon skilte seg mye fra de tidligere og med usikkerhet i markedet valgte jeg å ta gevinst på majoriteten av mine PCIB-aksjer. Allerede i morgen kan det vise seg å ha vært en gal beslutning, men det tåler jeg. Tåler også “buingen” som sikkert kommer.

1 Like

Hvis du er usikker på teknologien/selskapet er jo det eneste fornuftige å selge. Det ville vært rart å bue på at du selger aksjer :stuck_out_tongue:

Fundamentale forhold ved et selskap og den kortsiktige prisen av en aksje er to separate ting som for all del henger sammen, men det vil til tider variere veldig hvor nøye de henger sammen, i perioder kan de bli løsrevet.

Man skal hele tiden ha blikket på det fundamentale, og vi har flere medlemmer her på forumet som skriver fantastisk presist om dette, og har truffet utrolig bra over mange år, først på HO forum og nå på tekinvestor.

For meg er FimaChem så enkelt som at det er en fullstendig sensasjon at vi har en pasient som har levd i fire år med diagnosen inoperabel gallegangskreft. Det fremstår nesten umulig at ikke RELASE-studiet kommer til å bevise denne effekten innen 1-2 år.

Men vi erflere som på TA-tråden har påpekt at det var veldig mange nye investorer som kom inn i aksjen i tiden etter at den føk forbi 50, veldig mange av disse pengene har enten vært rene traderpenger, eller retailinvestorer som ikke nødvendigvis vet så mye om selskapet.
De begynte å komme inn etter første helgen i desember, etter at kursen hadde brutt opp så det sang uken før etter at nyenburg til slutt gikk tom for aksjer å holde nede kursen med.

Med en gang aksjen falt under 60, så var det veldig mange av disse aksjene som lå med røde tall. Og straks aksjen da falt under 50 så begynte det å bli veldig stygge tall. Når det så faller til ned mot 40 og også under, og folk ikke skjønner hvorfor, så kaster de kortene. Svake hender som ristes ut.

TA er ikke magi, TA er et forsøk på å modellere denne atferden til summen av alle aktørene som er i markedet…

22 Likes

Og i mange tilfeller (kun) et selvoppfyllende profeti, når mange nok tror på TA.

4 Likes

Ja dette er høyst ønsket,og var ledelsen like opptemistisk og selvsikker som sist ?

3 Likes

Noen kjøper seg opp i hvertfall

4 Likes

eg trodde etter all jobbing og trading i fjor at en kunne bare la ballen ruller videre og sakte legge på seg.

desverre gikk ikke det, så til regnskapets fortvilelse så får de et nytt år med sluttseddel punsjing, her må det trilles aksjer overalt det kan mens en venter :wink:

2 Likes

Men du er ned 17mill? Håper du er bemidlet?

Ja, men du kan trygt si eg kjente den langt i sjela. var ikke få sluttseddler og timer så lå bak 2019 tradingen.

Fokus på ballen, og antall aksjer som gjelder senere :wink:

6 Likes

Den tradingerfaringen kommer vel godt med fremover nå :mask::cowboy_hat_face::+1::-1::+1::-1::+1::crossed_fingers:t2:

Gleder mer til snart og faa kjoept PCIB aksjer for 5kr. igjen. Da hadde jeg faatt snittet ned de jeg har kjoept pa kr. 15 mye. ;-))

Dagen etter, kan AZ gjerne legge inn bud paa PCIB;-))

Skulle ikke forundre meg om Corona viruset makter og uloese en ny finanskrise. For det er nok av gjeldsbobler og svake banker rundt omrking i verden som ikke taaler dette. Og kommer det ikke gode PCIB nyheter foer den tid…?

1 Like

ja, om eg gidder.

Alternativet er å smøre sammen all ledig kapital og klemme inn flere aksjer her :rofl: og så bare vente på neste bull meding, og se om en klarer slippe noen aksjer.

2 Likes

Kan fort vise seg å bli bra det :smile_cat: