Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det som foregår nå har ihvertfall lite med det fundamentale å gjøre. Et trist (råttent ) spill, for de som har lånt og taper. For andre er det jo bare å sitte stille. Vi er enda nærmere en (positiv) avklaring. Både når det gjelder oppkjøp/samarbeid og når det gjelder tiår med Pcib-forskning.

6 Likes

Sånt er livet , til 17.mai kan alt være forandret , corona-hysteriet er blomstret av, AZ har kommet med gigant-opplegg for PCIB, og trådene fylles av kollektiv jubel. Akkurat slik kan de gå. Akkurat slik.:slight_smile:

4 Likes

Det eneste jeg bekymrer meg for når det gjelder det viruset, det er at eldre slektninger i verste fall kan dø eller at det vel ihvertfall kan være stor risiko for at de kan bli utsatt for en hard og smertefull påkjenning. Utviklingen for aksjekursen her er bare litt irriterende.

17 Likes

Medias oppgave, for folkehelsen, burde være å informere om at det vanligvis er flere som dør av vanlig forkjølelse og influensa.
Nå går folk rundt og er redde. Det er den verste trusselen for folkehelsa . ( Glede i hjertet gir god helse.)
Media, og vår nasjons administrasjon, som sitter med mer data en folk flest, misbruker sin oppgave/makt. Det er trist.
Hysteri ødelegger og dreper folk.
Hysteriet rundt CO2 og flyreiser og forbruk er nå avløst av et nytt hysteri.
Burde vi ikke heller være glade for reduserte flyreiser og forbruk? Var det ikke dette vi ville?
Neste hysteri blir nok “økonomikrise”, fordi folk flyr & forbruker mindre.
Galskap.

3 Likes

Dagens aksje hos investtech

5 Likes

Investtech er en slags bingo. En måte å opprette sin egen nye arbeidsplass på. Morsomt påfunn. Eller dumt påfunn. Og de siteres “over alt”…regner få her på Tekinvest tar sånt alvorlig.

4 Likes

Investtech har vært meget pent verktøy å bruke for å treffe toppene i PCIB.

1 Like

Kanskje sant, men en grei veiviser om man ser bort fra det fundamentale eller andre uforutsette hendelser.

Investtech anbefalte vel kjøp da kursen var 80, og er nå mindre positive på 40.
Tror jeg går motsatt gitt :slight_smile:
Bedre å kjøpe på 40 enn 80

10 Likes

Helt enig bamse.

Har startet trading nå, 20k kjøpt, selges senere :joy:

2 Likes

Billigsalg nå :100:

1 Like

Er jo bare å se IQen i tråden her. Jeg kremtet forsiktig tidligere i år om fallhøyde et par ganger og ble nærmest bedt om å holde munn fordi himmelferd var eneste vei fra nå av.

Nå er vi vel nærmere 25 enn 80 så langt jeg kan se.

1 Like

Men Brutto, godt noen har IQ da…

Når det gjelder å spå og synse uten fundamentale begrunnelser er det den enkleste sak. Fåtall klarer nå ha fokus på ballen. Resultatene er solide og sten for sten nærmer det seg et mulig produkt. LOA% lukter fugl. Dobler tilnærmet levetid fra 11-12 mnd til 23 mnd med cohort valgt i RELEASE studie. Mulig blockbuster og prising statistikk ved ODD er selvsagt verdt mye i dag og i morgen. Vacc og Nac prises til null.

Fokus på ballen! Og IQ’en

3 Likes

Jeg solgte 1/3 av aksjene på fredag og resten på mandag. Snitt 57.

Jeg tror ikke jeg har et døyt mer IQ enn andre, men jeg har eid biotek over flere år og da lærer man før eller senere. Og IQen hadde det vært svært dårlig stelt med dersom man ikke brukte de erfaringene på en god måte.

Jaja, fallhøyden er mindre nå.

5 Likes

Gårsdagen kvartalspresentasjon var god mener jeg (Et lite minus fra (noe forventet) forsinkelse hvor tiltak er iverksatt og de opprettholder plan).

Imponert over resultater milevis fra dagens behandling både for dobbel behandling (og svært syke) og fra valgte cohort RELEASE. PW virket framoverlent og mitt inntrykk at det foregår mange dialoger innen alle ben i tillegg til dype samtaler med AZ.

Takk for fin oppsummering fra @Snoeffelen!

Ser fram til oppsummering fra @Investor, @FiloD, @e-mannen, @polygon eller andre flinkiser innen biotek.

7 Likes

Jubel, evige optimist. Dype samtaler med AZ skriver du. Hvor har du det fra.

Var til stede og om jeg ikke oppfattet det helt feil så svarte Per at AZ fortsatt var opptatt med å analysere dataene fra studiene før jul slik at de ikke hadde kommet særlig igang med forhandlingene enda.

Ellers var presentasjonen grei, men syntes Per virket litt sliten og ikke like fremoverlent som de siste 2 gangene. Kan være pga. meget stor arbeidsbelastning i det siste.
Men fikk med meg etter presentasjonen at nyansettelsene var nært forestående.

4 Likes

Resultatene er world class det lover svært godt for videre LOA%. Det holder i lange baner til å være optimistisk. Skulle bare mangle. Jeg har ikke sett slik dobling av levetid med tilnærmet 11-12 mnd fra standard behandling, ODD statistikk prising på produkt, Asia sites vil øke pasientgrunnlag enormt (ikke vurdert av Arctic sec i sitt kursmål på 78kr per nu), godkjent randomisert studieoppsett og mulighet for AA basert på interim resultater, avsluttende fase og markedspris 1,5 milliarder. Null prising av vacc og Nac.

Walday holdt tilsynelatende kortene veldig tett til brystet i går, og enig at han virket bekymret for å forsnakke seg og dermed røpe noe sensitivt.

Hva som er grunnen til det er jo åpent for å spekulere i, men jeg for min del tror i alle fall ikke at det er noe negativt som ligger bak.

Sier som durable Hint; dagens eneste(?) forsnakkelse - «we have ongoing discussions» (AstraZeneca).

Så kan hver og en mene om en vil benytte adjektiv med dyp eller overfladisk samtale🥳 (og det etter forskningssamarbeid siden 2015)

9 Likes

Per startet og å snakke om de andre samarbeidene, før han avbrøt seg selv, og sa eg burde kanskje ikke prate om dette.

Så får en nå legge det en vil i den delen å.

7 Likes