Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Fascinerende å se hvor fort det endrer seg fra frykt for å gå glipp av oppgang til frykt for å unngå nedgang i kurs.

Samtidig så har det fundamentale (selskapsspesifikke) ikke endret seg.
Økt uro makromessig (Virus). Men kunne like gjerne vært utliknet med at det er enorm økning i midler, vilje og evne til forskning vaksiner både på kort og lang sikt. Preklinisk forskning og leveringsteknologi KAN bli vinner i et marked slik vi ser nå.

Nu har altså PCIB kursen fallt 40kr i 2020! Det er vanvittig og mulig ingen noen gang vil se så raskt fall igjen. 52% fall på litt under 2 mnd hvor makro kan ses som hoveddrivkraften! INSANE?

Hadde PCIB vært i en posisjon hvor de måtte hente midler som de fleste biotek kunne det også vært en forklaring. Men det trenger altså ikke PCIB. RELEASE studiet er fullfinansiert fram til interim results. Og da vil det forhåpentligvis være en rekke muligheter for salg/avtaler osv. gitt fortsatt slike resultater sett ved dobbel behandling og valgte cohort i RELEASE!

Da ligger det transcript ute: https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163325623.html

Svaret på spørsmålet som laplagam med flere bet seg fast i:
Yes. And then fimaNAC. That has never been given to [a new] patient, has it? So the next study will be in, for example, healthy volunteers. Is that correct?

Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [25]:
No. So this is a technology platform which is built on the same technology that has been given to cancer patients in intravenous doses at relatively high dose levels and also to healthy volunteers in the fimaVACC setting…

…So it will depend on what it is we combined fimaNAC with, but our technology is ready to go straight into patients.»

Noen mente PW ikke var framoverlent og i form???
:+1::bomb:

5 Likes

I PCIB som andre aksjer, så har det fundamentale liten eller ingen betydning når panikken tar tak i investorene. Selv asitter jeg med et lite hyggelig tap i PCIB, men denne får bare ligge til bedre tider. Det har ingen hensikt å forsøke å få investorer til å handle rasjonelt når det lyser panikk ut av øynene på dem. Og det skyldes at mange, alt for mange har investert i aksjemarkedet uten at de egentlig har råd til å tape innsatsen. Da blir det ekstra nervepirtrende når man må se verider smuldre bort som sand mellom fingrene.

så lenge denne corona frykter styrer markedet, så tror jeg man kan glemme å se på kursutviklingen. For den vil trolig bli svært stygg i dagene og ukene som kommer. Her er det bare å skalke lukene og glemme aksjewmarkedet til ting har normalisert seg igjen.

Spørsmålet er om en potensiwell oppkjøper vil utnytte dette ,mulighetsvinduet til å kjøpe PCIB til en svært rabattert kurs.

4 Likes

Det har han sagt i trekvart år nå. Men du fikk inntrykk av at nå er det reelt at de har klart å finne ny CMO og CBDO?

Har skrevet mange ganger at min erfaring er at det mest lønnsomme er å ta en saftig gevinst når den foreligger, men dessverre ender det som regel opp med at jeg tenker at akkurat her sitter jeg med unntaket fra regelen. Hadde NANO fra 12 til 129 kr, men er nå i minus, og fortjenesten i PCIB er det også lite igjen av. Tror mange sitter med det meste av porteføljen samlet i farmasi, og da er det nok mange som blir tvunget ut og drar hele sektoren med seg nedover. Tror ikke det er noen reelle grunner til at farmasi burde falle så mye mer enn andre aksjer.

Det er i slike tider at man skjønner at “cash is king” er mer enn en talemåte.

3 Likes

Enig, MEN alltid noen med deep pockets som utnytter slike bevegelser i markedet. Det kommer sikkert til å skje igjen. OM det er deep pockets på vei inn i PCIB nu er umulig å si med sikkerhet. Blir en overrasket OM, nope!

Altså over 50% fall på under to måneder ved slike resultater og fullfinansiert interim results!

Det er tungt å være 1 million i pluss og ende på tvangssalg i løpet av 2 måneder. Den stakkaren som solgte 80000 aksjer like før Q4 for 52,90 var kanskje bare smartere enn oss andre.

Jeg angret på at jeg ikke hadde tipset familie om raketten vår, men angrer ikke i dag. Og Jubel, det er noen som faller fortere, f.eks NAS som er ned over 50% på en uke. Ekstremt kjedelig…

4 Likes

Hvis det virkelig først og fremst skyldes panikk, ja da må det være mange det står verre til med enn jeg hadde trodd. Kan det være noe med tarmfloraen ? Er det virkelig mulig at så mange kan ha så lite “is i magen” og det i en sektor hvor man uansett bør ha en langsiktig og tålmodig innstilling ? Tja, lærerikt er det ihvertfall.
:face_with_raised_eyebrow:

3 Likes

dr.Stockman
Har fulgt litt med på hva som skjer med NANO og må si det gjør meg trist å se kursen snart er tilbake der jeg kjøpte mine første NANO aksjer 28 feb 2016. Jeg var også med opp til kr 129,-, men da det gikk opp for meg at Costa hadde hatt litt elmepelig omgang med sannheten trakk jeg meg ut av NANO. Men jeg fikk med meg en solid gevinst.

Dette er mitt andre forsøk i PCIB. Det første endte med tap og jeg ligger nå inne med et papirtap på mine ekisterende PCIB aksjer. Men som Jubel helt korrekt påpeker, så er der mye posisitivt i PCIB som nå ikke blir reflektert i verdisettingen. Så de aksjene blir ikke solgt. Vi får håpe og tro at etter regn kommer sol! ;-))

5 Likes

Ser NAS er halvert. Nå er det flybransjen.
Helse bør kunne være en vinner, PCIB vaksiner, leveringsteknologi, økt interesse og midler til forskning. Til og med preklinisk. Fullfinansiert til interim results med slike foreløpige resultater lover godt for LOA%. Skjønner ikke bevegelsene.

PCIB har nu allerede krakket! Trenger ikke vente på krakk, det har vi allerede sett med 52% eller 40kr fall i 2020. Hvordan kursen går videre er umulig å spå. Men mager trøst nu er likevel fokus på ballen.

3 Likes

Ja, i ettertid skulle man solgt på 80kr men jeg gjør det ikke neste gang heller.
Hvis det kommer et bud eller avtaler blir det ganske surt for de som nettopp har solgt.
Hvorfor ikke innse først som sist at trading ikke lønner seg i lengden ?
Ingen av oss har en krystallkule.

9 Likes

Det har jo vært aksjefall over hele fjøla.
Og jeg tror nok dette er robotstyrt, etter et salg og etterfølgende underlig raske vekst på aksje-verdien…
Det er noen som utnytter frykten i markedet.
At mange aksjeverdier skal opp igjen er jeg ikke i tvil om.
Og at Pcib nå plutselig er uten verdi, er jo selvfølgelig ikke tilfelle.

6 Likes

Et bilde sier mer enn tusen ord. Kapitulasjon har skjedd.

PCIB krakket fullstendig. Rett ned over 40kr på så kort tid. Ikke selskapsspesifikk det gjør det vanskelig å akseptere?? Samtidig skal PCIB være helserelatert og krakker på helse!

Da er det vrient med fokus på den berømte ballen.

Hva tenker AstraZeneca når de eventuelt sitter i møter med PCI Biotech om nevnte kommersielle avtale. Lett bytte. Nei, om det blir avtale eller ikke vites ikke. Men her MÅ PCIB ikke selge seg billig. Når AZ virker så klare for teknologien (i og med ønsket å se på utvidede anvendelsesområder) må de graves dypt selv for BP.

8 Likes

Føler meg som en idiot som fylte på 2000 nye i går :raising_hand_man: :man_facepalming: Nå må det snu snart, kan ikke fortsette å falle mer nå, vi har jo krakket å mer en det…

4 Likes

Jeg er litt bekymra for vår venn, Arve.
Er du her Arve ?
Husk at AZ kjøper en teknologi. De driter i hva aksjekursen til PCIB er.
Vil de ha Fimanac så vil de ha Fimanac, og det er fortsatt ut juni som gjelder.

12 Likes

Hvis fimaNac er frigjort til og benytte i mennesker, hvorfor traakker vaare fimaNac partnere fortsatt rundt i preklinisk da?

1 Like

Partnernes del (medisiner) er kanskje ikke klar for mennesker.

2 Likes

Vel, i safall kan heller ikke eventuelle nye partnere starte opp med mennesker heller.

Og mislykkes selskapet så ender man opp med ingenting istedet for den solide gevinsten man kunne hatt om man solgte . Men ingen har en krystallkule som du sier, og for ti år siden var det kun det faktum at kjøper trakk seg som gjorde at jeg ikke kastet kortene i det unoterte selskapet jeg nå har som hovedinvestering (80% av porteføljen). Ble på en måte tvunget til å være langsiktig, og så begynte brikkene å falle på plass en etter en. Er fortsatt ikke helt i mål, men veldig nær.

Når det gjelder børsnoterte aksjer som man har fått stor gevinst på så kan det jo være et greit kompromiss å ta gevinst på en del av aksjene og sitte videre med resten. Det utgjør i tillegg en gratis form for forsikring.

Se på de seks biotekselskap som PCI Biotech har forskningssamarbeid og deres pipeline.

Se på mRNA. Flere muligheter er nevnt av snøffelen, Polygon og flere.

2 Likes

Jubel, vet at etablerte partnere som er ferdig med preklinisk kan soeke om og faa teste i mennesker.

Men hvorfor jeg skrev som jeg skrev, var fordi det kunne hoeres ut paa Walday at man kunne starte testing rett i mennesker. Og det kan man ikke hvis ikke vaare partneres medisiner er testet i preklinsik foerst.

For fima’Vaccs del, kan det kanskje oppstaa rett i mennesker muligheter, hvir de tester sammen med allerede godkjente medisiner? De er det antageligvis ikke saa mange av inne fimaNac, dvs. nucelic acid omraaddet?