Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Slik “tenk om”- tanker bør man holde seg unna. De er meningsløse, selv om de kan være litt morsomme.
Pcib, og vi , sitter med store verdier. Disse verdiene er ikke redusert, tvert om.

7 Likes

Holder det nå med nedgang da ?

Blir spennende og se hvem som har solgt de mengdene som er omsatt nå.

1 Like

Og for ikke og snakke om hvem som har kjøpt.
AZ på topp 50 nå hadde gjort susen

4 Likes

Kjipt at vi ikke får med dagens handel på mandag

1 Like

Du hadde ikke følt deg som en idiot hvis du hadde greid å få tak i aksjer til 40,- for noen måneder siden.
Da hadde du jublet.
Og den reelle verdien, og verdiøkningen som vil skje framover, er uforandret, eller økt.

1 Like

Kjøpt litt 36,1 :grinning:

1 Like

Som ny på børs så må jeg si det har vært en interessant tur så langt etter 4 måneder. Jeg har vært innom rakett opp, emisjon og “krakk”. Euforiske tilstander og nærmest gråt. Det er mer spenning her enn noe annet sted. Nå når bunnen snart må være nådd (lov å håpe) så blir det spennende fremover med ny oppgang og gode nyhetsdrypp. Bare å krysse fingrene og håpe febern snart går over på børsen.

8 Likes

Vet ikke om jeg skal gråte eller le. Begynte med aksjer i desember. Invisterte alt jeg hadde i pcib, targo og nano for 2 mnd siden. -50% i pcib, -38 i nano og -36 i targo. 700k wipe out🤦🏼‍♂️ Dyrebar læring. Men nekter å selge så dum som jeg er.

6 Likes

Lærdommen er at preklinisk biotek er høyrisikosport. Du må ha råd til å tape ALLE pengene du setter i slike selskaper, uten unntak. Kjipt, men slike sannheter må nesten kjennes på kroppen for å virke sanne.

1 Like

Velkommen til aksje verden,himmel,helvete,lykke,frustrasjon,depresjon alt det som gjør livet spennende.

2 Likes

Forøvrig anbefaler jeg deg å le, ikke internalisere «feilen» du gjorde og straffe deg selv for hardt. Alle her har loket det til på ett eller annet tidspunkt i sin aksjekarriere. Det viktige er å ta lærdom av situasjonen. Ting snur, selv om det i øyeblikket ser mørkt ut.

4 Likes

Jaja, er vi på tjuetallet i morgen?

Jeg prøver å se lyst på det. Har ikke realisert noe tap enda, å det må jeg eller ikke gjøre med det første. Så har et lite håp om at det snur etterhvert😊 Men du verden så mye jeg har lært på noen uker😅

4 Likes

Er du 700 tusen kroner i minus siden desember?

Da skal jeg kjøpe.

1 Like

Jepp…

Hehe, bør jo være god støtte på 24-27. :joy:

1 Like

Det går bra Aune.

Den går nok kraftig opp igjen​:+1::chart_with_upwards_trend:

4 Likes

Huff, den er heavy.

Skal ikke komme med direkte tips, men prøv å se på det fundamentale. Ting forandrer seg og PCI vil etter alle solemerker ta seg opp igjen, om enn det kan ta tid hvis det ikke blir full fest med AZ. (Uvisst om det er lov å si at den ikke er 100% sikker)

Jeg tapte selv 30 lapper i forrige emisjon i PCI før ørkenvandringen og man må bare ta lærdom av hva som skjedde, se på det objektivt og gjøre bedre valg i fremtiden.

2 Likes

Jeg eier en større andel av bedriften i dag enn for noen uker siden.
Aksjekursen spiller ingen rolle før jeg selger ettersom aksjene ikke er belånt.

3 Likes