Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er på lån alt, bamse. :wink:

Styrk imunforsvaret. Kjøp betaglukaner til de eldre. https://m-gard.com/about/

1 Like

Det er godt for forskningen og pasienter at noen er villig til å ta risiko!

Siste opptur basert på mye gode resultater fra PCIB ble avløst av dyp markedsuro for virus og PCIB krakket.

Volatiliteten er høy generelt i biotek (det betyr høy risiko). Oppsiden er dertil høy ved suksess!

2 Likes

Jeg vil berolige meg selv, men også flere andre…

Tenk over disse tingene, og glem det sviende tapet de siste dagene for en stund:

Hva skyldes det at kursen i PCIB skulle raseres i løpet av kun kort tid?

Kanskje på grunn av:
-en liten forsinkelse i Release-studiet, som man har gode planer for å forsøke og hente inn igjen?
-svake, kliniske resultater i FimaChem/ggk?
-skuffende at “våre” pasienter kun har dobbelt så lang MOS (median overall survival) som SOC med gemcitabine og cisplatin?
-at samarbeidet med AZ er i ferd med å bryte sammen?
-at FimaVacc og FimaNAC har så ordinære fremtidsutsikter at ingen kommer til å være interessert, heller ikke AZ?
-at selskapet ikke trenger å hente inn mer penger de neste to årene og vel så det?

Finnes det mange andre årsaker? Eller skyldes det kun frykt og generell nedgang på verdens børser?

Svaret gir seg selv. Denne skal langt opp igjen.
Jeg sitter long, selv om det svir veldig nå, og tapet er brutalt. Trøsten er at vi er mange. :smiley:

20 Likes

Godt resonnert, @Mags70.

Skal vi kalle det vi nå opplever for “markedspsykiatri”?

10 Likes

Og dette er viktig.
Vi kan diskutere hvor mye Pcib sin teknologi er verdt, nå som tidigere. - Og argumentere for at teknologien har fallt i verdi; og det tror jeg blir vanskelig å argumentere for. Jeg mener det har vært en verdi-stigning.
Forskningen har kommet videre, uten tilbakeslag, og vi er nærmere en avtale.
Spennende blir det framover mot 1./7 ihvertfall.
Om ikke hele verden dør av, - forkjølelse.

3 Likes

Tape du, eller steg det igjen. :star_struck:
Og tror du det var uten innhold & grunn?

Jeg tok det igjen på siste turen, men solgte litt for tidlig på veien opp, men nå er det bare å sitter og vente på bunnen og kjøpe litt lavt i stedet. :smiley:

Jaja, kroner opp og kroner ned. Selger ikke en eneste aksje. Lykke til folkens

5 Likes

Når dette bunner ut vet alle at den nylig har vært i 80kr. og at alt er like lovende.
Vi vil også være nærmere 1 juli. Oppsiden er altså dobbelt så stor.
Da tipper jeg det går raskt i svingene

5 Likes

Det skal vel et lite under til om kursen skulle bikke under 30.
30 bør være en solid støtte også i disse Corona tider

Jeg laget en liste med personlige invisteringsprinsipper som jeg skrev 22. Oktober 2018 etter fallet. Som jeg føler er godt å lese på før jeg handler. Litt gøy å lese da siste avsnitt lyder:

Dette er skrevet etter fallet i PCIB jeg tror det kommer til å skje flere fall framover til 2022. Markedet bestemmer prisen, vær forberedt.

2 Likes

Det er ikke “markedet”, dvs. de som ser den reelle verdien i Pcib, og har investert i noe de tror på, som selger nå.
Det er noen (andre) som også ser den samme verdien og manipulerer for å tilegne seg de samme verdiene.
Et spill, bygget rundt massepsykose, frykt og grådighet.

6 Likes

Og omvendt:

Dette er skrevet etter oppgangen i PCIB jeg tror det kommer til å skje flere rally framover til 2022. Markedet bestemmer prisen, vær forberedt.

:bomb::joy:

5 Likes

PHO er jo ikke preklinisk…samme medfart der likevel …enkelte dager…ellers: Norwegian er halvert på et øyeblikk…klart det er hysteri nå.

2 Likes

Kursfall i 2020:

PHO kursfall 15,5%
PCIB kursfall 53%

Kursfall siste 1 mnd:
PHO kursfall 9,5%
PCIB kursfall 46%

Liten tvil om at PCIB har krakket så til de grader på virus og makrofrykt. Langt mer enn de fleste flyselskap og turisme. Paradokse PCIB har leveringsteknologi for blant annet vaksiner! Og nå er det økt fokus på midler til forskning og investering i vaksiner både kortsiktig -og langsiktig. Kan vanskelig se at dette makro virus fokus skulle være så alvorlig så det blir krakk i PCIB? Vaksine fokus og investeringsvilje er det EGENTLIG negativt for PCIB? Er ikke PCIB i en av de hotteste sektorer innen ESG investeringer?

Hva tenker du om presentasjonen og rikets tilstand @Investor? Hvis du har anledning setter jeg stor pris på ditt syn.

Takk Investor, meget interessant. Venter i spenning!

3 Likes

Joda, men nå henviste jeg til selskapene han nevnte. Klart at når alt faller, så faller… ja alt.

Er på vinterferie og har tatt en forumpause egentlig.

Kan ikke si annet enn at det er en gigantisk overreaksjon. Sitter videre med det jeg har.

Ingen røde flagg på Q4 og etterprat, derimot var det mye spennende som kom fram, deriblant et par ting som kan gi opphav til noen interessante spekulasjoner… Ikke tid til å skrive nå, kommer tilbake senere.

30 Likes

Hvorfor bør 30 kroner være det? Jeg vil si 26 kroner er støttenivå under dette da jeg ikke tror 33 kr nivået fra 2010 kan vurderes som støtte lengre.

Ingen høyere :joy:, ingen motstand over all time high kjenner jeg på :laughing::crossed_fingers:, TA’ere på med støttestrømper og varm opp med hode-skulder-kne og tå. Hva ser vi i trenden da: :rocket: and the :bomb:. og en klovn :partying_face:

På TA PCIB tråd er det stram regime på alt utenom TA. Her er det lov å spøke med TA for oss fundamentals?!

2 Likes