Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Spurte forresten PW om Moderna og han bekreftet at det er et interessant selskap for dem og at de har vært i dialog med dem.

Ellers så pratet jeg en del med RS og han sa uoppfordret to ganger at en fordel med Pcib er at de har flere programmer. Dette kom opp da vi diskuterte finansiering og hvor lenge pengene rekker. Synes dette forteller litt om at nok forventer å hanke inn dealer.

Det som sies om fimaVacc er også interessant. Under Q/A sies det vel noe sånt som at det er pågpende diskusjoner. Jeg antar dette ikke er intern dialog?? For strategien ble jo bestemt i juni i fjor. Syns det er stor grunn til å forvente en lisensavtale her innen ikke alt for lenge.

Kan legge til at PW hadde det veldig travelt, sa han hadde mye å gjøre og var på vei ut av lokalet, så vi måtte nærmest holde ham igjen for å få en liten prat. Sikkert noen på forum som vil trekke konklusjoner ut fra det, så skal overlate den spekulasjonen til andre her.

Pcib er hel ved og vil reise seg etter denne Coronadippen.

50 Likes

Problemet er mentalt. Og oppkonstruert.
En forkjølelse. Få av de syke opplever noe verre enn forkjølelse-ubehag, og knapt nok det.

Vil syke personer ( f.eks de som har en vanlig forkjølelse ) gjøre det? Snakker vi om noe som er mindre tappende enn en forkjølelse, at man er «syk» uten å merke det? :

«OK, nå er vi i Norge, spring rundt og ha det gøy».

– Jeg føler meg frisk og har det bra.

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/-hun-oppleves-frisk-og-rask-men-vil-vaere-isolert-til-proven-viser-at-hun-er-frisk-1.14921450

5 Likes

Glad dette forumet finnes på dager som denne… plutselig håpefull igjen jeg nå

5 Likes

Wow. Dialog via AZ eller?

4 Likes

En ting til.

Har ikke lest hele tråden, men er det kommentert at Nac kan gå rett i fase 1/2? Ikke via friske frivillige? Det var ett av høydepunkter for meg. Meget bullish. Det at de kan si dette tyder på at det er konkrete diskusjoner med en eller flere Nac-partnere. Kanskje BioNTech og Bavarian?

21 Likes

Det är megabull. Kommer spara oerhört mycket tid. Antar att man i varje samarbete kommer köra en kortare dose-finding för att optimera resultaten i fas 1/2 studierna?

7 Likes

Ingen tvil om at PCIB regner med og finansiere videre forskning med upfront money dealer. Det kommer ikke flere emisjoner.

14 Likes

Sitt stille i båten gutter og jenter ! Det rugger fryktelig nå, men det kommer bølger vi kan surfe på.
Ingen fundamentale forhold er endret og kvartalspresentasjonen og påfølgende podkast ga ingen grunn til bekymring. Vi er nok gjenstand for en overreaksjon fra tradere i panikk.
Som Warren Buffet sier : Det er de langsiktige som tjener penger in the end.
Så vidt JEG har forstått er AZ veldig fornøyd med resultatene på de spesifikke forskningsresultatene samarbeidet de siste årene har dreid seg om, men ønsket å se om det OGSÅ kunne overføres til andre legemidler de sitter på( utrolig interessant) …og det fikk de noen uker til å sjekke.
Akkurat en slik kort frist sier meg at PCI er så sikre på resultatene av sin del av forskningssamarbeidet at de tørr å sette en slik betingelse overfor en av gigantene i forretningsområdet.
Å enes om betingelser tar tid. Jeg ville blitt fryktelig overrasket om det kom en avtale tidlig. Min ringe erfaring med slike avtaler sier at en slik nok ikke vil offentliggjøres før fristen omtrent er ute. Oppkjøp har jeg ikke tro på, men men en god upfront og god inntjening tror jeg kommer.
Signalene om at også andre BP er interessert i ett eller flere av PCI´s tre ben taler for at vi ikke selger oss til én aktør på et så tidlig stadium.

15 Likes

Det er viktig å komme raskt til markedet, så jeg forventer at AZ kjører på om de liker det de ser. De fikk et lite stikk fra lille PCIB når de ble nektet å leke videre med teknologien , mens andre kan - tenk litt på den…

3 Likes

Hmmmm. Det er vel ikke riktig å sammenligne AZ med f.eks BioNtech? Er ikke samarbeidet med BioNtech ca 1,5 år mindre en med Az?

1 Like

Med BioNTech gikk de rett på In Vivo, så de har holdt på lengre i dyr enn med AZ.

8 Likes

Etter å ha hørt PW snakke om fimanac og hvordan de kan begynne rett på klinisk faser så vil jeg heller ikke ha utelukket muligheten for at det kun er de 6 ukene med testing de trenger for å kunne finne ut det de trenger for å starte rett på et samarbeid her i klinisk fase. Dette er noe av det som gjør at jeg selv ble veldig mye mer optimist med tanke på fimanacc og hvilke slags tidsaspekt det kan bli snakk om før det kan ende opp med kliniske avtalere i flere forskjellige indikasjoner i løpet av kort tid om de først blir enige.

14 Likes

Hva blir utfallet av samtalene med AZ?
(Anonym avstemming)

  • Ingen avtale
  • Fortsatt preklinisk samarbeid
  • Lisensavtale
  • Eksklusiv Nac-avtale
  • Oppkjøp

0 stemmegivere

Mye mulig en fjær er blitt til 10 høns.
Men det vet vi ikke enda. Frykten for at det virkelig er høns vi snakker om senker børsen.
Skulle det vise seg å være fjær i morgen så er vi tilbake å nikker om ATH

Jeg pløyer gjennom databaser med paper ang teknologien , jeg må si jeg er vanvittig imponert over antallet de har skrevet og konferanser de har stilt på for å markedsføre teknologien … helt utrolig…

Alle som har skrevet et teknisk paper som skal inn for godkjenning vet hvor mye jobb som ligger bak…

Fantastisk gjeng !

7 Likes

Etter det jeg kan se er dette siste patentsøknad som er opp for vurdering om de får Innvilget eller ikke…

The present invention provides TPCS2a, gemcitabine and optionally another cytotoxic agent, preferably cisplatin, for use in a method of treating a cholangiocarcinoma in a human patient comprising a photochemical internalization method. Related kits for performing the invention are also provided.

Ellers så er det 5-6 som enda ikke er avklart
Som

The invention concerns a method of generating an immune response in a subject, comprising administering to the subject an antigenic molecule, a photosensitizing agent, a checkpoint inhibitor, and irradiating said subject with light of a wavelength effective to activate the photosensitizing agent

Eller

The present invention provides a method of expressing an antigenic molecule or a part thereof on the surface of a cell using a photochemical internalisation method in which a cytokine, preferably GM-CSF, is used to enhance the method. The method may be used to stimulate an immune response and for

6 Likes

Vil rette en liten tekst til de som ser en betraktelig mindre sum på kontoen sin enn det de gjorde i desember/januar. Da spesielt de som kom inn i denne perioden.

Jeg regner med at dere satt dere godt inn i det fundamentale og leste dere opp på alt det spennende som kom på Q3, samt leste innleggene av de dyktige skribentene her. Ingen nevnt, ingen glemt men det er flere som er flinke og dykker i alle internetts kroker for å finne informasjon. I desember var jeg usikker på risikoen rundt AZ og hvorvidt disse samtalene pågikk i januar. Etter de første ukene ble det mer og mer tydelig, og etter forrige kvartalsrapport kan vi alle si med sikkerhet at vi vil få det opplyst gjennom en børsmelding dersom dette ikke skulle være tilfelle. I tillegg fikk vi en aldri så liten bekreftelse på at flere er interessert og PW så for seg at noen avtaler kanskje ville bryte og noen etableres. Her ser jeg for meg at AZ vil ha flere lisenser som kanskje overgår de andre selskapene = budkrig på enkelte lisenser. Når avtalene med AZ blir etablert, tror jeg fort vi kan vente oss at avtalene med andre selskaper som BioNTech kommer kort tid etter. Dette tror jeg kommer av sammenslående interesser rundt levering av mRNA, men det er selvsagt bare spekulasjoner.

Videre tror jeg på selskapet og deres to andre juveler, der Chem allerede har en prisantydning på 78kr fra Arctic. Vacc og Chem er to spennende produkter, der Vacc kanskje vil få økt oppmerksomhet fra farmasien i disse Coronatider? Nei, ender ikke det her som et positivt år for selskapet så står ikke verda til påske.

Ønsker mine medaksjonærer en svært god helg. Det har vært en tøff uke for mange, og vi får for all del håpe @arve1954 fortsatt er blant oss. Å selge for å håpe på en bedre inngang er risikabelt for min del. Å holde har for meg ikke vært et spørsmål en gang, da fyller jeg heller på. Disse tider rammer alle, men pengene er ikke «tapt» før det selges.

Nyt helgen og ha fokus på det fundamentale!

26 Likes

Fra Arctic

1 Like

Anbefalle Paretos trader… PCIB vinner for øyeblikket. :frowning:

08:27

20-kronen er lett innen rekkevidde. Who would’ve thought…