Takker Sorlendingen.
En fantastisk gjennomgang som er med på å rette fokus på det som teller og til rett tid.
Intervju med Myrlid i FA idag. Sier han skulle hatt mer cash for å kjøpe for, men har solgt litt pho etter spettets inngang og vektet seg opp i PCIB. SIer han har kjøpt ca 200k pcib nå på torsdag/fredag.
Nydelig lesning, @Sorlendingen.
Og tusen takk for innsarsen du gjør på Q-presentasjonene.
Det er mulig Walday & Co synes du kan være en «pain in the ass» til tider, men det får de bare tåle.
Dine bidrag er gull verdt!
For de som ikke fullt ut forstår hva et oppkjøp for 50-100 milliarder innebærer; det vil bety en aksjekurs på 1.350 - 2.700 kr.
Hvilken avis er dette?
Finansavisen (gratisartikkel ).
Maa takke Soerlendingen for ett supert innlegg. Og maa si det erGodt at flere begynner og bli enige med meg… Finner AZ ut at det er sannsynelig at vaar leveringsteknologi, kan benyttes paa mer enn to indikasjoner, kjoeper de hele butikken.;-))En annen ting var at naar Soerlending paa Q4 spurte Walday om han var bekymret for hvorvidt AZ kunne legg inn bud paa fimaNac eller hele PCIB, stoppet Walday helt opp, og begynte og stotre, foer han avrundet med at dette ikke var noe han ville snakke om. PW kunne isteden svart at alle signaler saa langt fra AZ, tyder paa at hvis det blir avtale, saa er det en lisensavtale de er interessert i. Men det gjorde han ikke?? Hvorfor fryse fast slik, istedenfor og svare paa ett enkelt spoersmaal? Derfor kan det like godt tyde paa at ett oppkjoep ligger i kortene. For som Soerlendingen paapeker, er det nok av grunner til at AZ vil, og faktisk burde velge denne loesningen.;-)) Rett og slett fordi den er mer fordelaktig paa sikt.
Du får ta det til deg, Solo. Optimismen din synes jeg får ufortjent mye pes, men her er du og sorlendingen ganske på linje, ser det ut som.
Det kan selvsagt være helt grunnløse spekulasjoner fra min side (og er sannsynligvis det), men jeg har flere ganger i høst/vinter undret på om det at det tar så uforholdsmessig lang tid å få på plass ny hjemmeside og at det drøyer så forferdelig med nyansettelser, f.eks Chief Business Development Officer og Chief Medical Officer, kan ha noe å gjøre med et mulig (og kanskje forventet?) oppkjøp.
Børsen er så billig at det ville vært et fint tidspunkt å prøve et PCIb kjøp på.
Og så har vi den svake norske valutaen.
USD på 9,39 kr
Flott tidspunkt for oppkjøp ja
StockDZ; Have you seen the chineese PMI data for february which came today?
De er virkelig ille, vanskelig å se at dette snur med det første…
Helt klart. Og etterslep på bestilte produkter som må produseres når det forhåpentligvis normaliseres makro kan føre til solid rebound både innkjøpsindeks og økt aktivitetsnivå igjen. Hvis det i tillegg kommer penge - og finanspolitikk sammen med vaksiner er bildet plutselig annerledes.
Glad for at PCIB er helse og vaksineorientert se @Sorlendingen fundamentale analyse.
I den ideelle verden hadde et selskap som PCIB har en ledelse som både var god på å drive R&D og på det kommersielle, samt hadde stor nok organisasjon til å kunne opprettholde trøkket på samtlige tre plattformer.
Men verden er ikke ideell, spesielt ikke i disse tider der corona synes å dominere enhver nyhetssending og enhver diskusjon.
Samtidig tror jeg ikke vi skal være misfornøyd med den utviklingen vi nå ser i PCIB. Ledelsen er åpne om det som skjer i selskapet og det synes som om de har en stødig hånd på utviklingen, selv om det er omfattende å holde tre plattformer on track.
Fremtiden synes lys for PCIB, men i det korte bildet tror jeg PCIB, såvel som andre selskaper på OSE bil bli påvirket av det som skjer rundt utbredelsen av coronaviruset. Den uken vi nå har lagt bak oss viste med all tydelighet at investorer ikke handler rasjonelt, men blir sterkt påvirket av psykologien i markedet. Jeg tror ikke denne situasjonen vil endre seg til det bedre i ukene som kommer. Det er først nå coronaviruset har begynt å ramme Europa og USA. Og når dette for alvor skyller inn over USA så vil det ganske sikkert får rimelig negative følger for børsene i Europa. Det vil dessverre også ramme farmasiselskapene på OSE.
Jim Cramer: I Don’t Know Where It Will Bottom, I Do Know What to Buy and Sell
I would much rather own Moderna (MRNA) . The latter does have a vaccine in place that will be put to use immediately because the vaccine is real. Before Dr. Fauci was silenced by the president he seemed optimistic something could work with it. I like that.
https://finance.yahoo.com/m/06454e23-9bab-3e19-9206-fe64036cecf1/jim-cramer-i-don-t-know.html
Ja, han er ikke dum han