Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

så solgte han oxo PCIB uken før oxo da… til en kurs over 60!

3 Likes

Ja, han er ikke dum han :joy:

Det kan jeg avkrefte. I samtaler med ledelsen har jeg blitt fortalt at det er business as usual og at de gjennomfører alle aktiviteter som planlagt. Årsaken til forsinkelser er antagelig høyt arbeidspress, og at en CBO som matcher kriteriene til selskapet er ganske sjeldne og derav tidkrevende å finne/ få ansatt.

10 Likes

Very interesting @Merlin, this also supports your post: A Successful gene therapy IPO in the middle of global crisis and still in preclinical … shows where investors have focus nowadays … we are lucky we have fimaNac in that sense … if pci biotech was listed at NASDAQ, the share price would have been at another level by now

https://www.google.no/amp/s/www.inquirer.com/business/passage-gene-therapy-jim-wilson-ipo-biotech-brokertech-fs-fintech-aix-pci-20200228.html%3FoutputType=amp

7 Likes

“-Kursfallet i PCI Biotech er jeg ikke bekymret for. De har hatt en liten forsinkelse på innrulling av pasienter, men det er så lite til å være biotech, så det er ingen bekymring. De har mye spennende frem i tid. I tillegg er de fullt finansiert, og jeg er glad de ikke må hente penger.”

Er helt enig denne enkle analysen, men likevel klare analysen. Klart det er av stor verdi at PCIB er fullt finansiert frem til interim avlesning som kan gi Accelerated Approval og markedsføringstillatelse. Men det er flere saker som er svært attraktivt.

Noe annet jeg tenker er svært gunstig med PCIB er at de også bruker svært lite penger, og viktigere har i praksis ingen konkurrenter. Det gjør at forsinkelser får svært begrensede konsekvenser på veien mot det ultimate målet for alle biotek; markedsføringstillatelse.

En forsinkelse for PCIB på et halvt år får nesten ingen økonomiske konsekvenser, men viktigere, med ingen konkurrenter slipper vi risikoen at produktet blir forbigått. Det er svært stor sjanse for at vi ender opp med en markedsføringstillatelse for PCIB.

Tenker man worst case økonomi har PCIB en ramme på 10% som ved kurs 37 kroner kan hente inn penger til 5 kvartalers drift. Det betyr at selv om et worst case med godkjennelse på overall survial istedet for ORR , som betyr et studie på 50 mnd istedet for 36 mnd, så kommer PCIB i mål uten å måtte hente en krone fra dagens aksjonærer, og en beskjeden utvanning på 10%. Og da er det kalkulert inn 0 kroner fra fimaNAC og fimaVAC de neste 3 årene.
Så kan man være enda mer vanskelig å tenke at man ikke får godkjennelse på OS, for det avhenger jo av hvor gode OS-datane er.
Men vi vet jo allerede at mOS på de som har fått RELEASE-dose er på 22,8 mnd, mot normalt 12 mnd i gem-cis. Og det i en indikasjon (GGK) hvor det har vist seg nesten umulig å forlenge livet til en pasientpopulasjon med så mye som en måned en gang. Mao de overall survival dataene vi allerede har i boks er knallgode og mer enn gode nok til godkjennelse om vi gjentar de i RELEASE. Det vil også tallene vi på OS på hele dose.eskaleringen være (16,1 mnd).

Hovedscenarioet er uansett at ORR noe i nærheten av det vi allerede har vil være mer enn godt nok på en interim analyse.

Jeg tenker at selv worst case er skikkelig lav risiko.

Skal man sammenligne med andre biotek er det få som kan vise tilsvarende usedvanlig fordelaktig risikobilde, hvis man tenker hvor man er uten å kalkulere inn avtaler eller noe som helst velvilje fra dagens aksjonærer.

I NANO feks så brukes det nå 140 millioner i kvartalet, og det er 66 millioner aksjer utestående pt, så med en 10% utvanning på dagens kurs kan NANO hente inn penger til 3 ukers drift…
Og de har mange konkurrenter, og et ganske komplisert produkt å produsere.

Bildet for andre norske biotek ligner nok mer på NANO sin situasjon enn på PCIB sin situasjon.

Jeg skal selvsagt innrømme at alle norske biotek har stort potensiale, og har mulighetene til signere gullkantede avtaler. Etter min mening PCIB mest av alle. Så alle slike scenarioer skal vi fint takle for å si det slik.

Men klarer som sagt ikke se at noen selskaper som har så lav risiko som PCIB; det kommer til å gå meget bra selv om man tenker seg “bear caset”.

Skjønner godt at Myrlid holder seg fast og til og med øker litt i PCIB, selv i tider hvor alle ønsker at de kunne sitte i mer cash.

45 Likes

Holder 109 mill til bare 3 ukers drift…?
Får det til å bli 9,3 ukers drift med forutsetningen av at 140 mill i kvartalet opprettholdes…

3 Likes

Du hadde vel ikke forventet noe annet svar Gautosaur? Tror du at et børsnotert selskap vil si at vi blir snart oppkjøpt? :wink:

2 Likes

Sorry, en emisjon på 10% holder til 2 mnd i NANO som jo er utrolig mye lengere enn 3 uker, dog litt mindre enn 5 kvartaler.

7 Likes

Jeg er glad vi kan spøke om emisjoner igjen. Glatt ledelsens største glipp de siste par årene, som i et eventuelt bearscenario vil vise seg å være en historisk tabbe.

(I et bullscenario vil det jo bli at ledelsen hadde stålkontroll, så jeg blir gjerne med og krysser fingrene for det.)

Uansett veldig positivt at en mann som Myrlid står opp for selskapet!

Og veldig positivt for oss andre at en kunnskapsrik mann som Sørlendingen drar på kvartalsrapporter og holder ledelsen accountable.

7 Likes

La nå situasjonen med AZ utspille seg før du eventuelt begynner å hoverere :wink:

4 Likes

Han står opp for selskapet ja, men han liker neppe å tape penger han heller. Og han har historisk hatt god timing på sine kjøp, og salg også. Skal ikke kimse av teft og magefølelse, og Myrlid har hatt det, i tillegg til gode regneferdigheter og sannsynlighetsvurderinger.

4 Likes

Jeg lover å ikke løpe æresrunder i det uendelige Haha.

Og jeg er jo også helt enig i at det er MULIG at ledelsen har et så klart bilde av at de vil hente inn penger fra avtaler at annen henting ville være meningsløs. For all del.

Noterer meg forøvrig at jeg i det siste har agert likt med myrlid. :stuck_out_tongue: vektet ned i pho utelukkende pga Spetalen og vektet meg opp i pcib. Gir meg selv et klapp på skuldra.

10 Likes

Jeg skal være ytterst forsiktig når det gjelder sammenlikninger mellom de børsnoterte biotekselskapene i utviklingsfasen. Mye lovende ute og går over hele linja, og felles for alle; verdien av selskapene er nå, om en ser på markedsverdi, vurdert langt nærmere fiasko enn suksess.

Imidlertid ser det for meg ut til at PCIB har tre sterke kort i sammenlikningen:

  1. Sterk finansiell stilling
  2. Svært lavt forbruk (“cash burn”)
  3. En vidtfamnende teknologiplattform som allerede manifesterer seg sterkt innenfor alle tre produktområdene, dvs. både preklinisk, klinisk og regulatorisk.
17 Likes

Tre veldig sterke punkter der, og PCIB har så gode kort på hånden at jeg føler meg meget trygg på at dette går veien. Forøvrig foreslår jeg at vi holder eventuelle sammenligninger mellom selskaper på biotek-tråden.

6 Likes

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163325623.html&ved=2ahUKEwj5ysPl-_fnAhWltIsKHZf6De8QFjALegQICBAB&usg=AOvVaw27ESrAcJPEld9-KN3_Yfzt

"And we are in active dialogue with AstraZeneca. I will not comment on how those discussions are going or what we are discussing. "

9 Likes

Men så langt et mye bedre produkt. Jfr. Marco Renoldis vurdering av konkurrenter til Betalutin fra 4H2019.

Kunne vært interessant å høre hva forumet tror de diskuterer.

3 Likes

kvantumsrabatt på x antall indikasjoner.

Det har det vel blitt skrevet opp og ned om de siste 2 mnd.

Blir det en oppdatert kaplan Meier plot fra deg? Det har jo kommet en del ny info om mOS. For min egen del hadde det vært interessant å se f eks kun extension studien og kohort 4. Det er vel det nærmeste man kommer epler mot epler (unntaket er vel at flere fra kohort 4 gulle fått dobbel behandling) Når gir det statistisk signifikans med mOS data der vs ABC 02.

Evnt kaplan Meier plot med ORR på kun extension studiet og kohort 4. Her har vi jo faktisk data, som manglet på PFS. ORR i ABC 02 er vel 1 av 13, altså på 7,7%…

4 Likes

Hvorfor har ikke PCIB en ORR på 6/12 på kohort 3 og 4? Det er jo ORR ved 30% reduksjon eller mer jf

http://www.mwsug.org/proceedings/2011/posters/MWSUG-2011-PO01.pdf

I mitt regnestykke får jeg da en ORR på 7/17 = 41% hva gjelder kohort 3 og 4 + extension studien. Lurer som sagt på hvorfor PCIB ikke opererer med ORR ved over 30 % reduksjon av tumor.

2 Likes