Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Hos Finansavisen for et par dager siden så kunne man jo få inntrykk av at Myrlid “ikke hadde mye cash” etter kursfallet fra 63 kroner og nedover. Jeg får ikke det til å stemme med hvor “smart” han har vært. Er det lov å spørre om en del av “smartheten” består i et lemfeldig forhold til sannheten ?

Hvordan håndterer en statistiker et slikt børsfall?

  • Jeg føler ikke at jeg er så mye smartere enn andre hvis jeg skal være ærlig. Etter slike fall skulle man ønske man satt mer i cash enn man har. Jeg har ikke mye cash, sier Kjetil Aasen.
1 Like

Jeg har sittet litt i morges og sett på topp 50 hos pcib gjennom de siste måneder, og myrlid har gjort veldig små disponeringer i PCIB gjennom denne perioden.

https://beta.tekinvestor.no/t/pcib-aksjonaerlister/18440/38

Det som har vært problematisk i PCIB er at influx av nye storfisker på topp 50 har vært bortimot null. Man kan se dette i forhold til f.eks NEL der topp 20 bare øker og øker.

2 Likes

Det utsagnet vil jeg snu på. For en lykke at de såkalte nye storfiskene så langt har holdt seg langt unna. Børshaier og finansakrobater må for min del vende interessen mot andre selskaper.

11 Likes

Jeg snakker ikke om finansskrobater, jeg snakker om fond og andre institusjonelle investorer som bidrar til å redusere float i aksjen og gjør den mer robust.

6 Likes

Beklager, men “nye storfisker” ga meg helt andre assosiasjoner. For øvrig fastholder jeg mitt synspunkt.

4 Likes

Tror på en ganske kraftig Rekyl neste uke.
Fredag bør vi stenge over 50 kr…
Kursmål fra artic. På 86kr.
Som er meget nøkternt👍

7 Likes

Det får vi håpe på,men tror vi får en utfordrende uke da virus epedemien nå begynner for alvor og vise seg her på berget ,og i USA,EU.Glad jeg har cash og Bear nå.Men har ikke solgt i Pcib eller andre aksjer.Vi får ri stormen av.

2 Likes

Noen hyggelig punkter fra helgenen som vil kunne danne grunnlag for mer rasjonell verdivurdering av PCIB og oppgang til uken:

Fundamentalanalysen fra sørlendingen og oppdatering fra kvartalspresentasjon

Arctic Securities kjøpsanbefaling og øker kursmål fra 78 til 86kr

Artikkel i Finansavisen hvor en av de største eierne bekrefter rikets tilstand og forteller at han har kjøpt 200 000 aksjer tors og fre.

Moderna omtales i flere artikler (AstraZeneca har her eierskap og som nevnt tidligere forskningssamarbeid med PCIB siden 2015)

WHO sier calm down vær rasjonelle

FED kommuniserte at de vil trå støttende til ved markedsuro

PCI Biotech innehar blant annet vaksineteknologi og det er slike selskap som vil kunne få opplevd fokus og investeringsvilje og evne etter omtalte virusutbrudd. Det er PCIB som skal knuse virus og IKKE virus som skulle kunne ha ført til at PCIB kursen krakket og fallt 50kr på no time? Trodde flere PCIB var turistdestinasjon og flyselskap i kombinasjon med pengenød? Fakta er at PCIB er fullfinansiert 22/23 (biotek, helse selskap med BRED leveringsteknologi).

Da blir krakket nesten HELT UFORSTÅELIG. Blir det århundrets rekyl til uken og pay back time?:pray: :rocket:

6 Likes

I think you are wrong with regards to the short term valuation of PCI Biotech. There are Biotech companies experiencing a surge in their Share price due to research. Focus on Vaccines and billions injected set to work in the long- and short term in research and vaccine products. Preclinical and delivery technology eg for vaccines is by all means a lot more valuable in just these few virus focused weeks.

The broad market could experience a bear market. PCIB has ALREADY experienced a fallout (50kr Wiped off the Share price in few weeks). In my opinion is PCI Biotech One of few biotechs with vaccine delivery technology that could experience increased demand /investments (and PCIB is fully funded until 22/23 interim res RELEASE).

2 Likes

Tror det i nær fremtid blir stillet til disposisjon store summer fra US og Europa til selskaper som forsker på mRNA basserte vaksiner.
Coronaviruset har nok vekket det offentlige på dette området.
Vi spiller jo “russisk rulett” med fremtiden til menneskeheten så tiden for å sitte med nevene i lommen er nok definetivt forbi.

PCIB med sin PCI teknologi kan bli en av jokerene for å få produsert en slik sikker og effektiv fremtidig vaksine.

Dritt å se røde tall men har egentlig klokketro på PCIB og skulle det gå veien så er der store muligheter for at vi vil være med på noe veldig stort.

Lykke til

4 Likes

Vi skal lukte på 20 tallet igjen, hele verden ser ut til å gå av skaftet! Men hold ut alle sammen, rekylen kommer i løpet av noen uker, tror nok også jeg må forberede meg på corona og fosterstilling en stund til… Tar på dette, regner det er flere en meg som har satset litt mer en vi burde :sweat_smile:

1 Like

Mange som vil ha PCIB til en rimeligere penge??? Tyder at flere vil øke sitt eierskap i det blant annet vaksineteknologi selskapet PCIB i disse virus fokuserte tider? Naturlig mener jeg både av psykologiske og mer rasjonelle vurderinger som nevnt i punkter i tråden over.

Arctic sec understreket i sin analyse sin kjøpsanbefaling og økte som nevnt sitt kursmål fra 78 til 86kr fredag rett før helgen satte inn👍

Men klart de som vil kjøpe solide poster håper på fall. Da er det greit ha i mente at PCIB allerede hadde krakket ned 50kr på få uker. Håpe på mer fall for enda billigere inngang tror jeg fort blir kun en drøm :partying_face::rocket:?

2 Likes

Det er jo derfor jeg sier til journalisten at jeg ikke føler meg så mye smartere enn andre i tilfeller som dette :slight_smile:

27 Likes

At en del ønsker seg en billigere inngang tviler jeg ikke på. Men samtidig må man som PCIB aksjonær også kunne forholde seg til omgivelsene. Og i helgen har man ikke kunnet slå opp på en eneste nettside uten å møte Corona, nye smittetilfeller, nye tall på folk som sitter i hjemmeisolasjon og nye dødsfall forårsaket av coronaviruset.

Nå ser vi at coronaviruset også er i ferd med å skylle innover USA, et samfunn bestående av hysterisk selvopptatt personer.

Vi vet av erfaring at majoriteten av norske investorer ikke evner å tenke selv, men følger USA i ett og alt. Man skal ikke være en stor anerkjent profet for å forutse hva som vil skje inder amerikanske aksjemarkedet i uken som kommer. Og når panikken begynner å sette sitt preg på børsene i USA, da vil vi ganske sikkert se smitteeffekt i Europa, inkludert på OSE.

Vi snakker dessverre ikke om rasjonelle handlinger, men handlinger preget av panikk. Se på hva som skjer med informasjonstelefonen i diverse kommuner og legevakter! Se hva som er i ferd med å skje i butikkene! Se hva som er i ferd med å skje innen reiselivet, messearrangement, møtevirksomhet osv. Panikken griper om seg og dersom man fortsatt tro at vi har sett bunnen på denne galskapen, så tror jeg man snart blir nødt å revurdere sitt syn.

Joda, vi vil få dager der kursene stiger og befinner seg i blått territorium og lettelsesrally slår inn, men så vil blodtåken på ny senke seg. Dette kan ta uker for ikke å si måneder før vi er tilbake på en normal situasjon.

Lykke til, men bruk hodet! Det vil lønne seg. PCIB har en lys fremtid, men aksjekursen vil nok befinne seg 8 en «tørketrommel» sammen med resten av markedet i uoverskuelig fremtid. Oppturene og nedturene vil bli brutale og mange.

10 Likes

Deler dine antakelser, men vil ikkje vedde på om du får rett.

Hysteri knapt uten like er i alle fall denne coronaen.

1 Like

Hadde de kartlagt en vanlig sesonginfluensa på samme måte som man har fulgt corona viruset ville man sett samme type spredning, bare verre ved vanlig influensa siden det da ikke blir gjort tiltak for å begrense spredningen.
Det er dette som skaper panikken, men spredningen er akkurat som forventet. Dødeligheten er som en vanlig influensa.

1 Like

Noen som har en god forklaring på hvorfor PCIB plutselig fikk bedre mOS verdier?

Fra Q3 2019:

Fra Q4 2019:

Og selve definisjonen på mOS sier dette:

Er det PCIB som har valgt eksempelvis “start of treatment” som sitt utregnings-punkt, mens de skulle brukt “date of diagnosis”?

Positivt at mOS økte - men skjønner ikke helt hva som er årsaken :smirk_cat:

2 Likes

PCIB har allerede krakket til de grader og akkurat fallt 50kr på få uker. Har nok allerede orientert seg mot irrasjonelle krefter😂?

På toppen av dette innehar PCIB vaksine leveringsteknologi. Det burde så absolutt gi gjenklang innen dagens fokus i helse og virus/vaksinasjonsteknologi?

1 Like

Helt greit. I denne saken håper jeg at jeg bommer grovt på mine antagelser. Men når man ser hvordan en lege på Ullevål får anledning til å smitte en rekke kollegaer, så virker det noe tilfeldig hvordan norske myndigheter skal stanse dette. Og si meg, hvorfor skal pasienter med mistanke om smitte få lov til å ta seg til legevakten på egen hånd når vi vet at dersom vedkommende er smittet, så vil han trolig smitte flere nye på sin vei til å bli sjekket?

Vi har ikke politikere som tør ta tøffe avgjørelser i Norge. Pengene og hva ting koster er den viktigste driveren. I tilfellet corona blir det feil.

2 Likes

La oss håpe du får rett.:+1::wink:

1 Like