Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Mennesker er ikke i stand til aa väre i panikkmodus mer enn 2 uker. Om 3 uker er corona arkivert sammen med sars.

4 Likes

Hehe, der steg akkurat stipulert TI-aksjeinnehav i PCIB med noen gode prosenter :+1:

Godt å se at du er på kjøperen igjen!

Jeg tør ikke å selge nå. Det virker for meg som høy risiko å stå på utsiden her tross Coronatider. Kommer det en avtale når man er ute, vil det gnage i lange tider…

9 Likes

Når kan vi forvente første avlesing av restauranter i GG.??

Der ble sagt av PW at data ble gjennomgått før protokollen ble avsluttet. Uavhengige som gjennomgikk OS data. Noe i den duren.

1 Like

Coronatråden solo. …

2 Likes

Vil bare legge til denne til nye investorer av PCIB. Fra kvartalsrapporten Q4 vil jeg tilføye følgende punkter som gir ytterligere grunnlag for bekreftelse av teknologien:

  • PW sier med egne ord at PCIB vil bli en ny standard for levering på flere områder.

  • Bekreftelse på at forhandlingen pågår i dag, men denne gangen fikk jeg en fornemmelse av at flere er involverte. At PW til og med nevnte at noen avtaler vil komme og noen gå, gjør at tanken min går i retning mot at flere er interesserte i lisenser som flere vil ha. Dersom AZ virkelig satser like hardt som de fremstår på forsiden sin, så er det faktisk ikke utenkelig at de går for hele Nac. Min formening om dette er at det ikke spiller noen særlig stor rolle på sikt om utfallet blir hele produktet eller lisenser.

  • Direkte tilgang til klinisk fase gjennom Nac

Det jeg synes er mest overbevisende er at teknologien fungerer på alle områdene PCIB bruker det på. Bare resultatene hadde gitt en forbedring på 10-20% er jo det utrolig sterk prestasjon etter min mening. Det er snakk om menneskeliv her, og dermed er det nærmest utenkelig at en leverandør av et produkt som forlenger levealder ikke vil få sin anerkjennelse. PCIB gir dog enda bedre effekt på tester som er gjort, i en bransje der BP betaler enorme summer for at sine produkter skal bli markedsledende og standard. Jeg har ikke kompetanse til å gjøre beregninger på pris for en evt. FimaNac overtakelse, men at PCIB vil vil ta av på børsen og gå ut som selskapet med størst vekst i løpet av de neste fem årene tror jeg ikke er utenkelig. Risikomomentene er lave etter min forståelse. Jeg gleder meg virkelig til “moroa” begynner…

Nå går vi mot en ny uke med Coronahysteri. La nå ikke dette ødelegge dagene deres. Se fremover og ha det fundamentale i bakhodet før dere tar avgjørelser!

21 Likes

@Tacobaguette

Ingen tvil, alle argumentene er på vår side -sterkere enn de noen gang har vært. Dette forstår styret og ledelsen i PCIB. Ingen tvil om det.

Også interessentene som nå kretser rundt PCI-teknologien og alt den potensielt kan utrette, skjønner at teknologien kan være “disruptive” både når det gjelder vesentlig forsterka kjemoterapi, levering av terapeutiske kreftvaksiner (via dentrittiske celler) eller - hottest av alt - et effektivt verktøy for genterapi og genredigering med beste sikkerhetsprofil.

Men hva kan vi stille opp mot markedspsykiatrien?

7 Likes

Markedspsykologien påvirker kurs (og humør) på kort sikt men ikke BP sine planer. Den som tåler svingningene får bli med på “festen” når NAC-avtale(ne) kommer på bordet.

12 Likes

ikke mye dessverre på kort sikt. Men historien gjentar seg, og det kommer en tid der dette hysteriet roer seg og kjøpsviljen kommer tilbake! Dersom PCIB gjør jobben, så vil nok prisen styres etter den åpenbare “risikoen”. Et par avtaler vil nok gjøre susen for de kostnadsbekymrete… Markedsføring gjennom BP også vil jo alene vekke interessen internasjonalt.

Så får vi da håpe Oslo Børs følger med når finansavisen & co skriver noe annet enn “25 millioner i minus for PCIB” på artiklene deres…

5 Likes

Enig, @Tacobaguette.

Det forløsende i den situasjonen vi nå befinner oss i, ville være om vi fikk melding om selskapets kommersielle debut. For nå ligger det klekkeferdige egg i alle tre kurvene.

5 Likes

PCIB med teknologi (blant annet vaksineteknologi) som kan forbedre et utall med medisiner innen mange områder faller pga virusfrykt? Mest sannsynlig ikke mange som har solgt frivillig. Kursen sto i 63,2 den 19.februar (nå 37,6)! Nå kan både en generell oppløftende virusnyhet, eller en melding fra selskapet føre til en voldsom rekyl. Oppturen fredag tyder vel på at de som måtte selge har solgt ferdig, og at kursen selv uten positive nyheter skal krabbe videre oppover. For de som har fulgt selskapet tett var både Q4 og sist podcast et fint statement på hva vi har i vente. Jeg håper at jeg tar feil, men jeg tror teknologien blir kjøpt opp i løpet av 2020. Hvorfor svarte ikke PW som han gjorde etter Q3 på sørlendingens spørsmål om oppkjøp? Da sa han at AZ kun var interessert i Nac. I spørsmålsrunden i Q4 ble det først stamming på samme spørsmålet, deretter svarte han at han ikke ville kommentere det. Enten har AZ utvidet interessen, eller så har der kommet flere rundt bordet. De som har fulgt selskapet over tid vil ikke kaste denne aksjen frivillig.

8 Likes

@Snoeffelen Har du innspill på dette?

1 Like

Som flere fikk med seg så ble følgende spørsmål stilt på 4Q19-presentasjonen:

Pål Falck, Arctic securities

“And then fimaNAC that has never been given to patients has it?
So the net study will then be in healthy volunteers, is that correct?”

Per Walday, PCI Biotech

“No, so this is a technology platform which is built on the same technology which is given to cancers patients (fimaCHEM) in relatively high dose levels, and also to healthy volunteers in the fimaVACC setting. So it is the fimaporfin technology. So it depends on what we want to enhance, what we want to deliver and the stage of that specific molecule in the case of fimaNAC. So if this is something that has already been in man, and we just want to add our technology, and we have the safety of our technology and the safety of their technology so you can add it together, without, it also depends of the kind of patients you give it to. If you give it to a patient ith a very serious illness, you are allowed to quite a lot actually, because of the seriousness of the illness, can allowed for a quite high risk. If you go into healthy volunteers the hurdle is much higher for what you are allowed to do, and you have to go in very small steps. But our technology is ready to go straight into patients!”

Mao fimaNAC kan gå rett inn i en fase1b/2 studiet med feks mRNA.

Synes derfor frasen om “deepening of partnerships” på side 10 i rapporten er veldig spennende, for det gjelder nok andre selskaper enn AZ.

“The current collaboration partners include AstraZeneca and the five biotechnology companies Bavarian
Nordic, BioNTech, eTheRNA immunotherapies, IMV and Phio Pharmaceuticals. All these collaboration
partners are exploring synergies between their proprietary nucleic acid technologies and the fimaNAC
technology, with potential for further deepening of the partnerships.”

Og da tenker jeg særlig på BioNTech, et selskap jeg vet at Pål Falck er særlig opptatt av.

Ser man på siste presentasjon fra BioNTech, på side 9 av 36

https://investors.biontech.de/static-files/9e092ed7-1f57-4883-aa74-2ada08218e02

så ser man at flere onkologiske utviklingsprogram er i safety clinical stage, og vil ha avklart safety på sin plattform i løpet av 2020. (se side 11 av 36).

Det betyr at BioNTech og PCI Biotech faktisk kan sette i gang fase 1b/2 innen onkologi på flere forskjellige indikasjoner.

Har lenge ment at BioNTech kanskje er noe av det mest spennende samarbeidet PCIB har, og det gjør heller ikke noe at dette helt sikkert kan være med å legge press på hva AZ.

AZ vet meget godt hva de og PCIB sammen har oppnådd av resultater,så de kan lett forestille seg at BioNTech også kan være svært interesserte. Gjelder å være først i rotteracet.

42 Likes

Takk Snøffelen. BioNTech er i så fall stort. Hot!

Investor delte også diskusjon/prat under kvartalspresentasjonen. Jeg synes dialog med Moderna er nesten like god som Biontech?
Pågående diskusjoner innen fimaVacc.
Hva tror du @Snoeffelen om mulig Moderna og fimaVacc i så fall?

Moderna er i vinden med vaksiner som alle vet!

[quote=“Investor, post:6177, topic:18373”]
«Spurte forresten PW om Moderna og han bekreftet at det er et interessant selskap for dem og at de har vært i dialog med dem.

Ellers så pratet jeg en del med RS og han sa uoppfordret to ganger at en fordel med Pcib er at de har flere programmer. Dette kom opp da vi diskuterte finansiering og hvor lenge pengene rekker. Synes dette forteller litt om at nok forventer å hanke inn dealer.

Det som sies om fimaVacc er også interessant. Under Q/A sies det vel noe sånt som at det er pågpende diskusjoner. Jeg antar dette ikke er intern dialog?? For strategien ble jo bestemt i juni i fjor. Syns det er stor grunn til å forvente en lisensavtale her innen ikke alt for lenge.

Kan legge til at PW hadde det veldig travelt, sa han hadde mye å gjøre og var på vei ut av lokalet, så vi måtte nærmest holde ham igjen for å få en liten prat. Sikkert noen på forum som vil trekke konklusjoner ut fra det, så skal overlate den spekulasjonen til andre her.»

5 Likes

Og så man heller ikke glemme at dersom BioNTech ser verdi i NAc, så har denne gutten i klassen de store gutta Roche og Sanofi bak seg. De har allerede satset flere hundre millioner dollar som de ikke vil la AZ stikke av med potensialet til avkastning på.

17 Likes

De som er flinke til å google , vil ha funnet at både HoffmanLaRoche og AstraZeneca iblant faktisk støtter samme utenforstående firmas forskning. Konkurrenter finner hverandre. Og dere vet jo at Roche har forsøkt å kjøpe hele AstraZeneca ( sist i 2015 ) Også derfor tror jeg det brenner under føttene til AstraZeneca for snarest mulig få til en avtale med PCIB , kanskje de rett og slett ikke tør å legge inn et bud på hele firmaet , fordi da vil de risikere at Roche byr over., og “helvete” er løs. Akkurat dette tror jeg Einarsson var fullstendig klar over , når han spøkte om budkamp

13 Likes

Det er dukket opp ny tumor annet enn target tumor på noen av pasientene og de klassifiseres derfor som Progressive disease (PD) tror jeg er svaret på det du lurer på…
Dette betyr dog ikke at de ikke har hatt nytte av behandlingen og det at target tumor har blitt redusert vil trolig vise seg i høyere mOS for hele målgruppen…

7 Likes

Det stemmer nok ja. Ikke utenkelig siden ABC-02 fikk så utrolig svak ORR som 7%.

3 Likes

Dette er mine two cents:

Jeg ville vurdert prosessen til totalt binær. Inntil papir er signert og GF har gitt sin aksept, så fortsetter man med sine planlagte og kommuniserte gjøremål. Du kan tippe at BP generelt er gode til å sniffe opp de som setter sjampisen på kjøl før prosessen er i havn.

Man kan allikevel se for seg at selskapet blir noe mindre proaktivt internt i en slik prosess. Det er kanskje ikke nå man sender halve bedriften på kurs, inngår leieavtale på nye kontorlokaler eller andre aktiviteter som ikke umiddelbart haster. Men har man sagt at man skal noe, så må det gjennomføres for at ikke pokerspilleren på andre siden av bordet skal se deg i kortene. Jeg håper og tror at utviklingen av selskapet foregår med full styrke - om det så bare er spill for galleriet.

11 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

1 Like