Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

At Investor i dialog med PCI Biotech ved kvartalspresentasjon referer til at PCIB har vært i dialog/ kontakt med Moderna er meget interessant.

Moderna er selskapet som leverte vaksine testing på rekordtid.

Kommer det et samarbeid avtale her innen fimaVacc? Kan PCIB bli store innen vaksinasjon er det ett av tre ben som alle kan bli giganter om de lykkes!

Spørsmålet er hvorfor surrer PCIB kursen 50% unna all time high. Var krakket i aksjen virkelig «betimelig». Jeg mener ikke det er «rett». Ett paradoks sv de sjeldne?Vaksineselskap med krakk i disse tider låter da unektelig helt feil?

Kjøpsanbefalingen fra Arctic Securities rett før helgen hvor de økte kursmål fra 78 til 86kr bekrefter på mange måter paradokset.

6 Likes

Hva som helst kan komme , også at Roche blander seg inn. - Men alle tvangssalg er over, så noen voldsomme nedturer blir det ikke mer. Til tross for corona.

7 Likes

Det er ikke “tidenes merkeligste krakk” du har sett i PCIB… At en aksje som fyker i været så fort som pcib gjorde på et eller annet tidspunkt toucher tilbake til støtte/motstand som den brøt opp i fra er mer normalen enn unntaket.

Nå ble jo omstendighetene og hastigheten veldig stor for PCIB, pga eksterne faktorer, men det kan bety at PCIB får litt samme effekten som NEL fikk da de fikk en perfekt storm av emisjon, insidernedsalg og stasjon som eksploderte på en gang i fjor. Altså at flere måneder med konsolidering, gevinstsikring og utristing av svake hender blir gjort på noen få intense uker i stedet.

Jeg er enda ikke helt overbevist sv denne rekylen, hverken i PCIB eller på Oslo børs. Tipper det kommer ganske mange sv disse svingningene fremover.

5 Likes

Helt greit du mener det. Jeg synes dette var århundrets merkeligste krakk for PCIB. Og det er flere eminente biotekere som har beskrevet mange forhold i tråden over som for MEG bekrefter min vurdering om dette. Kontakt med Moderna gjør det usannsynlig spennende framover. Om det kommer noe ut av det og om noe er helt umulig å si, men at også PCIB og Moderna nevnes i samme åndedrag og har kontakt når ett ben heter fimaVacc er interessant. Arctic sec gjorde også en fin vurdering og analyse og økte kursmål til 86kr rett før helgen. Fortsatt tilnærmet kun verdi vurdert på RELEASE. Fair det, men da tilnærme null /minimal verdi på vacc og Nac. Hvor er det nu ekstrem fokus og milliarder som investeres: vaksiner. Viktig fokus akkurat nu og i det langsiktige bildet. Moderna og fimaVacc er ville spekulasjoner helt klart. Men hva mener PCIB med kontakt? Uansett interessant. Vaksineteknologi bør ikke krakke mer enn fly og turistnæring i mine øyne. Som ikke det var nok PCI Biotech har fullfinansiert sitt RELEASE fram til interim resultater 22/23 (hvor verdi naturlig er tillagt det meste i kursmål 86kr).

5 Likes

NEL og FUNCOM kan jo ikke sammenlignes med leveringsmekanismen til PCIB og den voldsomme interessen fra bl.a. AstraZeneca. PCIB er ikke som andre:)…PCIB er i “faresonen” for gigantavtaler eller oppkjøp.

3 Likes

Hva ble sagt om kontakt med Moderna? I sammarbeidet mellom MD og AZ mener jeg at det er AZ som har ansvaret for leveringstenologien.

Om Pcib har kontakt med MD må vel det være på andre program enn samarbeidet med AZ?

2 Likes

Det ble sagt etter Q&A ved Q4. Investor refererte fra presentasjonen og samtale etter presentasjon. Se Investor sitt referat i tråd.

Det er en stund siden forholdet AZ og Moderna ble beskrevet i tråd. Det ble vist til etablerte avtaler.

AstraZeneca har eierskap i Moderna.

AZ og Moderna har også etablert forskningssamarbeid innen mRNA.
Mulig det er denne linken som gjør at Investor sier de var i kontakt med Moderna. Spekulasjon blir det da selvsagt i hvilket ærend? Vacc, Nac eller chem i vaksineteknologi? Preklinisk, forskning, klinisk, hjelpe til med pipeline på vei til marked? Moderna har ikke et produkt i markedet enda så vidt jeg vet. Kanskje helt naturlig å ha ordinær kontakt med topp biotek for PCI Biotech? Positivt at PCI Biotech opprettholder kontakt med top notch biotechs! Hva resultatet eventuelt er per nu selvsagt umulig å si noe sikkert om. Men at PCI Biotech har høyt aktivitetsnivå mot eksterne aktører som Big Pharma og helseselskap og biotek er naturlig svært og positivt at PCIB kommer til og er ved bordet hos internasjonale giganter i biotekverdenen.

Det er ikke slik at alle biotekselskap blir invitert til bordet. Hverken ved forskningssamarbeid dekket av ekstern biotekselskap eller i mulig kommersielle avtaler. Det er de få forunt!

3 Likes

Jeg tviler på at AZ vil inngå flere lisensavtaler med PCIB for ulike indikasjoner.
Det er som om Røkke skulle leie bolig istedenfor å kjøpe for å eie.

Det kan smelle når som helst. Jeg husker som om det var igår, da jeg logget meg på Netfonds og så en svært hyggelig saldo, uten å vite at Algeta hadde mottatt bud. Den gleden unner jeg dere alle.

22 Likes

AZ har ikke noe eierskap i Moderna meg bekjent. De har omfattende samarbeid på nyre, hjerte(diabetes) og kreft. Og alt gjelder nac, ModRNA.

AZ äger ca 10% av Moderna om jag inte minns fel.

4 Likes

AstraZeneca announces investment in Moderna

:partying_face::rocket::bomb:

4 Likes

Bamse , du tenker riktig.Budet kan til og med komme fra Roche. Det er bare å glede seg til 17.mai :slight_smile:

4 Likes

På en måte håper eg vi får være i fred, og utvikle et stort firma.

På den andre siden så er eg dritt lei markedet, så kom gjerne med bud :wink:

12 Likes

God investering☺ Nå må de bare gjøre en like god i Pcib.

4 Likes

Hva er det jeg har misset med tanke på datoen 17.mai? (sett bort fra at det er Norges nasjonaldag :partying_face: )

Se de siste uker og volum / omsetning. Det har vært solid volum. Det har vedvart i lengre tid nu.

Flere har nå mulighet til å ta posisjoner. Det viser seg at noen har gjort det. Hvilke aktører er nå aktive? Her må en følge tett på aksjonærliste framover.

2 Likes

Det er helt sykt at vi er nå i MARS :smiley:
Jeg håper alle har tatt PLASS :smiley:
Juni kommer FORT :smiley:
Og da er det allerede GJORT :smiley:
Etter et langt LØP :smiley:
Kan det tyde på OPPKJØP :smiley:
Jeg håper alle sitter GODT :smiley:
Da budet ikke blir SMÅTT :smiley:
Fordi PCIB er HOT :smiley:
…J…U…N…I… :sunny:

15 Likes

Har noen tipset finanspressen (DN; FA, E24) osv om at kursmålet til Arctic er økt?

4 Likes

Uten nyheter ser det ikke lyst ut for PCIB aksjen. For Nouriel Roubini sier – Jeg venter at globale aksjer vil falle med 30 til 40 prosent dette året. Mitt råd er å putte pengene dine i kontanter og trygge statsobligasjoner.

Det sa Roubini i et intervju med tyske Der Spiegel nylig, gjengitt av Marketwatch. (finansavisen)

1 Like