Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg er generelt skeptisk til slike som Roubini som alltid er negative. Men jeg tror han har rett nå. Når New York stenges ned er børsene langt lavere enn i dag. Jeg har solgt alt av aksjer unntatt PCIB. Leveringsplattformen blir ikke mindre verdifull med en pandemi og sjansene for bud blir heller ikke mindre.
Er det en sektor som vil tjene på dette så er det biotec, og på levering er vi best.

4 Likes

Hvis du googler Roubini og et eller annet årstall kan du være helt sikker på at du finner artikler om at han spår omtrent det samme hver eneste gang han åpner munnen. Hadde man hørt på ham de siste 10 årene så hadde man vært konkurs. Og ja, han fikk rett en gang, det får alle som har det samme synet over tid før eller siden.

6 Likes

Samme her, Men PCIB aksjene beholdes uansett hvor langt de maatte falle. For nyheter kan komme anytime, og i loepet av noen minutter kan PCIB ha steget til tresiffret, eller til firesiffret for den saks skyld hvis det kommer ett saftig bud.

2 Likes

Når (hvis) budet på PCIB kommer planlegger jeg å sette alt i indeksfond. Det hadde vært greit for meg om prisen da har falt 50%. Det er ikke umulig.
Jeg tror nesten ingen forstår omfanget av dette. 25% av bedriftene sliter allerede. 50% melder at de vil få problemer.
Må si det er interessant at nesten ingen tør å tenke sjæl. Man må liksom si det samme som konsensus. Det vil koste enormt å stenge ned byer.

2 Likes

Det blir de harde trettiårene på ny,men selv da var det selskaper som gikk mot strømmen.Det vil Pcib også gjøre om det blir mega krakk,folk slutter ikke og få kreft om markedet kolapser.

5 Likes

Greit å se at big pharma fortsetter som før og kjøper opp lovende selskaper som er i klinisk fase innen onkologi…

Gilead kjøper Forty Seven Inc for 4.9 mrd dollar. Aksjen var verdsatt så lavt som 2 mrd kroner i oktober 2019 og kjøpes altså nå for 46 milliarder kroner.

Fin påminnelse av at det kan ligge store verdier som ikke blir synlige før et big pharma bestemmmer seg.

Såvidt jeg kan se har de ennå ikke startet registreringsstudier:

https://ir.fortyseveninc.com/static-files/0f037510-1313-4bfc-bb28-7dc844dd3084

33 Likes

Akkurat ja , 23-gangen på kort tid , jeg hadde bare fått med meg biotec-aksjen som gikk 7-gangen ved oppkjøp i USA i 2017. Skepsisen til gigantsummer for PCIB er nok litt overdrevet…og det kan være flere enn AZ og Roche som banker på døren.

8 Likes

Flott av Gilead. Offensive

Viser at BP har masse penger, og at gode objekter oppnår god pris.
45 milliarder for en lovende pipeline er bra. Ingenting ferdig/godkjent.

Bull

13 Likes

AZ og Moderna holder på med en masse preklinisk vi ikke vet noe om. Og så har de tre medisiner i klinikk, hvor den ene ikke har noen leveringsløsning overhodet (AZD8601), og de to andre (AZD7970 og MEDI1191) levers med henholdsvis N2GL og N1GL, som er Moderna sine LNP-carriers.

10 Likes

Mener og huske noen skrev her tidligere at PW sa de hadde vaert i dialog med Moderna. Det er nok ikke noe tvil om at Hele BP gjengen godt kjenner til hva PCIB kan tilby i disse dager. Og det er nok ikke bare AZ som satser paa og bli best paa leveringsteknologi… Dette jobber de andre BP selskapene med ogsaa. Derfor er det snart vaar tur. Baade paa den ene og den andre maaten. Det er jeg overbevist om.

3 Likes

ja, 23 gangen på 43, kjør på :wink: tar den any day :money_mouth_face:

5 Likes

Vi vet om samarbeid på nyrer, hjerte, diabetes og kreft. På alle vi vet om, passer Pcib mer eller mindre inn. Tror eg.

2 Likes

2020-03-02_14-00-06

7 Likes

Omsatt 650 000 aksjer. Solid interesse.

Ja takk til 23-25 gangeren vil jeg tro det er flere som godtar @Longtrader.

Det er også interessant at selv ti-gangeren «kun» gir cirka 16 milliarder i markedsverdi PCIB.

2 Likes

ja, det triste vil så være at de egentlig kun betaler for verdien av ggk.

5 Likes

Det at Moderna allerede ikke er med de øvrige samarbeidspartnerene på området fimaNAc (mRNA) til PCIB grunnes godt sansynlig at de " jobber under AZ".
Vet ikke men ville det kanskje ikke passe seg at både AZ og Moderna jobbet sammen med PCIB innen fimaNAc?

Grunnen til å hevde dette er eierposten på (var det 10%) av AZ på Moderna.

Interessant tankebane dere legger frem her.

Hvorledes utarter samarbeidet seg mellom AZ og Moderna?

Jeg undres om BP/Biotek er klar over PCIB og PCI teknologien?
Kommer dette overraskende på dem nå fremover i tid?

5 Likes

AstraZeneca has agreed to a $6.9 billion collaboration with Japanese drugmaker Daiichi Sankyo to bolster its oncology franchise. Rather than a full acquisition, it’s agreed to pay for the shared rights for a new cancer drug called DS-8201.

Slik gjorde AstraZeneca M&A arbeidet for 1 år siden.
Kan det være at RELEASE Asia sites blir AZ partner? Det ser ut til solid representert i Asia. Kina er AZ vekstmarked. Dette oppkjøp er Japansk D Sankyo. Kan det være at AZ også lukter på ggk fimachem og RELEASE indikasjonen?

Kan denne form for oppkjøp tenkes? La oss si AZ ønsker rettet emisjon i PCIB til gitt kurs og eksempelvis 30% eierandel PCIB og noe upfront, milestone, royalties struktur?

Nå er mars måned og stadig lenger ut i første halvår. Spekulasjon OM det blir AZ avtale eller ikke vil tilta i styrke jo nærmere vi kommer den børsmeldt sluttdato for eventuell avtale første halvår 2020.

4 Likes

nå må dere ikke bruke opp alle pcib pengene :wink:

2 Likes

Er det noen som har lest hele Pål Falck sin analyse å kan gi meg et referat som jeg kan legge ut på Avanza forum?

2 Likes

Spennende med Forty Seven, de har både Merck, Eli Lilly og Genentech som samarbeidspartnere, men det virker ikke å ha hindret Gilead å komme inn fra sidelinjen og kuppe hele sjappa.

14 Likes