Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Akkurat som Roche kan gjøre med oss , de har større muskler enn AZ… Addendum: På vegne av flere oss som har sett lyset , tildeles herved følgende utsagn/opplysning allerede premien som det beste denne måned: “23-gangen”…Sånn ja , da var det bare å vente på blokkeringsforsøk , noen tåler ikke slikt :slight_smile:

8 Likes

@Longtrader,
jeg venter med å ta 23-gangeren til vi er på 60-70kr. :wink:

6 Likes

Dersom forhandlingene med AZ blir forsinket, vil dette bli meldt som en børsmelding?

Nå gjenstår det nesten 4 måneder av tidsrammen inkl en kvartalsrapport så den problemstillingen er ikke aktuell på en stund. Jeg regner med at vi vet noe før den tid.

2 Likes

Sikkert dumt spørsmål, men er det noen sjanse for at PCIBs produkter kan bidra til utvikling av corownavaksine eller andre former for behandling?

2 Likes

PCIB kan ikke bidra til selve vaksinen, men kanskje levering av den, og evt priming av immunforsvaret for den. Aktuelle kandidater er både mRNA-baserte vaksiner og peptide-baserte vaksiner. Men dette blir altså helt sikkert ikke aktuelt før neste runde med et kjipt CoV.

Det er flere som jobber med det, men det kan virke som Moderna har kommet lengst med en mRNA-vaksine.

Jeg skrev et innlegg om peptide-alternativet på fundamentaltråden for en tid tilbake.

4 Likes

Er det ikke avhengig av type t-celle respons man har behov for, eller kan pcib gi flere type responser avhengig av hva som leveres?

1 Like

Hvorfor børsmelder ikke pcib oppjustering fra Arctic? Ser andre selskaper gjør det.

Hvilket selskap har du sett som børsmelder kursmål?

2 Likes

Nano for noen dager siden. Tror også PHO har gjort det. Eller er jeg helt på bærtur her?

Det er ikke selskapet som børsmelder slik. Meglerhusenes analyser blir derimot ofte referert i finanspressen.

2 Likes

Dette mistenker jeg at du egentlig kan svare bedre på enn meg, men siden du likevel spør, så er vel det jeg kan si: Ja, det er noe annet med en terapeutisk kreftvaksine enn en mot infeksjonssykdommer. Den T-celleresponsen man er opptatt av i kreftvaksiner er ikke den samme som man ønsker i bekjempelsen av et virus. Men som jeg skrev i fundamentaltråden, så er det i følge ett av VACC patentene en tenkt applikasjon spesifikt mot virussykdommer. Så FimaVacc teknologien har en universialitet i forsterking av vaksiner, inkludert potensielt i alle fall peptide-baserte vaskiner mot virus. Hvorvidt man kan kombinere levering av mRNA (som er innen NAc-paraplyen) også med en forsterking av immunrespons er jeg ikke like sikker på er mulig, men jeg tipper det

8 Likes

Diverse spekulasjoner om mulig samarbeid og avtaler for PCI Biotech i tråden. Solid økning kursmål og kjøpsanbefaling PCIB, target 86kr.

DOW endte dagen opp over 5% i kveld.

MARKETS

Dow roars back from coronavirus sell-off with biggest gain since 2009, surges 5.1%

PCIB har høy beta. Det betyr sannsynligvis solid oppgang i morgen (krakket og gjorde like skarp rekyl tilbake mot ATH: blir det overskriften i morgen?)??

4 Likes

Moderna upp 15% hittills idag.

3 Likes

Minst 15% opp i pcib i morgen, muligens mye mer.

Den gikk fra 63 til 28 på 4 børsdager, så kan selvsagt gå like fort opp igjen. Forskjellen nå er at vi har høyere kursmål enn da den sto i 63-64 for kun få dager siden.

Kan nevne at det jobbes med oppdatert Kaplan-Meier plott. Mildt sagt imponerende data, men raketten trenger ikke mer fuel akkurat i kveld så jeg jobber litt videre med detaljene.

37 Likes

Jeg sov godt helt ned til 33 , men da vi så 20-tallet ble det litt ekkelt. Kunne vi gå henimot 25 igjen ?. Ekkelt. Det er så utrolig mye hyggeligere i kveld…for oss alle sammen…Spesielt etter at vi fikk se 23-gangen. DET var hyggelig DET. Jeg har tidligere regnet ut 1400 som totalpris for hele PCIB…pr.aksje. Det blir vel litt for lite…ifølge Durable…Det fine nå , er at vi vet nesten løsningen innen sommeren. Det blir en oppløftende tirsdag:)…Ordet “nesten” sløyfer vi i kveld

9 Likes

Da byr jeg over. Den kursen reflekterer bare gallegangsstudien forutsatt CMA og AA om to år og justert etter min egen LOA på 85 % samt diskontert ned til d.d. (jf, den grundige Q4-rapporten @Sorlendingen delte i før helga).

5 Likes

Sommeren naermer seg med stormskritt. Og hvor lenge vil AZ vente foer de toner flagg? For de burde vaere litt bekymret for konkuranse. Kanskje en annen, eller andre avtalepartnere ber om avtale paa samme inidkasjon (er) foer de? Samtidig ser det ut som at boersene er reddet, siden IMF og Verdensbanken toner flagg sammen med sentralbankene. For koste hva det koste vil, saa skal boersen(e) reddes! Noe som burde sende PCIB kursen opp igjen. Godt jeg er kr. 5 i pluss paa bjoernene mine, ellers ville det blitt kjempetap i morgen.

3 Likes

Del gjerne litt tall på dette. Høres for høyt ut.

I litt motsetning til nesten alle andre , så tipper jeg faktisk rett og slett på Roche. Hvorfor ? De er størst , og vil ha alt. Selvsagt vet de alt om PCIB. Og de har prøvd å kjøpe AstraZeneca.

5 Likes