Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Haaper du faar rett i det.

4 Likes

Ja, svimlende høyt sammenlikna med hvor vi subber nå. Men legemidler / behandlingsløsninger som oppnår Accelerated Approval (og CMA) kommer stort sett ut som blockbustere. Deretter er matematikken enkel.

3 Likes

Ser at Ruben nevner Roche, som er nr. 2 paa listen etter Johnson & Johnson over verdens stoerste Pharma selskap, med Pfizer og Bayer som nr. 3 og 4. For alt vi vet kan vel alle 4 vaere interessert. Skulle likt og vite hvor mange av disse PCIB har vaert i dialog med? Det var ett spoersmaal jeg savnet paa Q4. Er dere i dialog med andre BP selskap?

3 Likes

Ser ut til at stemningen snudde her inne. Ikke rart kursen går veldig mye opp og ekstremt mye ned så lenge det ikke drives av fornuft.

Det jeg ble skikkelig trigget av i dag var Gileads bud på Forty Seven på 95,50 dollar per aksje. I slutten av oktober 2019 kunne man handle aksjen på 5-tallet.

Sjekker man kliniske samarbeidspartnere for Forty Seven

Så ser man at Gilead kom fra sidelinja og fintet ut Roche, AstraZeneca og Eli Lilly.

Alle disse selskapene er, direkte (AstraZenca) eller indirekte (Roche via BioNTech), eller bør (Eli Lilly) være interessert i PCI pga fimaNAC og mRNA.

Gjelder å være kvikk på labben om man skal sikre seg godbitene, for å ikke snakke om indrefileten.

39 Likes

Ja , Snøffelen , også du har skjønt at AZ er mer enn rimelig “hysterisk” nå…selvsagt brenner det under føttene deres. Alle de store vet resultatene til PCIB , de lekker mellom hverandre , selv om det er såkalt hemmelig , til slutt kjøper de hverandre. Astra prøvde å kjøpe Zeneca , det gikk såvidt ikke , så da ble det til at de slo seg sammen , og Zeneca fikk beholde navnet sitt i firmanavnet.

2 Likes

NB!!
Corona hysteriet har langt fra gitt seg.
Vi er tross alt bare i startfasen på epidemien.
Det gjelder å ha et åpent sinn.
I overmorgen kan vi fort få en ny nedtur, Som svir

3 Likes

Legemiddelgigant: Kan ha corona-behandling i 2020

Legemiddelgiganten Pfizer sier de håper å ha resultater om en mulig behandling mot det nye coronaviruset innen utgangen av mars, og at dersom den viser seg å være effektiv at den kan være tilgjengelig før utgangen av 2020, skriver nyhetsbyrået Reuters.

Ifølge USAs visepresident Mike Pence kan en behandling mot det nye viruset være klar allerede innen sommeren, skriver AFP.

3 Likes

Selv om børsen generelt går opp og ned , vil PCIB rammes i mye mindre grad enn før. Hvorfor ? Fordi tvangssalg pga. belåning er over. B: Fordi vi har fått en grundig analyse fra Artic Securities med økt kursmål til 86. Disse to tingene vil virke stabiliserende uansett corona.

12 Likes

Kanskje vi allerede begynner og bli hot stuff hos BP? For naar man ser AZ paa sine hjemmesider at de vil bli best paa leveringsteknologi og ligger i forhandlinger med PCIB, foelger selvfoelgelig deres stoerste konkurenter noeye med, hvor noen av disse er innvolvert med andre av PCIB’s avtalepartnere. Saa hva vektlegger de mest? Vaare forksningsresultater, eller vaare partneres forskningsresultater.? Men vi vet jo ikke om vaare andre partnere har oppnaadd like gode resultater som AZ har gjort. Og paa Q4 sa PW at om en fimaNac partner lykkes, er det ikke gitt at en annen gjoer det samme. For samme metode for levering er ikke dirkete overfoerbart. Det kommer an paa denne partnerens medisin og oppbyggning. Slik at bortsett fra AZ, henger resten litt i loese luften, siden vi ikke vet hva de andre fimaNac partnerene har oppnaadd. Og da vet vi heller ikke hvor interesserte andre BP selskap er. Men det er jo ikke sikkert det var BionTech PW mente naar han sa dette. I allefall, hoertes det ut som han var ganske sikker paa at vi baade vil faa flere nye partnere, samt inngaaelse av lisensavtaler i aar. P.S. En ting er jeg ganske sikker paa, at hvis BP inngaar avtaler med vaare konkurenter, har de enda fler skjaer i sjoen, og mye stoerre sjanser for og misslykkes. Noe jeg er overbevist om at BP selskapene er klar over.

8 Likes

Klatrer fort mot 50 nå

4 Likes

Jeg får stadig klarerer vurdering at big pharma er stadig i kamp om rettigheter til ny teknologi. Og milliarder sitter løst. Jeg skjønner at flere spekulerer i andre parter enn kun AstraZeneca.

Flere har tatt opp Roche som mulig aktuell interessent. Jeg har tenkt mer i baner som er mer etablerte som AstraZeneca og løpet BioNTech (med to giganter i ryggen).

Men begynner nå så smått også få forståelse for at ROCHE har aggressiv oppkjøpsstrategi. Så hvem vet hvordan dette ender med PCI Biotech?

Nå har Sanofi også fokus på vaksiner:

Focus on growth

  • Dupixent® (dupilumab) 2 – Sanofi expects to deliver strong growth for Dupixent with the ambition of achieving more than €10 billion in peak sales driven by its unique mechanism of action targeting the type 2 inflammation pathway.
  • Vaccines – Vaccines are expected to deliver a mid-to-high single-digit net sales CAGR from 2018 to 2025, through differentiated products, market expansion and new launches.
  • Pipeline – The company has identified and prioritized six potentially transformative therapies.

Additional core drivers include treatments for oncology, hematology, rare diseases, neurology, and Sanofi’s strong presence in China.

https://www.sanofi.com/en/investors/company-overview/strategy

Det skulle ikke forundre meg at dersom det virkelig er AstraZeneca som per nu jobber med en mulig kommersiell avtale at det faktisk er en annen big pharma som plutselig kommer på banen og sluker teknologien, ett eller flere ben eller hele selskapet. Dette er i overkant spennende.

De fleste har utfra børsmeldingen i november utledet at AstraZeneca plutselig fikk dårlig tid. Det er jeg enig i. Da blir spørsmålet, har bare AstraZeneca fått dårlig tid eller også noen av de fem andre biotek forskningssamarbeidspartnere til PCI Biotech? BioNTech med big pharma i ryggen hvorfor har ikke de også dårlig tid?!

HVIS det er et race for å sikre seg teknologien til PCI Biotech blir spørsmålet hvem er villig til å tilby de beste betingelser!

Samtidig med spennende samtaler AZ meldingen er børskurs PCIB i år 2020 minus 38%. Slik jeg ser det ikke helt tilfeldig at Arctic Securities høynet kursmål fra 78kr til 86kr etter Q4 presentasjon.

10 Likes

Da tipset jeg E24 om økning av kursmål i hvert fall. Vet ikke om noen andre har gjort det, men det hadde vært fint med en notis nå som vi er i drivet.

14 Likes

Da er jeg tilbake igjen men nå uten belåning fra sbanken. Et lite råd til alle der ute. IKKE bruk belåning ufornuftig! Har kostet meg mye penger de siste årene da jeg har blitt tvunget til å selge ved flere anledninger.

34 Likes

Jeg prøver å følge litt med hva som foregår , og så at akkurat S-banken plutselig ( like før corona ? ) satte ned belåningsgraden for PCIB fra 70 til 40 %…det var stygt gjort

3 Likes

Ikke utenkelig. Er ikke uten grunn at AZ ikke ønsket navnet sitt opplyst mtp samarbeidet.

6 Likes

“Virker på alt” var det en vismann som sa :slight_smile:

Ikke godt å si utgangen på dette men er det slik at PCI teknologien er i stand til å øke effekt og målrettet delivery på en mengde vaksiner , cellegifter og annen medisin samt delivery av mRNA slik at bruker av dette systemet ender opp med et sikrere og ultra-effektiv målrettet behandling som ikke er biologisk men heller fysisk (resistens er ikke noe problem) så kan PCI-platformen snu fremtidige maktforhold på hodet.

Hvordan prise et slikt senario?

Hvem vil ikke være eier av en slik platform?

5 Likes

arve;dette passer kanske best på Corona-tråden - men det er de enormt omfattende tiltakene mot Corona-viruset som “stopper verden”, ikke selve viruset da det i seg selv er stort sett som alle andre virus vi får årlig.

3 Likes

Det er omsatt over 300 000 aksjer i PCIB på 50 minutter.

Det oppleves en enorm økning i interessen for PCI Biotech i markedet.

De siste uker og måneder har omsetning vært solid. Er dette helt tilfeldig?

Sikkert mye spekulasjonsdrevet handel men også mulig posisjonering fra flere smarte penger som vurderer risk reward som attraktiv.

Siste uke er faktisk PCIB minus 12,5%. Sier alt om volatiliteten (risiko)

3 Likes

Tror faktisk det var fra 70 og ned til 30. Stygg sak og har opplevd det tidligere men jeg kan bare skylde på meg selv da jeg var klar over risikoen. Til tider har det vært svært lukrativt med slik belåning men man må ha en strategi som går ut på å kvitte seg med belåning når man har oppnådd en viss avkastning. Jeg så desverre ingen ende på oppgangen…

“Blinded by love”…

8 Likes