Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Sbanken er og gamle netfonds var beryktet for disse enorme svingningene i belåning. Absolutt en risikofaktor man må tenke på hele tiden.

Nordnet pleide å være veldig mye mindre volatile, blir spennende å se hvor mye netfondstilpasningen kommer til å endre dem

3 Likes

Oppgangen de 2 siste dagene ble «for» stor
Jeg fikk bare tak i et par hundre aksjer av de 3000 jeg ønsket!
Skulle lagt på en krone eller to til :stuck_out_tongue: . Håper jeg ikke irriterer meg over det om vi passerer 1000,- en solskinnsdag :joy:

Fikk dere økt beholdningen under virus-salget?

Dette tror jeg er siste dagen uansett virus-news til å få noe under 50,-

5 Likes

Det er da det er betryggende å se de 20-50 største eierne hovedsakelig er stabile år etter år!

7 Likes

Ved tvangssalg tilfaller jo beløpet for solgte aksjer den opprinnelige eier , så det kan jo ikke være så mye penger for banken å holde på sånn. Gebyrene er vel ikke så store.

2 Likes

Fikk akkurat bygd meg opp dit jeg ville. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte på 30 på fredag morgen, følte det raste så raskt at det skulle lenger ned… Men fikk ihvertfall med meg omtrent dagens laveste både i dag og i går. Så føler uansett jeg har kjøpt på tilbud, har dratt ned snittprisen fra ca 60 til ca 45.

Tror du har rett i at prisen skal opp fremover, ser ut til at det er sterkere kjøpsvilje enn salgsvilje nå. Har man virkelig troa på teknologien så kan det vel anses som tilbudspris en stund til.

6 Likes

De tjener jo på kurtasjen som oppstår ved alle slike salg, enten “frivillig” tvangssalg eller regelrett tvangssalg, så mulig de spiller/tjener på det…

1 Like

Det er vel mest rente penger de tjener, blir fort noen tusen hver måned.

1 Like

Ingen vits i å gjøre dette vanskeligere enn det er :

  • Release (GGK) blir “garantert” godkjent. Ingen konkurrenter. Gode resultater. Dette er nok til å forsvare kursen.
  • Stor sannsynlighet for å bli kjøpt opp.
  • Svært gode sjanser for lisensavtaler.

Det er alltid risiko. Men jeg tror vi aldri får en bedre mulighet enn denne.
“Penger på gata” !

P.S
Som Tacobaguett påpeker under her, den største risikoen i PCIB er de enorme kurssvingningene. Man må altså ha baller til å tåle en “rollercoaster ride” slik at man ikke gjør noe dumt.

14 Likes

Skal jeg være ærlig @bamse, så ser jeg ikke en høyere risiko i PCIB enn mange større aktører med inntjening på lang sikt. Svingningene er store, det er korrekt. Men inntil det fundamentale skulle endre seg, så er jeg klar i min sak. Vi skal høyere.

Synd denne muligheten skal komme så tidlig i min «investorkarriere». Har heller ikke fast inntekt ettersom jeg er masterstudent. Skulle gjerne hatt mer å rutte med. Regner med at 4000 aksjer i PCIB vil gi den en god start hvertfall.

9 Likes

Finansavisen er også tipset om økt kursmål nå, så vet dere det.

13 Likes

Siden fredag så har antallet aksjeeiere i Avanza økt fra 18stk til 19stk! Sakte men sikkert :rocket: :joy:

11 Likes

Men det vet ikke AstraZeneca heller, og derfor vil de nok føle seg presset. :crossed_fingers:

6 Likes

Meldte FA i går

7 Likes

Myrlid øker og eier nå 8.5% om jeg har regnet rett (inkl 50% av Jandersen Kapital).

Flaggegrense på 10% nærmer seg.

http://pcibiotech.no/largest-shareholders/

18 Likes

Kan jeg spørre hvorfor dette er bra? :grimacing:

2 Likes

Drivende dyktig investor. En anerkjennelse til caset at han har solgt seg ned i Photocure og øker i PCIB.

11 Likes

Interessant!

Da har PCIB snart to aksjonærer som hver for seg kan blokkere oppkjøp!

Myrlids akkumulering reduserer muligheten for at PCIB blir solgt - budkrig eller ikke.
Det åpner for andre - og etter min mening - mer interessante muligheter. f.eks. budkrig på den enkelte plattform,
eventuelt oppsplitting av PCIB i flere selskaper.

11 Likes

Kan du (eller noen) si noe om hvordan oppsplitting av PCIB vil påvirke oss som aksjonærer?

2 Likes

En ting er rimelig sikkert: 23 ganger budpremie! Selskap som snøffelen og investor har omtalt hadde markedsverdi 2 milliarder og ble solgt for 46 milliarder.

Fasit er at alt er til salg gitt at prisen er god og at pasienter også får tilgang!

Myrlid har solgt selskap før :rocket::+1: og gjør det høyst sannsynlig igjen om alt stemmer.


Investor10563INSIDER+46,7%(+11,41%)

2

608

1d

Greit å se at big pharma fortsetter som før og kjøper opp lovende selskaper som er i klinisk fase innen onkologi…

Gilead kjøper Forty Seven Inc for 4.9 mrd dollar. Aksjen var verdsatt så lavt som 2 mrd kroner i oktober 2019 og kjøpes altså nå for 46 milliarder kroner.

Fin påminnelse av at det kan ligge store verdier som ikke blir synlige før et big pharma bestemmmer seg.

Forty Seven, Inc.

Gilead to Acquire Forty Seven for $4.9 Billion | Forty Seven, Inc.

– Gilead Gains Forty Seven’s Investigational Immuno-Oncology Therapy in Multiple Clinical Studies for Diseases Including Myelodysplastic Syndrome, Acute Myeloid Leukemia and Diffuse Large B-Cell Lymphoma – – Transaction Supports Gilead’s Strategic…

Såvidt jeg kan se har de ennå ikke startet registreringsstudier:

https://ir.fortyseveninc.com/static-files/0f037510-1313-4bfc-bb28-7dc844dd3084

4 Likes

Ved oppsplitting vil den/de utfisjonerte delen(e) bli nøye verdsatt (due dilligence).
Denne verdivurderingen vil fjerne den rabatten som normalt finnes i selskaper med ulike virksomhetsområder som hver for seg kan være vanskelig å verdsette.

4 Likes