Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

En liten trøst fra dagens dipp er at det nå har gått fra 18stk til 21stk på Avanza som har PCIB aksjer :partying_face:

9 Likes

Radium også på Spotify

4 Likes

USA solid opp i kveld. Borger for en fin morgendag. Go Biden!!

4 Likes

Mon tro om ikke de fremste aktørene innenfor genredigering (CRISPR - Cas9) fortsatt leter etter et bedre verktøy.

" With traditional delivery methods, such as lipofection or electroporation, the success of CRISPR-Cas-mediated gene editing is often less than optimal due to poor cell viability and low transfection efficiency rates."

8 Likes

Etpar sitater fra spørsmålsrunden i dagens podcast:

Re spørsmål om AZ ansettelser innen “Drug Delivery”
At de satser på området, og er veldig interessert i det området, og er interessert i PCI, det vet vi.

Re spørsmål “Hva skal PCI gjøre med fimavacc”
Så kan vi si at hvis de nå lander en AZ avtale med noen milliarder i upfront, så kan de jo alltids sette av noen småslanter til det.

Selvfølgelig med forbehold om at de ikke vet noe og at alt de sier er spekulasjoner :slight_smile:

16 Likes

Det har vært en lengre diskusjon om hvilken børmelsing som ville komme først før Q4. Nå har den vært å jeg lurer på forumistene ser som den neste børsmeldingen, og når kommer den?

Edit: håper virkeligen at kursen tar seg snart, for ukens tummult gjorde at jeg reduserte fra 2.200 til 1.300

1 Like

Deilig podcast. I morgen blir det å hente penger fra rammelånet for å få tilbake de 1500 aksjene jeg tapte i kokkosøyeblikket mitt forrige uke. PCIB er så bull det! Så kan børsene bare krakke så mye de vil, og jeg skal ikke bry meg.

5 Likes

danron:
FPD i USA eller noe om Chem i Asia kan være et tips for første melding, men vi har jo et par herlige jokere som vi ikke har kontroll på tidspunktet for, jfr Jonas sine funderinger i dag :slightly_smiling_face:

4 Likes

Hei
Beklager på forhånd hvis dette er et dumt spørsmål; gir meg gjerne klovnefjes i så fall :blush:
Det refereres ofte til meldingen i november 2019 for å slå fast at en avtale skal være på plass innen 30. Juni (eller slutt med samarbeidet). Hvor leser man det?
Meldingen sier bare at de skal bruke disse 6 måneder for å «evaluere potensialet for videre samarbeid».
Altså, jeg forstår det sånn at de må bare bekrefte hvis de skal, Og hvis ja, hvilken type avtale på hvilken område de ønsker å forhandle frem?

Også et annet spørsmål: av etiske grunner (siden teknologien er så unik og effektiv), kan et oppkjø p som gir enerett til AZ bli blokkert?

1 Like

Jeg foreslår at du bruker et par timer og leser fundamental-tråden pluss de mest likte PCIB innleggene. Der står det mye god info.
Lykke til!

3 Likes

Börmeldingen til selskapet kom den 26/11-19. Dagen för Q3-19. Hör deretter Radium 103 fra samme dag.

1 Like

Jeg har lest alt av PCIB trådene, daglig, siden jeg begynte å akkumulere ett år siden. Selvfølgelig er mitt forståelse begrenset av at jeg er ikke utdannet i biotek/pharma (og at norsk ikke er mitt morsmål).
Jeg har stort tro på PCIB og at en avtale - eller flere - kommer.
Men at AZ avtale kommer senest 30/6 - «bare les meldingen» - det ser jeg ikke nei.
Men bevis meg gjerne; Jeg er tungt investert jeg og’. Og vurderer å øke.

1 Like

The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

2 Likes

Yes indeed - evaluate the potential / evaluere potensialet - for videre samarbeid.
Does not mean «agree», «formalize», ?

2 Likes

Hvis du har lest alt daglig i løpet av det siste året, så bør det ikke være nødvendig å gjenta det samme som har blitt gjentatt til det kjedsommelige her inne de siste 3 måneder. Ingen vet selvfølgelig sikkert at avtalen kommer. Men mange mener det er overveiende sannsynlig.

CFO sa vel rett ut i en podkast at “det vil komme en børsmelding om dette - positiv eller negativ - i løpet av de neste 6 måneder”. Dette ble sagt i begynnelsen av desember på en Radium-podkast. og handlet om en avklaring rundt videre samarbeid med AZ (avtale - eller ikke avtale).

5 Likes

Det er ingen som kan vite om avtalen er på plass innen 30/6, men! innen den datoen vil man, med veldig stor sannsynlighet, ha fått vite dersom AZ ikke er interessert. Som egentlig holder i lange baner. Dernest kan man alltids diskutere om det er i partenes interesse at det skal dra ut i tid langt utover 30/6.

4 Likes

Du må nesten vurdere selv hva du tror på Trolliglot. Jeg har vurdert det slik at avtalen like gjerne kan komme i god tid før 30/6 som etter og vil være med den dagen det skjer. Siden du har begynt å “akkumulere” for en god tid siden og har fulgt med lenge ser jeg ikke noen grunn til at du skal ha behov for å få råd fra andre.

1 Like

Ja, det har jeg hørt på igjen nå. Etter PW, AZ skal «avklare hva de ønsker å gjøre videre». Ikke noe annet enn det son står i meldingen.

1 Like

Jeg tror på at det kommer en avtale mellom PCIB og AZ.

Men jeg forstår ikke hvorfor de som mener en avtale kan komme etter 30/6 får så mye kjeft.

Ellers takker jeg så mye på alle dere som deler så mye kunnskap - og også de som prøver å være devil’s advocate.

Og beklager å ha vært pinlig i kveld.

4 Likes

Jeg forstår ikke hvorfor en som sier han har akkumulert over lang tid (og dermed burde være langsiktig) har et så negativt fokus på denne datoen.

2 Likes