En liten trøst fra dagens dipp er at det nå har gått fra 18stk til 21stk på Avanza som har PCIB aksjer
Radium også på Spotify
USA solid opp i kveld. Borger for en fin morgendag. Go Biden!!
Mon tro om ikke de fremste aktørene innenfor genredigering (CRISPR - Cas9) fortsatt leter etter et bedre verktøy.
" With traditional delivery methods, such as lipofection or electroporation, the success of CRISPR-Cas-mediated gene editing is often less than optimal due to poor cell viability and low transfection efficiency rates."
Etpar sitater fra spørsmålsrunden i dagens podcast:
Re spørsmål om AZ ansettelser innen “Drug Delivery”
At de satser på området, og er veldig interessert i det området, og er interessert i PCI, det vet vi.
Re spørsmål “Hva skal PCI gjøre med fimavacc”
Så kan vi si at hvis de nå lander en AZ avtale med noen milliarder i upfront, så kan de jo alltids sette av noen småslanter til det.
Selvfølgelig med forbehold om at de ikke vet noe og at alt de sier er spekulasjoner
Det har vært en lengre diskusjon om hvilken børmelsing som ville komme først før Q4. Nå har den vært å jeg lurer på forumistene ser som den neste børsmeldingen, og når kommer den?
Edit: håper virkeligen at kursen tar seg snart, for ukens tummult gjorde at jeg reduserte fra 2.200 til 1.300
Deilig podcast. I morgen blir det å hente penger fra rammelånet for å få tilbake de 1500 aksjene jeg tapte i kokkosøyeblikket mitt forrige uke. PCIB er så bull det! Så kan børsene bare krakke så mye de vil, og jeg skal ikke bry meg.
danron:
FPD i USA eller noe om Chem i Asia kan være et tips for første melding, men vi har jo et par herlige jokere som vi ikke har kontroll på tidspunktet for, jfr Jonas sine funderinger i dag
Hei
Beklager på forhånd hvis dette er et dumt spørsmål; gir meg gjerne klovnefjes i så fall
Det refereres ofte til meldingen i november 2019 for å slå fast at en avtale skal være på plass innen 30. Juni (eller slutt med samarbeidet). Hvor leser man det?
Meldingen sier bare at de skal bruke disse 6 måneder for å «evaluere potensialet for videre samarbeid».
Altså, jeg forstår det sånn at de må bare bekrefte hvis de skal, Og hvis ja, hvilken type avtale på hvilken område de ønsker å forhandle frem?
Også et annet spørsmål: av etiske grunner (siden teknologien er så unik og effektiv), kan et oppkjø p som gir enerett til AZ bli blokkert?
Jeg foreslår at du bruker et par timer og leser fundamental-tråden pluss de mest likte PCIB innleggene. Der står det mye god info.
Lykke til!
Börmeldingen til selskapet kom den 26/11-19. Dagen för Q3-19. Hör deretter Radium 103 fra samme dag.
Jeg har lest alt av PCIB trådene, daglig, siden jeg begynte å akkumulere ett år siden. Selvfølgelig er mitt forståelse begrenset av at jeg er ikke utdannet i biotek/pharma (og at norsk ikke er mitt morsmål).
Jeg har stort tro på PCIB og at en avtale - eller flere - kommer.
Men at AZ avtale kommer senest 30/6 - «bare les meldingen» - det ser jeg ikke nei.
Men bevis meg gjerne; Jeg er tungt investert jeg og’. Og vurderer å øke.
The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.
Yes indeed - evaluate the potential / evaluere potensialet - for videre samarbeid.
Does not mean «agree», «formalize», ?
Hvis du har lest alt daglig i løpet av det siste året, så bør det ikke være nødvendig å gjenta det samme som har blitt gjentatt til det kjedsommelige her inne de siste 3 måneder. Ingen vet selvfølgelig sikkert at avtalen kommer. Men mange mener det er overveiende sannsynlig.
CFO sa vel rett ut i en podkast at “det vil komme en børsmelding om dette - positiv eller negativ - i løpet av de neste 6 måneder”. Dette ble sagt i begynnelsen av desember på en Radium-podkast. og handlet om en avklaring rundt videre samarbeid med AZ (avtale - eller ikke avtale).
Det er ingen som kan vite om avtalen er på plass innen 30/6, men! innen den datoen vil man, med veldig stor sannsynlighet, ha fått vite dersom AZ ikke er interessert. Som egentlig holder i lange baner. Dernest kan man alltids diskutere om det er i partenes interesse at det skal dra ut i tid langt utover 30/6.
Du må nesten vurdere selv hva du tror på Trolliglot. Jeg har vurdert det slik at avtalen like gjerne kan komme i god tid før 30/6 som etter og vil være med den dagen det skjer. Siden du har begynt å “akkumulere” for en god tid siden og har fulgt med lenge ser jeg ikke noen grunn til at du skal ha behov for å få råd fra andre.
Ja, det har jeg hørt på igjen nå. Etter PW, AZ skal «avklare hva de ønsker å gjøre videre». Ikke noe annet enn det son står i meldingen.
Jeg tror på at det kommer en avtale mellom PCIB og AZ.
Men jeg forstår ikke hvorfor de som mener en avtale kan komme etter 30/6 får så mye kjeft.
Ellers takker jeg så mye på alle dere som deler så mye kunnskap - og også de som prøver å være devil’s advocate.
Og beklager å ha vært pinlig i kveld.
Jeg forstår ikke hvorfor en som sier han har akkumulert over lang tid (og dermed burde være langsiktig) har et så negativt fokus på denne datoen.