Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Flott @abacus. Gode vurderinger.

Det var også en glede å høre Einarsson i gårsdagens podcast radforsk beskrive PCI Biotech og de to oppgaver selskapet fokuserer på. Nemlig RELEASE studien og forsøke å få til en GOD avtale med AstraZeneca.

I ordrebildet nu ser det ut til at selgerne er nærmest borte. Podcast radforsk ble wake up call?:partying_face:

6 Likes

Få til en God avtale med AZ!!!
Ser ut som det blir. En fin dag :+1:
Men det skulle jo bare mangle, vi er undervurdert i bøtter og spann.
Er vel stort sett medlemmene på TI som skjønner tegninga.

8 Likes

Det skulle jo bare mangle! Etter den brede oppgangen som har vært å den grønne dagen som var for resten av verden i går sammen med natten så burde vi nok sette kurs opp på 50-tallet! Jeg tipper +15%

1 Like

Ja,vi må bare kjøre på ,skal vi rekke kursmålet på 86kr , før meldingene tikker inn,og kursmål må flyttes betydelig oppover…

2 Likes

Tipper 48

Edit: midt i blinken!

1 Like

Nu kjør vi!!!

Topp 50 øker med 623k aksjer, strømmer på med nye utenlandske konti inn på topp 50!

34 Likes

Ser ut til at utenlandske investorer våkner og begynner å skjønne hvilke gode resultater som er i RELEASE. Og skjønner verdier av leveringsteknologi innen mRNA! Tro det eller ei i biotek er det internasjonal prising av teknologien (selvom flere hevder selve selskapene på OSE og i Oslo Cluster har lav mcap)

Kanskje de også skjønner hva Einarsson sier i radforsk podcast med AstraZeneca!!Finnes flere med norsk slekt i USA😂

5 Likes

Nei dette kan ikke stemme. Det er da bare vi naive, fanatiske folka i menigheten her på TI som kjøper PCIB? :thinking:

6 Likes

Hele verden er grønn og oslo er rød, spent om en får på 46 så en får litt ekstra til helgen :wink:

Og spent om vi slutter over der vi åpnet :slight_smile:

1 Like

PCIB kommer som en rakett HVIS det kommer gode meldinger og resultater. Det er det eneste som er sikkert! Den andre som er sikkert er at PCI Biotech er på god vei. Litt som et maratonløp og du kun er en meter fra å krysse målstreken! Der KAN PCIB være nå. Relax

2 Likes

Jeg smelte til med 2500 stk på 47,25 i gjennomsnitt da jeg regnet med en dipp etter den gode starten, men kunne visst fått de enda en krone billigere.

Tror enda at vi skal over 50 i dag.

3 Likes

Så godt som ingen på topp 50 hadde redusert og de svært mange hadde økt, så det er ingen tvil om at vi har en svært solid topp 50 i PCIB, som tåler en uværsdag eller to.

8 Likes

Grønn? DAX, FTSE, CAC og Stoxx er ned hos meg ihvertfall. Futures i US og Japan røde.

Børsen kommer tydligen ikke hjelpe oss. Vi trenger nyheter. Spent på å se hvor lang tid det tar dette med FPD

2 Likes

der ja, tok si tid å få på 46 ,men den trengte ikke gå til 45 :rofl:

2 Likes

Robotene herjer mer enn på veldig lenge i PCIB. Jeg ser imidlertid på det som et positivt tegn. Ikke minst ser volumet ut til å holde seg på et absolutt brukbart nivå, noe vi i lang tid ikke var særlig bortskjemte med. Dette kan bety at det er større, seriøse aktører på vei inn. Ikke så mange andre som klarer å “kjøre” kursen på denne måten.

4 Likes

Kursen nå spiller ingen rolle. Aksjen er priset som om risiko er skyhøy. (Biotek, ingen inntekter).
Etter en avtale er situasjonen motsatt. Risiko er borte og markedet vil spørre seg hvor mange flere avtaler kommer.

4 Likes

@Investor sterkt signal om at det kan komme positive nyheter.

Hvordan kursen kan ha fallt samtidig som top 50 har øket er en gåte? Rekyl rett opp?
Når top 50 kontrollerer store deler av selskapet og utenlandske hus øker. Er det slik at noen ønsker volatilitet for å riste ut noen solide poster? Det vil nok bli vanskelig framover med eventuelle positive meldinger. Det blir svært trangt gitt det vi ser av bevegelse top 50 nu og det fortsetter.

6 Likes

Jeg synes at det er ganske interessant å tenke at markedet per dags dato synes at verdien av selskapet er ca 1.7miliarder… Jeg gleder meg til veien oppover

5 Likes

Det er i alle fall noen som “rister” ut andre. Jeg fulgte f.eks. med litt på utviklingen fra ca kl 09:40 - 09:45. Kursen ble presset ned fra 46,5, nesten utelukkende med småposter mellom 10 og 100 aksjer, og “bang” så kjøpes det nærmere 30k på 45,05 fem minutter senere. Slikt klarer ikke en stakkars småsparer å få til. :smiley:

3 Likes