Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Lurer også på om det er noe magnetisme eller korrelasjon mellom kursene til ULTIMO og PCIB da de stadig ser ut til å tiltrekkes hverandre.
Om den ene stikker av litt så kommer den andre etter eller den faller tilbake til samme kronen.

2 Likes

Så var det han som stadig vekk gikk bekymret rundt og tenkte at han kunne få vannlekasje inn i kjelleren.
Etter mange år oppstod endelig lekasjen og vedkommende kunne endelig få fred i sjelen og et bedre liv ( riktig nok med vannlekasje ) :slight_smile:

Også litt slik om den folkelige angsten som ser ut for å ha festet seg vedrørende korona-viruset.
Kanskje vi får det bedre når korona får satt seg og blir en del av livet (som influensaen) og det hele roer seg ned.

Har vi gjordt jobben vår når barn kommer gråtende hjem for de ikke vil at bestefar og bestemor skal dø.
Jeg undres.

Vi kan snakke opp og ned om hva som skal til for å få øket aksjekursen men tror vi nok vil se at vi bare må vente til “hysteriet” gir seg.
Og der tror jeg faktisk vi er snart.

Lykke til

Noe som er klar til bruk og virker?

https://medwatch.dk/secure/Medicinal___Biotek/article11986147.ece

12 Likes

Dersom ikke noen nyheter fra styret kommer snart så er jeg redd at vi skal ned på 30-teller på nytt…

I morges tippet du 50+, nå 30 tallet. Har du solgt deg ned/ut i løpet av formiddagen :wink:

3 Likes

Redd? En ny kjøpsmulighet ønsker jeg velkommen.

Ingen grunn til frykt når selskapet er fullt fundet frem til 2022/23

1 Like

Jeg har prøvd det tidligere uten hell. Osebx synes jeg ikke helt følger rytmen til resten av verden å biotek er jo en helt annen verden. På morgene var jeg helt sikker på at vi skulle opp på 50 grunna nattens veldig gode tall, men som det ser ut så er problemet at (bortsett fra corona) at OPEC ikke helt får det til. Dette blir jo litt for makro så, til slutt så må jeg bare si at jeg er long i aksjen men det gjør vondt i hjertet å mått kvitte seg med neste halve beholdingen i forrige uke å som student så er det nesten umulig å hente inn disse tilbake, uansett kurs…

1 Like

Var du belånt, eller måtte du kvitte deg med halve beholdningen fordi du trengte pengene? Som student ville jeg personlig ikke satset mer enn jeg hadde råd til å tape.

2 Likes

Trengte penger. 100% inne i PCIB. Jeg har planer om å øke men det blir nok ikke før i April.

4 Likes

Hvor mange nyrer har du? All in! :slightly_smiling_face:

2 Likes

Med rimelig høy salgsvilje, er det ikke unaturlig at vi avslutter uka under 40.

Raser nedover igjen no. Dette tærer på nervene, men det er bare å stå i det :muscle:

Jeg er sikkert smågal men panikken har ikke fanget meg ennå. Tok 10k på 43,5 og vurderer 10 til men litt usikker på hvor jeg skal legge meg. Det er noen som “leker” seg nå og skremmer ut aksjer dessverre.

5 Likes

Og noen mener det ikke er unaturlig med over 80kr og ny all time high :blush:. Det som er naturlig for noen er tydeligvis unaturlig for andre. I slike utsagn greit med vurderinger til grunn. Arctic sec sin kjøpsanbefaling og kursmål 86kr er eksempelvis faglig begrunnet :rocket::+1:

Arctic ser over 100% oppside i PCI Biotech.
Og det før mulige avtaler!

5 Likes

Belånings graden er nå ræva da , ihvertfall når en kun har pcib :wink:

1 Like

Faglig begrunnet JA men den har ikke med en millimeters mulighet for oppkjøp for i den sammenhengen blir jo kursen en god spøk.
Så for meg virker “analysen” på mange måter litt meningsløs da den ikke har innbakt noen form for avtale på noen av de 3 plattformene.
Er det virkelig et alternativ? Kun gallegangs -studiet som er grunnlaget for kursmålet slik jeg oppfatter?
Er jeg inne på noe eller er min vurdering skivebom?

3 Likes

Mener det er all grunn til å være forsiktig med kjøp i disse tider. Når panikken først setter inn, er det ingen ting som er rasjonelt lengre. Coronaviruset har potenisialet i seg til å utløse både finanskrise og boligprisfall. Mye er priset høyt, over hele verden. Det er en mulig dobbelt topp etablert i osebx chartet. Nedturen kan bli kraftig og lang, er mitt tips. Spar på “konfekten”, alt kan bli VESENTLIG BILLIGERE.

2 Likes

Så noen spurte om korrelasjon på “peers”. Vedlagt fil viser kursutvikling fra 1. feb 2019.

1 Like

ja, en bør være forsiktig, der er faktisk ingenting på børs eg vil bruke penger på nå annet enn PCIB .

3 Likes

Enig !
Men når det gjelder PCIB er mulighetene for bud eller avtaler økende for hver dag som går, selv med corona.
Mulig jeg ser useriøs ut, men jeg tror sjansen er større for 500kr enn 30kr når vi kommer til juli,- for å sette det på spissen. Jeg tror nemlig sjansene for bud/avtaler er større enn 50%.

7 Likes

Alle må gjøre sine egne vurderinger. Har nå solgt alt selv. Det viktigste er jo at man kan sitte med aksjene man har over tid. Da tåler man også en kraftig nedtur. Er man belånt eller trenger pengene raskt, kan det bli en dyr erfaring. Unngå belåning er i hvertfall mitt råd.

1 Like