Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Kr 39,35 vil fungerer som en magnet på kursen inntil gapet er lukket!
Historien viser at har man det ikke travelt med å handle er det bare avvente til kr 40 og litt under.

2 Likes

Det forutsetter at man ikke sitter på venterommet og leser korona-tråder i det øyeblikket toget går.

På den annen side er det ikke noe annet sted der det går så mange tog som på Børsen. I alle fall ikke på det norske jernbanenettet.

Mister man et børstog, vil det alltid dukke opp et annet.
Det å bli stående igjen på perrongen som så mange advarer mot rundt om i ulike selskap, er stort sett en midlertidig øvelse for de som følger med.

1 Like

godt mulig det even, men eg datt ut av nel på 2 kr, det gjør vondt ennå :wink: Det skjer ikke i pcib, ikke engang på 500.

2 Likes

Historien inneholder vel heller ikke avtaler med cash? Betyr det da at avtaler med cash ikke kommer?

Den erfaringen har vi vel alle gjort, jeg ramler ut av NEL på fire. Skulle ønske jeg hadde ramlet ut av Nano også, nå er det litt vel seint. På den annen side er det foreløpig fint med en PCIB-inngang på 25. Og så lenge en ikke er belånt eller trenger midler i morgen, så…

Hehe . Ja .

Vi får vel bare være tolmodige mens vi venter, burde vel snart komme noe nytt, selv om det kun er første pasient i usa.

2 Likes

Jeg trodde jeg var lur som kjøpte litt på 45, men var visst ikke det.

Einarsson må gjøre noe med langtidseffekten av podcasten. Et halvt døgn er i minste laget…

1 Like

Ser unektelig imponerende ut:

Se figur 10.2. og 10.3.

https://books.google.no/books?id=OQniDAAAQBAJ&pg=PA184&lpg=PA184&dq=kristian+berg+amphinex&source=bl&ots=nNCcet0iAl&sig=ACfU3U0BvtStXgIax2YPpYNdlCrAilZyHg&hl=no&sa=X&ved=2ahUKEwi2rurbtYPoAhUj86YKHemwCpw4ChDoATASegQIChAB#v=onepage&q=kristian%20berg%20amphinex&f=false

3 Likes

Jeg tatt opp dette som du tar opp ang dato. Ingen hører på.

Edit: jeg tror avtale kan komme når som helst nå. Kanskje i kveld kanskje i morgen. Og med et følgende rally av dimensjoner. Men det er ingenting i informasjonen som sier at denne må være på plass innen en hvis dato eller at denne må være av kommersiell art.

1 Like

Nei, her er det bare kjøp og kjøp :wink:

1 Like

ja, eg er ikke så opphengt i datoen, det er GGK studiet i bunn som gjør eg tørr satse så hardt, for data der tilsier det blir medisin, og eg tror det blir etisk stoppet før 2022.

Avtale med Az tar eg som bonus :slight_smile:

6 Likes

Enig

1 Like

Kjøpte sist på 28, solgte på 62 da jeg så tendensen til å synke mens vi ventet på avtale.
Så gikk jeg en uke uten pci, mens fallet gikk til 29. Det er ikke gøy å være utenfor når du er klar over potensialet til en avtale eller to, men orket ikke mer fall da jeg var med opp til 78.

Rakk dessverre ikke kjøpe før dagen etter pga bankid problem så fikk kjøpt meg inn på 42,5. Da med flere aksjer en tidligere. Disse planlegges ikke solgt før vi får en bekreftelse på avtale eller ikke, men skal ikke se bort fra at jeg selger ved en ny all time high denne gang.

Nå tror jeg dessverre på et lite fall frem mot neste nyhet, men igjen så er jeg ikke interessert i å selge for å satse på å få dem billigere nå ettersom en avtale kan komme når som helst. Antar vi vet mer på et tidspunkt mellom juni-september. Da blir det nok avklart om det blir en avtale eller ikke, men en kan ikke være sikker. Uansett med et kursmål på over 80 kr er 40 tallet billig, uavhengig nyhetsbildet. Faller det mer mot 30 tallet har jeg mulighet til å kjøpe flere.

For min del har fallet vært positivt og lærerikt, selv om jeg ønsker at kursen skal gå som en rakett mot månen. Folk får kjøpe og selge etter hva de tror og mener, men prisnivået i dag er godt innenfor hva som vil kalles “tilbudspris” om en ser på et års perspektiv og forstår mulighetene for en eventuell avtale.

Aksjeprisen vil svinge mye fremover, men den skal aldeles ikke tilbake til 28, da blir jeg direkte sjokkert med alt av info vi har siden sist den lå der.

2 Likes

Ingenting bør være sjokkerende i disse corona-tider.

2 Likes

Jeg får daglige mail fra Forbes (USA). Her et utklipp fra dagens :

" Yesterday we talked about what industries might be the winners from globally coordinated government spending packages in response to the coronavirus.
Likely winners in the U.S.: Healthcare"

5 Likes

Jubel

Kanskje lurt å følge kursutviklingen.
Lusne 2kr ned, så ser vi 30 tallet.
Meglerhusene er spåmenn.
Jeg tror ikke julenissen kommer med gaver på en god stund.

Ebitor, markedet bestemmer kursen.
Samtidig kommer aldri markedet til å være effisient.
Alltid muligheter for røverkjøp :blush::rocket:

4 Likes

Jo det tror jeg nok du var :wink: Men kanskje ikke i dag, eller neste uke. Jeg mener fortsatt at 45 er billigsalg om man har troa på PCI.

2 Likes

Helt fair at du har solgt deg ut Ebitor. Kanskje er du heldig med ny inngang også etterhvert. Kanskje. I disse tider er det ikke selskapsspesifikke ting som styrer kursen, helt til det plutselig blir selskapsspesifikke ting som styrer kursen :wink:

7 Likes