Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Støtter Forbes!

Enkel vurdering: med milliarder som nå skal investeres i forskning og produkter hvor fokus er både kortsiktig og langsiktige løsninger. Vaksinasjonsteknologi BIOTECH!!!

Koordinerte investeringer in billions sjelden sett fra myndigheter world wide, stiftelser, selskap og investorer. PCI Biotech and its delivery technology may be Essential to combat eg pandemi? mRNA og fimaVacc kan være stikkord. PCI Biotech kan uansett bli en vinner i disse vaksinasjonsfokus tider!

3 Likes

Det er jo over dammen det skal skje. Her hjemme har vi beslutningsforum som heller lar hele befolkningen dø før de går med på prisvilkårene :roll_eyes: :woozy_face:

4 Likes

Corona vil herje mest sannsynlig i flere måneder med tiltakende styrke. Man bør spørre seg om ikke dette vinduet sammenfaller litt for godt med PCIB sitt eget vindu for sluttføring av avtale med AZ til at det er verdt å spekulere alt for mye i børssvingninger og mulig bunnfiske.

Hver enkelt må ta sitt valg, men det man måtte spare på å trade seg til et litt bedre snitt er bare peanuts kontra hva man vil tape ved å stå utenfor når/om raketten tar av. For ikke å glemme bitterheten, som nok vil være det tyngste å svelge.

7 Likes

Siden sykehusene utsetter operasjoner så kan det påføre forsinkelser for pcib.

Nå er ikke akkurat livreddende kreftoperasjoner det første som blir utsatt, finnes en mengde andre behandlinger som blir utsatt først.

Men ja, jo større pandemien blir, jo mer vil det påvirke progresjon i alle mulige biotek, det er ikke unikt for PCIB.

Kjipt de ikke har 200 mill ekstra på bok så de lettere kunne svelgt forsinkelser.

2 Likes

Biotek og vaksinasjon er internasjonal næring :+1::blush:

4 Likes

Det kommer nok Savepig, og det uten at antall aksjer økes. Tror jeg.

7 Likes

Nå tror jeg ikke at PCIB med sin RELEASE studie legger noe særlig beslag på sykehusenes ressurser.

1 pasient pr år pr sykehus.

5 Likes

For så vidt enig i at det ikke det mest ressurskrevende studiet og heller ikke den første typen operasjoner som stoppes. Men med små pasientpopulasjoner er det et faktum at de er sårbare for forstyrrelser, pasientene skal jo følges opp jevnlig etter en operasjon for å dokumentert alt.

Tror ikke på noen måte dette endrer caset, men at det kan gi hick-ups om det blir et virkelig stort og omfattende utbrudd, det kan vel knapt fornektes.

2 Likes

Problemet med å bli smittet av Corona-viruset er som regel ikke direkte konsekvenser av viruset selv, selv om det etter hva jeg har fortstått, i sjeldne tilfeller også kan forårsake cytokinstorm.
Dvs at kroppens egen immunrespons på viruset går bananas.

Hovedproblemet, slik jeg har oppfattet det, er sekundære konsekvenser, Feks bakterielle infeksjoner.
Feks så setter Coronaviruset seg i lungene, kroppens immunrespons gjør at cellene i aveoler sveller, kan bli fraktuter og blødninger og man er eksponert for bakterier. Man får så en bakteriell infeksjon i lungene og kan bokstavelig talt drukne i eget verk og puss uten antibiotika-behandling.

Jeg et sikker på at vi tiden fremover vil få et økt fokus på alternative antibiotika- behandlinger, og teknologier som forsterker dagens antibiotika.

Ikke sikkert at fimaBACC blir lignende i skuffen så lenge.

33 Likes

Klarer de ikke og forhandle til seg x antall millioner så de er sikret til minst 2025 uten emisjon med Nac så avbryt forhandlingene med AZ.kommer de drassende med en luse avtale nå så håper jeg de forstår at det er bedre la være.

4 Likes

De må nok utvide for å få plass til PCI Biotech skal du se… :wink:

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11987690.ece

6 Likes

Forstår ikke hvordan du kan mene at ingen avtale er bedre enn en avtale som ikke reflekterer forumets forventninger.

Hvis AZ ikke er villig til å betale stort ville jeg satt mer pris på en fortsettelse av samarbeidet uten upfront enn total kansellering av hele arbeidet AZ har utført med PCI teknologien, patentert av PCIB.

Kan hende de bruker dårlig marked som forhandlingstaktikk,er ikke dermed sagt at om Pcib avbryter at det betyr at døra er lukket.Markedet kan være dårlig i flere år så da er det bedre og være hard i forhandlingene og vinne,en og kjøre en krisemisjon om det blir utsettelser.

2 Likes

Vi skal vel opp i morgen da😂

2 Likes


De har dette “lille” komplekset i Mölndal sør for Göteborg også da :wink:

4 Likes

Det er litt morsomt og lese Snoeffelens Gode innlegg over om Corona viruset. Men hver gang undertegnede gjoer det samme, blir det umiddelbart slettet, hvor man henvises til Corona traaden? Mine innlegg om Corona viruset, har ogsaa alltid hatt en henvisning/sammenheng til PCIB paa en eller annen maate, slik Snoeffelen har her med fimaBacc. Men admin tillater noen, og ikke andre? Og for all del,. la Snoeffelens innlegg staa! Ikke slett det pga. av denne paapekningen!

9 Likes

Corona har ingenting å gjøre på PCIB trådene uansett om skribenten heter Snøffelen eller Ola D.

1 Like

PCIB er emnet her, men selvsagt er en vis henvisning til Corona ikke uundgåeligt, bare det ik bliver det væsentligste.

Så Solo - kan følge dig lidt, helt klart skal Snøfflens indlæg stå, men har du lavet lignende, så skal du (vi alle) behandles på samme måde.

Men - jo der kom et men - kan det eventuelt have lidt med dine nogle gange “dommedags” lignende spådomme omkring Corona at gøre…

Og, selv om PCIB desværre, for folk som smittes men også os aktionærer, ikke er/var så langt fremme med deres løsninger, så er der heldigvis et stort omspændende arbejde fra andre firmaer, for at finde en vaccine, hvilket vil ske på et tidspunk, og nok ik så langt væk

Edit - ajjjjj, så gjorde jeg det så selv, lod PCIB komme i baggrunden af indlægget :rofl:

1 Like

Det som er bekymringsfullt for øyeblikket, er at aksjekursen ikke klarer å stå imot.
Kan vel tyde på at mange har kort kurshorisont, dessverre.
Men, når aksjekursen tipper nedover mot emisjonskursen, er det tydelig at mange foretrekker cash framfor risiko.
Burde kanskje gjort det samme, men så har vi dette treghetsmomentet