Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Jeg hadde cash fremfor aksjer i 4 døgn, og det var selvpining. Kjenner man caset til PCIB inn og ut, så er det uten tvil best å sitte inne - i hvert fall for meg. Men hver og en gjør sine egne avgjørelser i aksjemarkedet. Å sitte i PCIB er en gave. Nå kan børsene herje hvor mye de bare vil, så får jeg heller kjøpe mere om kursen faller ned mot uanstendige nivåer.

13 Likes

Blir nok veldig volatilt fremover folkens. Hold på hattene og bit tenna sammen

3 Likes

Blir nok en rød dag imorgen etter det som skjedde i US i kveld.
Tror vi fort kan se kurser på 30-tallet i morgen.

Er jo mulig å sitte langsiktig med et basisinnehav av PCIB-aksjer samtidig som man forsøker å handle på bunnene i disse urolige tider.
Aksjeprisingen på børs fra dag til dag i et slikt urolig marked har lite med den reelle verdien å gjøre.

1 Like

Siden AZ neppe vil miste kostbar tid innen innovativ forskning, og en avtale kan ta tid å utforme (til større avtale til lengre tid), kan det da være aktuelt at vi får en melding om at AZ får fortsette forskningsarbeide med PCI-teknologi, sett i lys av at de er i konstruktive forhandlinger? Berre en spekulasjon.

Det høres for meg rart ut at de skal tillate det hvis de har gode kort på hånda?

3 Likes

I går gikk USA 4% opp, mens vi gikk ned i dag.
Dagen i forveien var det motsatt.

I kveld har USA gått ned 3%, men det betyr ikke nødvendigvis at Oslo går ned i morgen.
At det har vært stor uforutsigbarhet på børsene i det siste er et understatement.

Riktignok tyder kveldens nedgang i oljeprisen at Oslo skal åpne ned i morgen, men det kan likevel snu i pluss i løpet av dagen, dersom de rette signalene sendes fra OPEC.
Nattens bevegelser i Asia vil også påvirke.

PCIB kan forøvrig like gjerne gå opp selv om børsen går ned, og motsatt.

Én ting er sikkert, det finnes krefter som tjener stort på å manipulere frem så mye volatilitet som mulig, både på børsene generelt, men også i PCIB-aksjen.

11 Likes

Håper på snarlig drypp i fra hvordan forhandlingene går,dette er svært viktig at vi nå får en avtale som vi auksjonærer og Pcib kan leve med.Chem kan bli utsatt som følge av coronaviruset,så en god avtale med Nac nå er helt avgjørende.

2 Likes

God morgen! Kan være rimelig sikker på at ingen drypp av pågående forhandlinger vil bli gitt. Sier seg litt selv kanskje,at dette ville vært ødeleggende.

7 Likes

Apropos det å være i cash kontra aksjer så er det helt klart en kjempefordel å være i aksjer som har nok cash til å fullføre sine planer.
PCIB har nok cash, og caset er fundamentalt godt.

32 Likes

Eg tror dere som selger trenger en påminnelse på hvem som handler , se aksjonærlisten :wink:

4 Likes

Enig i det IngBrun. Nyheter fra forhandlingene kommer i form av en børsmelding om en inngått avtale. En mandag morgen f. eks hvis weekenden er brukt til å “cross the t’s and dot the i’s”.

2 Likes

Hadde jeg/vi visst at det IKKE kom avtale eller andre nyheter neste 2-3 mnd så ville jeg solgt alt MEN slik er det ikke og derfor er det nesten ingen på topp 50 som har vært med lenge som selger.
Hvorfor kursen igjen er på vei ned mot 30-tallet er egentlig også helt vanvittig. PCIB er i ferd med å gjøre gallegangskreft til en kronisk sykdom som man kan leve med og det er enormt i forhold til dagens alternativ som er døden. Bare dette skulle tilsi at kursen var det dobbelte av dagens og resten av gull-egget er priset til nær null? Tullete hele greia. Vi får holde ut.

14 Likes

Ned i dag :face_with_head_bandage::face_with_head_bandage:

Kan det være at folk ikke tror at avtalen kommer innen kort tid og plasserer pengene annerledes frem til de tror at et evt avtaletidspunktet nærmer seg? Jeg tror vi kommer til å se midten av 30 før det stabiliserer seg/stiger igjen. Blir endel «gratis» aksjer det fremfor å kjøpe på disse nivåene…

3 Likes

ingen grunn til og pyse ut, kjører på inn med mer på 39.

4 Likes

Redd det blir en veldig og rød dag, men det er kun midlertidig for langsiktige. Jeg har tradet litt de siste dagene og fått ned mitt gjennomsnitt som nok er litt høyere enn de fleste her inne :slight_smile:

1 Like

Mange som driter i muligheten for avtale men bare kjører et kynisk løp. Dem ser at aksjen faller flere dager på rad så kaster dem ut alt dem har - venter litt og kjøper tilbake lavere for så å gjenta samme taktikk gang etter gang. Så lenge viruset herjer så er det shorting som er enklest generelt.
Glem alt som heter fornuft på slike dager.

Så du mener vi som har et snitt på nær 70 ikke skal benytte sjansen til å forbedre snittet vårt i en slik situasjon?:joy:

2 Likes

Prøvelse det her for en som er ny i gamet. Har et snitt på rett under 70, vanskelig å se høye minustall (relativt sett) :smile::grimacing: Selger ikke da.

2 Likes

Om du mente aksjen var verdt kr 70 så må vel dagens priser være å anse som en fantastisk rabatt. Hadde jeg hatt mer cash skulle jeg benyttet anledningen i disse dager…

2 Likes