Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Klart en må hjelpe snittet om en har muligheten.

selv har eg justert antall aksjer slik at gevinsten er like høy ved 75 som den var ved 83 i januar :wink:

og synes volumet er litt lavere igjen, slik aksjen sitter kansje litt fastere nå på dette nivået.

4 Likes

Fikk økt min beholdning i det gapet under kr 40 ble lukket.
Som sagt; tekniske gap har alltid en tendens til å bli lukket i PCIC.

Jeg er langsiktig og solgte ikke noe gjennom forrige nedtur. Men klart man ønsker en bedre inngang og tok en sjanse nå. Og en ting jeg ikke skjønner er hvorfor dere som er langsiktige er så opptatt av aksjekursen dag for dag. Har man en fin inngang som mange av dere har, har jo ikke dagens kurs så mye å si, kun fin mulighet for å kjøpe mer om man har fått tak i mer cash. Eneste store minuset jeg kan se er om det kommer nyheter på lave kurser, da vil den kanskje ikke gå like høyt som om den kunne gjort om utgangspunktet var høyere. Satt i pho fra 60 til rundt 30, la den i skuffen. Men klart jeg skulle benyttet sjansen til å snitte noe ned.

2 Likes

Men det er grusomt å ha solgt ut noe, hva om noe skulle komme​:grimacing: Må fort nok fort inn igjen :grinning:

2 Likes

Den som har penger på bok og baller av stål kan gjøre tidenes kupp.

4 Likes

Selv om jeg sitter meget dypt i PCIB, er det for billig nå til ikke å fylle på litt til. Så ut med fiskeaksjer og eiendomsaksjer, og inn med enda mer PCIB. Gogogo!

8 Likes

Skulle behandling av kritisk syke kreftpasienter bli utsatt på grunn av koronaviruset, befinner verden seg i en så apokalyptisk situasjon at vi har langt alvorligere ting enn aksjekursen å bekymre oss for.

Pasientene i gallegangsstudien er - innenfor inklusjons- og eksklusjonskriteriene - som alle andre pasienter med gallegangskreft - høyt prioriterte i alle land med et utbygd helsevesen.

Sikter du derimot til at rekrutteringen til RELEASE fortsatt ligger litt etter skjema, er det verste som kan skje at interimsavlesningen kommer noen uker/måneder forsinka. For min del tror jeg imidlertid at selskapet “kjører dette inn” i løpet av inneværende år.

PS
Dine forventninger til at markedet vil få oppdateringer undervegs fra samtalene med AstraZeneca, har andre allerede kommentert.

11 Likes

Nå har vi vell gått ned 3 dager på rad, noe som er helt greit for meg på kort sikt. Fine kjøpsmuligheter!

Men det jeg reagerer litt på er at det blir slengt rundt med klovnefjes og kommentarer så snart noen nevner/frykter en potensiell nedgang. For så å avslutte med «vi skal opp til 50🚀».

Ja, vil vil jo alle opp! Men der blir for dumt å henge ut de som nevner noe om kortsiktig nedgang på bakgrunn av markedet/corona.

6 Likes

arve; Nå er det bare å lukke øynene og trykke til på kjøpspedalen :wink:!

1 Like

AstraZeneca er opp i dag. Synes det er lovende for mulig bunn og i grunn fornuftig all den tid helse selskap går gode tider i møte med store investeringer i helse!

PCI Biotech blant annet med fimaVacc og vaksine teknologi bør også fornuftig sett ligge godt i helse løypa med investeringsvilje og evne. Det går likar no.

Hensyntatt riskreward, makro, selskapsspesifikk, prising av teknologien, fullfinansiert til interim RELEASE 22/23 osv osv gjør at jeg aldri har vært mer fornøyd med å sitte med noen poster i PCIB.

4 Likes

Syns det blir litt vanskelig å følge om de er on track eller ikke når sykehusene skal ha 1 pasient per år per sykehus. Da kan det jo virke som det er forsinka hvis det ikke kommer noe første år, men så kan det jo plutselig løsne og man får 2+ innenfor noen måneder og plutselig er man on track igjen. Spent på hvordan PCIB skal kommunisere guidingen på en god måte.

4 Likes

De har klarlagt klart hvordan de kommuniserer. Se podcaster med radforsk og co. Ikke minst kvartalspresentasjoner. Det ligger også transcript fra Q. Alt transparent og PCIB er kjent for å kommunisere forsiktig og konservativt.

Liker å følge selskap som er edruelige og forsiktige. Andre selskap får ta seg av jazze opp og være opptatt av kortsiktige sprell. PCIB er bunnsolid og seriøse til fingerspissene. Det er lovende.

5 Likes

Hva om et sykehus får muligheten til 2 pasienter i år 1, de tar vel ikke bare imot 1 ?

1 Like

Så godt som all handel i PCIB nå er trading. Det får man jo bekreftet ved å lese denne tråden. “Alle” prøver å “snitte ned”. Det har ingenting med det fundamentale å gjøre. Sjansene for avtale øker fra dag til dag. Stakkars den som trader og er ute når det smeller :slight_smile:

6 Likes

Gidder ikke å se på tapet hele tiden. Kjøper litt nå og da, må ha litt aksjer skulle ting materialisere seg. Har fulgt med siden sommeren 2017 og brukt for mye tid på PCI til å ikke sitte inne om det smeller.

3 Likes

Tror dette kommer an på kapasitet og er vel en av tingene som mer feltarbeid fra pcib skal sikret at er mulig vissomat dersomat

2 Likes

Et råd i case som dette må være å holde en “core position” som alltid er inne i markedet, nyheter kan komme når som helst det være seg bud, avtaler, kliniske nyheter eller annet. Så kan man eventuelt ha en pott med trading penger som man bruker på å forsøke å time markedet litt.

2 Likes

Jeg sitter nå med BEAR-sertifikater og sikrer gevinst over i (langsiktige) PCIB-aksjer.

Vinn-vinn :wink:

6 Likes

Komplett spiller? Ingen dum strategi dette @anon50125742

3 Likes

Men husk - at certifikater mister værdi over tid (uafhængig af kurs)

Ellers god måde at hegde på :slightly_smiling_face:

1 Like