Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Nej Bamse - jeg har lige “snittet” mig OP (par ører)

Ved køb af 1000 til 40.80

Men korrekt at der er megen uro, også i PCIB, og den vil sikkert gå op og ned flere gange inden der kommer ro på

Som jeg tidligere har nævnt, så tror jeg ikke på at AZ inden for kort tid (via en aftale af en slags) kan forhindre disse bevægelser…
Tror på en form for aftale - men vi taler nok først sensommer (mit bud)

Så venter roligt, og er måske lidt på opkøb de næste par måneder :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg håper du feilformulerte litt der. De skal ikke ha en pr år, de skal helst ha så mange som mulig, men rekrutteringen er ofte litt tidtagende og gjennomsnitt i slike studier havner ofte på 1 pr år

3 Likes

kastet de eg fikk på 39, tar helg.

2 Likes

Har sittet. I Pcib nesten siden start.
Og har nå mistet ca 5mill siden toppen for noen mnd siden.
Ergerlig, men kan ikke selge en slik. Juvel…
Har solgt Alt annet nå,og kjøpt litt til.
For denne muligheten får jeg kunn en gang…
Jeg har Aldri vært sikrere på suksess enn nå, Alt peker i den retningen, så ser på dagens prising som en gavepakke for de med midler tilgjengelig…
Fordi et virus herjer verden,R ikke mulighetene for Pcib blitt mindre,tvert imot!!!
Så sitt i ro,og vær stolt av at du er medeier i Pcib…
For dere som har tilgang til topp 50. Hvor er jeg med.
Ca 130k.?
God Helg :metal:

24 Likes

35-36 plass :+1:

3 Likes

Avtale eller ikke vil være klart før sommeren se børsmelding november 2019.

Partene, PCI Biotech og AstraZeneca, vil innen første halvår (senest Juni 2020) gi tilbakemelding OM det blir en avtale.

Om ikke AstraZeneca vil signere eller gi en god nok avtale for PCI Biotech KAN det være nærliggende at andre forskningssamarbeidspartnere i biotek vil snappe opp PCIB teknologien rett foran nese på AZ. Den mest nærliggende kontraktspartner vil da KUNNE være BioNTech. Selskapet har big pharma i ryggen, med andre ord finansiering. Langt samarbeid med PCI Biotech og i sterk vekst og fokus og pipeline mRNA. De ser også ut til å ha behov for målrettet leveringsteknologi :+1:mRNA! FimaNac kan være DEN juvelen i biotek. Se avtaler innen mRNA. Det er i mange tilfeller milliardverdier (titalls).

Og i Arctic sin analyse med kursmål 86kr er verdier i vacc og Nac tillagt tilnærmet 0 verdi! RELEASE (fimachem ggk) er det som tillegges verdi. Fullfinansiert til interim resultater 22/23 og doblet levetid fra 11-12 mnd til 23 mnd i valgte cohort RELEASE og per nu ingen godkjent førstelinje behandling og få hvis noen konkurrenter. ODD, mulighet for AA basert på interim res og blockbuster (over 1 milliard USD årlig salg) potensial ved Asia tilgang!

DET gjør caset PCI Biotech INTERESSANT.

13 Likes

Skal var nok feil ord ja, men jeg mener fortsatt at det ikke er en lett oppgave for ledelsen når de må rapportere hvert kvartal. Poenget mitt var at en tilsynelatende forsinkelse på 1 år kan hentes inn lynraskt.

1 Like

Endelig en dag som gir litt mening i Corona-virrvarret; PCIB faller mindre enn indeksen :weight_lifting_man:‍♂

17 Likes

Jeg skjønner ikke helt poenget ditt med forsinkelse på et år. Ingen har vel ymtet om det?
Det var vel kanskje 14 dager opp mot et par - 3 månederdette kunne føre til eller kanskje de klarer å kjøre det i null om de følger opp sitene og hjelper de med rekrutteringen.

Det var en kar på Q4 som mente han hadde et internet verktøy som ville gjøre det lettere for pasienter og leger å finne siter for å bli med i studie.

Vedkommende er vel sannsynligvis her også.

1 Like

Nå må du ikke lese alt så ordrett at du mister essensen her da. Hvis jeg legger til eksempelvis da, da må det vel være klart nok.

Snitter en seg ned, er en fortsatt med, men på en lavere snittkurs.
Det må vel sies å være det smarteste en gjør i nedgangstid, om en fortsatt har sterk tro på verdistigning en gang i framtiden

4 Likes

Det ligger liksom i luften at mRNA teknologien til PCIB før eller senere KAN bli trukket inn i en eller annen form for samarbeide mot Corona-viruset.

Denne gangen via BIONTECH + Pfizer

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11989796.ece

Lykke til

BIONTECH har vel nå noen år med samarbeide med PCIB innen området fimaNAc og har kanskje oppnådd gode resultater med PCIB’s PCI-teknologi?
Noe må en nesten forvente at de har fått til da de ikke har lagt inn årene og sagt opp samarbeidet.

Samarbeidet med BIONTECH har pågått siden 1 september 2016.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-and-biontech-initiates-preclinical-research-collaboration/

9 Likes

Helt ærlig tror jeg ikke det er en snøballs sjanse i helvete for at verdens helsemyndigheter kommer til å basere seg på en ny og uprøvd teknologi fra nordpolen kommer til å bli brukt i en vaksine mot coronaviruset, for ikke å si at hele verdens befolkning skal vaksineres på en mer komplisert måte enn en vanlig sprøyte i armen.

0% synes jeg man skal legge vekt på coronaviruset. Nada.

16 Likes

Enig. Ingen tillegger verdier i PCIB for corona vaksine per nu. I framtiden vil derimot PCIB teknologi kunne få en avgjørende rolle i vaksinasjon. Helt ærlig (hilsen Ola Halvorsen)

Men med PCI Biotech sin brede leveringsteknologi KAN det endre seg fort. Vaksineteknologi innehar PCI Biotech.

Uprøvd teknologi innen chem, vacc og Nac er det dog ikke. Innen Nac har PCI Biotech flere forsknings samarbeidspartnere siden 2015 som BioNTech og AstraZeneca for å nevne kanskje de to viktigste innen Nac. Det har til og med vært så gode i Nac resultater at AstraZeneca ville se på utvidelse av teknologiens anvendelsesområde og vurderer kommersiell avtale med PCIB! AZ har videre etablert samarbeid med Moderna innen mRNA. Vi vet alle hva Moderna jobber med i disse dager, virus corona vaksine covid-19.

Chem er RELEASE i avsluttende fase.

Innen Vacc er fase på friske avsluttet med gode resultater!

Fimabacc vil måtte utvikles hvis det skal bli et ben i fremtiden!

Når det gjelder det patenterte produktet PCIB har ved belysning etter sprøyte regnes det som enkelt. Belysning kan til og med skje hjemme hos den enkelte :partying_face:

3 Likes

Verden har med corona blitt langt mer oppmerksomme på at vi har en usynlig fiende som er langt farligere og mer reell enn f.eks klimaendringer. Den har kommet som følge av globalisering. Når vi nå har fått en ny fiende må vi bygge opp et forsvar. (Ikke bare mot corona, men alle farlige virus/pandemier som vil komme).
Der kan PCIB bli viktig enten det er Vacc eller Nac.

9 Likes

Nei , du har kanskje rett i det.
Selv om de ikke får til tilfredstillende delivery uten fimaNAc?

Hva VACCn angår så er vel prosessen enkel da en plasserer et “plaster” på et sted på huden og river det selv av etter et gitt tidsvindu.
Enklere blir det vel knapt?

At en blir med på utarbeidelse av vaksinene som er under utvikling tror ikke jeg heller på.
Til det er tiden altfor knapp.

Tenker først og fremst på dette med å utvikle en prevantiv vaksine.

1 Like

@Savepig

I agree with you. for example Pasteur Institute in Paris has submitted its proposal to CEPI -those who gave Moderna a grant- for their vaccine (prototype ready). it uses measles vaccine as the backbone. so when one gets measle vaccine he automatically gets corona vaccine. they estimate the cost to be between 0,15-1 euro per vaccine.

They claim that this vaccine is ready for phase 1 study during summer both in us and europe.

So competition is high currently, and will not be easy to beat pricing for conventional vaccines

6 Likes

Denne er ikke rettet til noen spesielle men den er vel relevant?
Fra dagens lunsj i E24:
image

2 Likes

Er det lunch hos AstraZeneca? De tre sitter og håperat de klarer å beholde PCI Biotech teknologien selv som fungerer så godt i utvidede anvendelsesområder innen mRNA :stuck_out_tongue_winking_eye: Må ikke gjenta at det er oppnådd gode resultater for ofte slik at BioNTech blir for nærgående :stuck_out_tongue_winking_eye::joy::partying_face:

1 Like

Her er ihvertfall hun som vi bør velge til forhandlinger med ( f.eks. ) A.Z.

5 Likes