Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ikke vær så skråsikker. Stiftelsen til Bill Gates valgte teknologien til BGBIO, som ett av tre biotekselskaper i verden for å jobbe med vaksinen mot ebola.

4 Likes

Men hvor mange personer trenger man å vaksinere mot ebola kontra covid19? Og hvor mye dødeligere virus er ebola enn covid19?

En bedre leveringsteknologi i forhold til virus, er en bedre leveringsteknologi. Ferdig snakka. :wink:
Dette vil gi en større mulighet/inntjening til B. F. enn jeg tror vi kan drømme om.
Hva vil alternativet være?
Og for mange type medisiner!

1 Like

Nei det er faktisk ikke ferdig snakka. Se hva @StockDZ skrev over her om å basere seg på eksisterende teknologi for å få prisen så optimal ift hvilken effekt man trenger som mulig.

Om man skal basere seg på å kjøre lambo for å levere posten så ender det opp med at mange folk ikke får posten levert.

Man gjør fimavacc en bjørnetjeneste om man ikke fokuserer på hva bedriften selv sier er investeringscaset:

5 Likes

Hvis posten måtte leveres/var livsviktig, så ville nok prisen være underordnet. ( For samfunnet og enkeltindividet.)

1 Like

Jeg vet at jeg ville strukket meg langt i forhold til mulighet for helbredelse eller markant bedring.
Og det er ikke noe som tilsier at dette blir en ( voldsomt) dyrere løsning enn det eksisterende. ( I sum antagelig rimeligere. )

1 Like

Mistenker at vi ikke diskuterer det samme temaet lenger?

Det vi snakket om over er hvorvidt en trenger å ta med i betraktningen at FimaVacc er i posisjon til å kunne bli brukt i profylaktisk vaksine mot Covid19

1 Like

Nei, jeg tenker ikke på dagens virus-“pandemi”, nei.

2 Likes

@Savepig,

reint bortsett fra at du har en syltynn referanse til PCIB, burde ikke du som moderator plassere dette innlegget på denne tråden. Det er oppretta en egen tråd for dette temaet.

For øvrig er det generelle problemet, både når det gjelder de utallige variantene av influensa- og koronavirus, at de i utangspunktet tvilsomt egner seg for profylaktisk vaksinasjon.

3 Likes

Det er da ikke offtopic i en tråd om PCIB å diskutere om FimaVacc er en likely teknologi å brukes for Coronaviruset eller ikke?

Jeg personlig tror ikke det er sannsynlig overhodet, som i 0% sannsynlig, men om noen vil legge frem argument for det motsatte må de bare gunne på.

Det vi har definert som offtopic i trådene er å hele tiden starte diskusjoner om hvordan viruset påvirker markedet, sånt blir moderert.

Edit:
For the record er jo det faktum at FimaVacc for øyeblikket prises til omtrent 0 noe av det som gjør pcib til et så attraktivt case. Men jeg synes det er mer interessant å diskutere hvordan det kan brukes for terapeutiske vaksiner i immunterapi.

3 Likes

Les eget innlegg om igjen - inkl. referanser.

Du sliter.

2 Likes

Det blir spennende og se om PCIB aksjen makter og holde seg oppe til uken. Det fundamentale er saa sterkt, at jeg vurderer PCIB til og vaere en safe haven. Allikevel, tipper at FED og muligens andre sentralbanker kommer med pakker i helgen i ett forsoek paa og redde markedet, saa kanskje det baerer opp igjen til uken. For i USA roper man baade paa lavere renter, ytterligere QE, samt at FED skal begynne og kjoepe aksjer. Paa boerstampen i kveld, kan det se ut som baade S&P500,og Dow Jones haaper paa det samme. Det eneste skjaeret i sjoen jeg kan se, er at allerede svake banker begynner og gaa overrende, for det kan bli dyrt.

2 Likes

Kommer helt sikkert til å være volatil sammen med markedet fremdeles, men er ekstremt mye mindre panikkartet andel i aksjen nå, og en hver bunn over 36 vil være forenlig med et ok teknisk bilde. Den må nok dippe hardt under 30 nå for at det skal utløses noen ny panikk, men greit å ha en plan i bakhånd for hva man vil gjøre om det skjer.

1 Like

Det er iallefall en realitet at PCIB er utsatt for et virusangrep!
Aksjekursen faller ikke fra 60 den 21.02 til 40 idag uten dette sykdomsangrepet.
Er det like før Armageddon?

jada, lave 30 tall, test av 21,5kr osv. Sånn, ferdig.

Og det er dette det bør dreie seg om.
Og at vi er ( enda ) nærmere både resultater av forskning og en (eventuel) avtale.
Resten er hysteri, spill på hysteri, frykt og grådighet.
Mange års forskning, som ser ut til å lande på tre ben.

5 Likes

Mens det mest falt i USA i kveld, steg Moderna nesten 6%. PCIB bør også ha åpent rom for stigning.

5 Likes

Treffsikker observasjon, @Ebitor.

Hvilke andre biotekselskaper notert på Oslo Børs har unnsluppet dette virusangrepet"?

3 Likes

Nå har jeg bare aksjer i PCIB, så jeg fokuserer ikke på andre aksjer

Du har alltid en negativ undertone når du kommenterer om din eneste aksje. Hvorfor det? Eller tar jeg feil?

6 Likes