Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Trond Mohn er filantropi-tjommi med bill gates. Vet ikke om Fleksnes kan hjelpe oss her om du kjenner noen som kan hjelpe oss å redde verden? :slight_smile: Men tror nok savepig har rett i sine skråsikre antagelser. Egentlig naivt å tenke at big pharma begynner å tenke på vaksiner og pandemi først nå pga Coronavirus. De har sett dette komme i mange mange år og det vil komme igjen og igjen . Meb kanskje man kan tiltrekke seg fler småsparere til aksjen ?

Med oljen ned over 9% i dag skal det nok bli hardt over hele linja til Mandag…

1 Like

Ja dette blir stygt men volatilt tror jeg også da vi er i en perfekt storm . pcib har visst en korrelasjon med oljen mener jeg å huske fra tråden her. Dette er ildprøven folkens. Når alt dette roer seg kan jeg ikke skjønne noe annet enn at rekylen vil bli ganske sterk

2 Likes

Få det unnagjort. En positiv melding i ett marked som trender opp er noe man kan sette pris på når den tid kommer. For øyeblikket er folk så kortsiktig at det er fånyttes uansett hva selskapene gjør av tiltak for å skape aksjonærverdier.

For øyeblikket er det “kampen om å snitte ned” . Vi som eier aksjen trader altså aksjen ned i en kortsiktig kamp om å bygge flere aksjer for samme sum i porteføljen.

Poenget mitt er at små norske biotekselskaper kan bli oppdaget av store multinasjonale organisasjoner og selskaper. BGBIO er et eksempel på det. Å påstå at det ikke er mulig er da definitivt feil.

2 Likes

Oversikten til @Investor viste at top 50 aksjonærene som kontrollerer det meste av eiersits i PCIB har vært og fortsatt er svært stabile. Siste oversikt økte de største. Så liten fokus på kortsiktige svingninger per nu annet enn at noen av de store har øket sin eierandel ved siste fall i kurs. Mulig PCI Biotech er i egen klasse med langsiktige eiere, i så fall gull i alle tider!

5 Likes

KrissKross

Som jeg skrev for en tid siden, har jeg forbannet meg selv flere ganger over at jeg ikke gevinstsikret, da den stod i 80. Så blir det bare å ligge på været til det eventuelt kommer en gavepakke .

Forøvrig er jeg ikke PCIB religiøs.
Da er det selvsagt ikke rart at jeg får kritikk, når jeg tidvis banner i dette tidvis religiøse forumet

1 Like

La oss håpe det blir stille en god stund til angående avtaler. Vi vet at lunten er tent, og at hvis en fisk hopper av børsmeldes dette. Til lengre tid, jo større avtaler, eller oppkjøp. PCIB har aldri vært mer High Risk: for di som sitter utenfor. Får du nerver hør podcast nummer 104 hos Radforsk. Har du lest deg litt opp på PCIB, vil denne gjøre at du sover godt om natten uansett børsklima.

2 Likes

For litt over en uke siden var det 4Q19-presentasjon i PCI Biotech og der ble det spurt om, og uttrykt bekymring for hvordan det kunne gå med fremdriften i Sør-Korea på gallegangsstudiet. Grunnnen var selvsagt at det så ut som at Sør-Korea var i ferd med å utvikle samme trend som i Kina.
Og Per Walday bidro til den bekymringen ved å si at det selvsagt kunne bli et problem og forsinke prosessen, men at det måtte man ta som det kom, og at de pt opprettholdt guidingen om at de lå på plan.

Vi vet jo hvordan det gikk med aksjekursen den dagen, den stupte.

Nå ser imidlertid bildet ganske annerledes ut, og jeg tror kanskje ikke alle ser den trenden like klart, men Sør-Korea er 1 av 3 land jeg ser at er i stjerneklassen, og milevis foran andre i hvordan de håndterer virus-situasjonen.

Sør-Korea har riktig nok nest flest registrerte caser fortsatt men trenden i nye caser er synkende.
De har også mange caser fordi de har testet flere. I Sør-Korea er bortimot 150 000 testet, og de fleste av de som er testet positive er i et lukket miljø, dvs denne sekten. Så det er godt kontrollerbart og oversiktlig.
Feks har en storby som Seoul kun 150 tilfeller, tross massiv testing.

Ser man på et land som Italia så har de nesten 10 ganger så mange kritisk syke som Sør-Korea, men kun 2/3 av antall smittede. Det er sterk indikasjon på at at det reelle smittede i Italia er mye høyere enn i Sør-Korea.
Og så og si alle som er smittet i Norge kommer fra vinterferie i Italia hvor de har oppholdt seg i virus-inkubatorer (skiheiser type gondoler…) som drar det videre.

Sør-Korea har også smarte grep for at alle kan ha kontroll på smitten

Den smått utrolige situasjonen nå er at det i dag meget sannsynlig er mye trygger mtp corona-viruset å være i Sør-Korea enn i Oslo eller Bergen.

Et annet land som håndterer dette bedre enn noen er Taiwan, det andre landet i Asia som RELEASE skal åpne siter i.

De har pt kun 45 caser, og de tester også i en helt annen skala enn feks Italia, og Norge, hvor man sparer på ressursene til man trenger de. Justert for at Taiwan er mye nærmere Kina enn Norge, og at smitten kom dit tidligere er kontrasten helt utrolig.

Bare overskriften er tydelig nok “How Taiwan managed to avoid a coronavirus outrbreak”
Står i en utrolig kontrast til innslaget jeg så på TV2-nyhetene hvor rådgivende lege for FHI ble intervjuet på hytta si på Sørlandet og sa at dette kommer til å spre seg over hele landet, og at det ikke er til unngå.
Og enda mer forståelig, han sa at Norge brukte for mye ressurser for tidlig. Da ble jeg litt paff, for jeg tenkte at hvis jeg oppdager en ulme-brann på stua så venter jeg ikke med å hente brannslokningsapparatet til stua er i full fyr…

Anywayz, PCIB virker på alle måter å være “a head of the curve” når de starter opp studier i Sør-Korea og Taiwan.

57 Likes

Hvis noen av pasientene til pcib blir smittet av corona og dør, vil disse inngå i statistikken som mislykket?

1 Like

Ja tror nok det siden man også blir betraktet som “mislykket” om man dør pga. at man er blitt overkjørt av en bil.

2 Likes

Thanks @Snoeffelen!

Great summary. PCI Biotech a head of the curve!

3 Likes

Stemmer det, median overall survival er uansett årsak.
ORR blir jo annerledes, det er tumor-respons.
Akkurat nå er den farligste trafikken i Italia og Iran, og utrolig nok er det bare snakk om dager før det er skumlere i Oslo enn i Kina utenom Wuhan.

Slik utviklingen ser ut nå så er en kraftig reduksjon i risiko i å ha studier gående i Sør-Korea og Taiwan sammenlignet med Europa.
Justerer man for prevalens i forskjellige kreftsykdommer i risikorabatten enda bedre for PCIBiotech.

I tillegg har vi altså oppsiden i fimaVACC, fimaNAC, og kanskje også fimaBAC coronaviruset skaper av interesse på forskjellige områder.

22 Likes

Burde ikke snart Corona problematikken holde seg på andre tråder?

1 Like

Snøffelen - din redegjørelse på Coronaviruset er gull! Meget underholdende, men realistisk og tankevekkende - Dette burde vært kringkastet. Send til Dagsrevyen

4 Likes

Igen - Corona har en indflydelse på mange, om ikke næsten alle aktier, så sålænge Corona er en del (men ikke fuldstændig) af omtalen af aktien, så er den vel lige så relevant, som andre hændelser, såsom forsinkelser i studier.

Så Snoeffelens indlæg er relevant i denne sammenhæng.

Vedr Sydkorea og Taiwan (Danmark😊) er jeg helt enig i, at deres tilgang til problemet gør dem rigtig gode til at have studier i, de kommende mange måneder - hvilket selvsagt er meget relevant for PCIB, trodset omtalen af Corona

Men selvsagt enig, er det primær/kun Corona der omtales, så er der tråde til dette…

6 Likes

Godt spørsmål Pingvin.

“Progression-free survival ( PFS ) is defined as the time from random assignment in a clinical trial to disease progression or death from any cause” .

“Any cause” kan være alt fra bilulykker til virusutbrudd. De som allerede har dårlig immunforsvar er jo de som som oftest faller fra så vi får krysse fingrene for at pasienter i RELEASE styrer unna både influensa og Covid-19.

2 Likes

Husk at primary endpoint er endret fra progression free survival til objective response rate.

8 Likes

Uansett hvilket endepunkt vi ser på så er spørsmålet til Pingvin relevant. De som dør (uavhengig av dødsårsak) teller med i statistikken, fra et “intention-to-treat perspektiv”.

Jeg mener i det minste at ITT benyttes og ikke PP? Men klarer selvfølgelig ikke finne noe om dette på clinical trials (noen som har sett dette svart-på-hvitt noe sted?). PCIB har ikke klart å oppdatere clinical trials siden sin på en stund så det som ble meldt på Q4 gjenspeiles ikke i det som står her:

1 Like

Coronasituasjonen i Taiwan og Sør-Korea er relevant for pcib fordi gallegangskreft som tema har hatt en tilt mot Asia helt siden per var i radium første gang, og enda mer nå som sites i Asia er en verdidriver for selskapet

10 Likes