Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, ift overall survival og duration of response så vil de det… men det vil de også i kontrollgruppa… uansett så skal studieoppsettet være robust nok til å takle denne eventualiteten, så ville ikke brukt for mange kalorier på å bekymre meg om det…

5 Likes

Veldig godt poeng

3 Likes

Den dagen Pcib får grønt lys til markedet med Chem er vi på den grønne gren.Nac er vi prisgitt AZ og hva som kommer ut av de forhandlingene er uvist,det kan være himmel og helvete.Investorer skyr usikkerhet derfor lav kurs.Men slår en av de nevnte fram i de neste mnd ,har vi en avkastning vi bare kan drømme om.Lykke til ,det trenger vi i det markedet som er nå.

5 Likes

Generelt i biotech er børsen stort sett kun villig til å prise inn lead asset, og ihvertfall ikke prekliniske assets

Jeg har spurt meg selv: Hva er «lead asset» for pcib ref strategien til selskapet?

1 Like

Hva svarte du, når du spurte deg selv da? :blush:

3 Likes

Gallegang-studiet i FimaChem er nok spyspissen pr. idag.

1 Like

“Investorer skyr usikkerhet”…tjaaaa…når man endelig er sikker , da blir jo aksjekursen en helt annen…tror det er mange av oss som er fornøyd med extremt stor SANNSYNLIGHET… se bare på oss som skriver her…:slight_smile:

4 Likes

Dette er jeg redd for er en svært treffende metafor, @Snoeffelen. For det har slått meg også hvor lite vekt sentrale helsemyndigheter her i landet har lagt på restriktive tiltak i den tidligste fasen av epidemien.

At både Kina (som riktig nok først grep til fortielse og fornektelse), Taiwan og Sør- Korea, nå ser ut til å lykkes i avgrensing og “kveling” av epidemien, skyldes åpenbart at de tok fram brannslokkingsapparatet i den tidlige fasen.

Og som du gir hint om; for rekruttering til RELEASE er det nok større grunn til å bekymre seg for hva massiv spredning av Covid-19 i Europa og USA kan bety enn når det gjelder de 10-15 klinikkene man nå jobber for å få med i Fjerne Østen.

Ut fra de siste dagers meldinger fra USA, er jeg særlig bekymra for hva den verserende epidemien kan komme til å bety den dagen helseadvokatene “over there” har henta ut de salærene de har budsjettert med. For der borte blir det vel neppe fart på rekrutteringen før det.

8 Likes

Det er vel vist at det er betalt milliarder for preklinisk innen mRNA :rocket:

2 Likes

Nemlig, de fleste av disse gigantiske avtalene innen mRNA er gjort for pre-kliniske produkter.
At biotech stort sett prises på grunnlag av lead products gjør PCIB enda mer eksplosivt om det skulle komme til avtale med AZ.

14 Likes

Jeg sa ikke noe om hva som skjer ved oppkjøp av selskaper, jeg sa noe om hva BØRSEN er løpende villig till å prise et selskap til. To veldig forskjellige ting, og deri ligger jo magien ved biotechinvestering.

3 Likes

Markedet er ikke effesient. Preklinisk verdier innen mRNA er ofte langt unna faktiske avtaler. Godt eksempel på ikke effisient marked.

Nå har flere biotek uten ett produkt i markedet (preklinisk) verdier også på børs mcap på titalls milliarder.

Derfor alltid mulig å gjøre gode investeringer i biotek og andre bransjer :rocket:. Kunsten er «bare» å finne vinnerne i fokuserte bransje :partying_face:

Klippet fra PCIB mRNA tråden av snøffelen: MEGET INTERESSANT! Flere her har tilnærmet latterliggjort PCI Biotech sine muligheter innen vaksinasjon! Hovmod står for fall?

«
14m

Synes denne nyheten er interessant når man vet at PCI Biotech har samarbeidsavtale med BioNTech.

U.K. – 6 Mar 20

Pfizer weighs working with BioNTech on potential coronavirus vaccine -…

Pfizer Inc is considering a collaboration with German drugmaker BioNTech SE <22U…

Mange store BP som trolig blir bevisst på PCI Biotech nå.»

11 Likes

Apropos remdesivir som Gilhead har utviklet , og som skal prøves på corona, hvorfor ikke selv prøve aciklovir som har vært brukt mot virus i flere år ( på herpes, bl.a.)og som man får på apoteket ? Under har skjedd før…Ikke uvanlig at gamle medisiner plutselig får nye indikasjoner…Jeg er rimelig sikker på at både aciklovir ( Zovirax )og megadoser C-vitamin allerede er i bruk experimentelt…vi får bare ikke høre om dette… Du kan selv ta f.ex 1000 mg x 3 med C-vitamin daglig allerede nå… og NBG 24 kjører beviselig opp immunapparatet , det er såkalt “bevist”

3 Likes

Er det sikkert at det er noen fordel med øket styrke på immunsystemet i dette tilfellet?
Synes å huske at problemet kunne være at imunsystemet overreagerte og angrep kroppen?

Dersom en blir syk , opparbeider en seg et styrket imunsystem i dette tilfellet slik at et senere angrep blir lettere/uteblir?

Vi er nevnt i xtraainvestor e-post i dag i BørsXtra: Ukens oppsummering

PCI BIOTECH: Arctic øker kursmålet til NOK 86 (78), gjentar kjøp.

16 Likes

Ja , det er særdeles sannsynlig en fordel å styrke immunapparatet , men den diskusjonen får nok bli et annet sted… Ellers: X-investor er like “dum” som alle andre , men de nevner nå det de formår å få øye på… For øvrig: Fornøyd med at PCIB vandrer på 40-tallet i disse urolige tider.

3 Likes

Dersom pcib og olja faktisk korrelerer er det dårlig nytt at opec nå vil kjøre priskrig for å tvinge non-opec i kne. Oljepris på 20-tallet vil føre til et blodbad på OSE.

Hvorfor i alle dager skulle PCIB korrelere med oljeprisen??

(Bortsett fra at det meste kommer til å være rødt i morgen nærmest uansett hvilket selskap det er snakk om)

3 Likes

Mener bare jeg har sett det har vært skrevet og lagt fram grafer som faktisk viser de korrelerer ganske bra tidligere.

Skjønner heller ikke noe av hvorfor det ev. skulle være slik.