Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

En tid tilbake ble det delt et bilde, jeg finner ikke igjen posten men jeg hadde lagret bilde for å ta en nærmere titt.
Her er olje og pcib side om side:


Et par folk ser nok på denne nyheten om olja som bekymringsfullt;
89145036_644462429653060_5479230027369283584_n

Men jeg skjønner ikke hvorfor det skulle være noe korrelasjon her. Don’t shoot the messenger, jeg deler bare hva som tidligere har blitt diskutert.

3 Likes

Blir ikke bra de neste dagene, uavhengig av hvilken aksje en sitter i.

1 Like

Hvis vi zoomer litt mer ut heller enn å cherrypicke de to siste månedene så kan vi nok si at hverken osebx eller pcib er totaldominert av oljeprisen.

At oljeprisen har en innvirkning på sentimentet på oslo børs og at sentimentet på oslo børs har en innvirkning på risikoaksjer er vel å slå inn en så åpen dør at det ikke lenger har vært noen dør der i utgangspunktet.

7 Likes

Les side 11-12 i morgendagens Dagens Næringsliv.

«Overskriften
«Noen få vinnere i koronakrisen»

Utdrag avsnitt Side 12:

Bioteknologi-, farmasi og helseaksjer gjør det generelt bedre enn aksjemarkedet generelt…

Investorene vedder nå på den virkelig store gevinsten: selskapet som klarer å komme opp med en vaksine på koronaviruset. Blant konkurrentene er relativt ukjente selskaper som Moderna…»

Utifra artikkel mener jeg det enkelt kan spekuleres i om kanskje det kan være slik at OSE noterte biotekselskap også kan stige under kriser som flere vaksinefokuserte biotekselskap internasjonalt faktisk har gjort. Plutselig er PCI Biotech og noen flere fra Oslo Cancer Cluster vinnere?!

Når det gjelder det ekstreme fokus mot spesielt vaksinasjonsteknologi som får utrolig mye og nye midler tilgjengelig for forskning og produkter har PCI Biotech minst to mulig spennende løp som utkrystalliserer seg med flere Big Pharma! Moderna gjennom AstraZeneca forskningssamarbeid innen mRNA. Og senest PCI Biotech sitt forskningssamarbeid med BioNTech. Reuters hadde artikkel i helgen hvor det nevnes at Pfizer vurderer vaksinesamarbeid med nettopp BioNTech (Sanofi blant annet i ryggen)! Altså vet de fleste Big Pharma nu endelig hva PCI Biotech har av teknologi!

(Kun for en liten neve dollars, markedsverdi nu 1,6 milliarder norske kroner, i bioteknologiverden og i sfæren med big pharma er det lik null og nadaniks vurderte verdier i PCI Biotech, det må det kunne bli slutt på nu?). Og innen mRNA hvor milliardverdier vurdert for teknologi ofte er regelen. Det er til og med flere tilfeller av slike store summer i preklinisk forskning/teknologi. Blir «trist» av å tenke på hvorfor PCIB prises så lavt mot tilsvarende biotek -og teknologi avtaler innen blant annet mRNA? Og det sammen med billions og fokus på vaksinasjonsteknologi som sees i markedet nu. INSANE in the membrane?

26 Likes

Jeg tenker litt på samarbeidet med BioNTech og arbeidet med forbedring av virusvaksinene. Nå ser vi at slike situasjoner hvor et virus kommer ut av kontroll har et potensial til å “stoppe verden”. Da prater vi om store verdier! Kunne PCI komme inn som et ledd i kjeden for vaksineringer, burde det være verdt store summer som ikke er så lett å estimere. Nå er ikke det en realitet, men det kan også bli en realitet.

16 Likes

Exactly og en slik mulighet og posisjon med lang fartstid med forskningssamarbeid som PCI Biotech har kommet inn i med sin teknologi i de to nevnte løp (med big pharma) skal verdifulle mulige utfallsrom / opsjon kunne prises rimelig heftig/ verdifullt i et hett marked som det per nu er liten tvil om er tilstede.

Det kan argumenteres for at det er helt motsatt av det en ser i dagens lave mcap som KAN beskrives som nada niks vurderte mulig verdier? Egentlig merkelig når det er ekstremt fokus internasjonalt på dette (tilføres midler og attention fra alle hold).

5 Likes

Vi er jo pr nå i forhandlinger med AZ og emnet er videre samarbeidsform med BP.
Og det det gjelder er delivery innen mRNA.

Det må jo nærmest betraktes som et kunstverk å unngå dekning fra media på dette.

Før eller siden vokner vel investors.

Vi sitter på første benk innen delivery av store molekyler innen mRNA , samme type vaksine som etterspørs for fremtidens vaksine for å kunne møte slike angrep som korola-viruset.

Håper på en artikkel i FA eller lignende.

lykke til

8 Likes

Som nevnt over i tråden fra artikkel DN i morgen, det KAN finnes vinnere i koronakrisen. Og PCI Biotech innehar blant annet vaksineteknologi og har IKKE oljebrønner i pipeline :partying_face: :joy:

Les side 11-12 i morgendagens Dagens Næringsliv.

«Overskriften
«Noen få vinnere i koronakrisen»

Utdrag avsnitt Side 12:

Bioteknologi-, farmasi og helseaksjer gjør det generelt bedre enn aksjemarkedet generelt…

Investorene vedder nå på den virkelig store gevinsten: selskapet som klarer å komme opp med en vaksine på koronaviruset. Blant konkurrentene er relativt ukjente selskaper som Moderna…»

4 Likes

PCIB er verdensledende for levering av mRNA til celler og prises som en middels pølsebod. Dette kan ikke vedvare, før eller siden vil verdiene komme fram i lyset. Hold på aksjene i denne psyke tiden på verdens børser der all fornuft virker å være forduftet til fordel for paniske holdninger.

4 Likes

PCIB vil trolig gjøre nytte av både koronakrisen og kronekrisen, cashen til PCIB er i Euro, mens hele staben går på kroner.

25 Likes

For å snakke om noe jeg så langt omtrent ikke har sett nevnt her: Hva er truslene mot PCIB? Jeg er forholdsvis dypt investert og vurderer å bygge opp enda mer. Men jeg er redd jeg blir blendet av optimisme og håp. Jo mer jeg forstår meg på selskapet jo mer virker det som en bokstavelig talt utrolig mulighet. Så hva er svakhetene? Hva er worst case og hvordan kan et evt worst case scenario utarte seg? Det kan vel ikke være gull og grønne skoger alt sammen?

1 Like

Arctic Securities sine kunder har tilgang til siste oppdaterte analyse etter Q4 i februar. Gjentatt kjøpsanbefaling og gode vurderinger av flere faktorer. Konkluderes med kjøpsanbefaling og økte kursmål fra 78 til 86kr. Tilnærmet kun tillagt verdi på RELEASE (fimachem ggk). Dermed tilnærmet null verdi på Nac og vacc og mRNA teknologien. Med andre ord mildt sagt lovende når en ser AZ (Moderna) og BioNTech løp og verden injiserer billions til vaksine (både forskning/preklinisk og produkter). Fokus på ballen har til alle tider vært vinneroppskriften.

2 Likes

Worst case er at de ikke får lisensiert ut produktene, noe jeg anser som lite sannsynlig. PHO har feks slitt i mange år med salget av sin blålysteknologi Hexvix/Cysview, selv om det har vist seg overlegent hvitt lys. Videre har de slitt med å få lisensiert ut Cevira, som er behandling av forstadiet til livmorhalskreft. Selv om produktene er bra, kan det være vanskelig å få innpass i farmasibransjen. Laserteknologi er forholdsvis ny og uprøvd, så det vil kunne ta litt tid å få andre med på nye behandlingsmetoder. PHO har nå kanskje banet vei for slik teknologi med sitt gjennombrudd i usa.

Det er også en hard jobb å få innpass i verdens helsesystemer, salgsapparatet må være på plass. Dette tror jeg vil bli løst når fimachem blir lisensiert ut til et større selskap. Mulig Pcib selv tar seg av salget i noen markeder, feks norden. Dog tror jeg det er en enklere jobb å få solgt fimachem behandlinger da dette er førstelinjebehandling av inoperabel gallegangskreft, mens pho sin teknologi hovedsaklig er et diagnoseverktøy.
Pcib vil også oppnå en ekstremt mye høyere salgspris per behandling enn pho får med H/C.

5 Likes

Tipper det kan få en skikkelig effekt om noen biotekaksjer løftes frem i media på grunn av … Ja la oss si en up-front avtale med AZ :slight_smile:
Ikke bare ville vi fått en kursøkning pga nyheten i seg selv, men fordi markedet vil se et biotekselskap som lykkes i en bransje som p.t. har hele verdens øyne på seg.
Kanskje vil en krise som dette vri fokus over på en bransje som i dag unngås av mange på OSE

4 Likes

I morgen er det bare å stålsette seg for da faller alt, også PCIB.
Beste er å tenke noen måneder eller år frem i tid.

2 Likes

Fint at de har den hedgen. Må jo være tidenes mulighet for BP å gjøre gode deals innen Vacc og Nac nå når kronen er så svak også??

4 Likes

Hva i alle dager er det som skjer?? Oljeprisen har fallt 34% etter at Oslo boers stengte fredag??? Men I PCIB er det fundamentale sterkt og paa plass. Faar haape markedet forstaar dette? Vaar leveringsteknolgoi virker paa alle tre forretningsomraadene som saa langt er proevd ut. Det er nesten saa man maa klype seg i armen for og forstaa at det er sant. Gleder meg til farma artikkelen PW henviste til at kommer snart. En storstillt omtale i verdens farma presse, og en BP avtale er paa vei. Etter dette vil annerkjennelsen falle paa plass world wide. Og hva gjoer Norges bank i disse dager siden kronekursen kraesjer,? Setter ned renten naa, vil inflasjonen loepe loepsk? Det eneste positive med dette, er at det er blitt mye rimeligere for AZ og kjoepe oss;-)) Allikevel, haaper at Putin loeper tilbake til OPEC og signerer en kutt avtale, for dette gaar over alle stoevleskaft, og er helt unoedvendig. For det verste av alt, er at en saa lav oljekurs, kan utloese en konkursboelge, som vil felle bankene, noe som igjen kan utloese en ny finanskrise.

2 Likes

En fersk aksjonærliste for PCIB er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

2 Likes

Prepare for hell & high waters🌊

3 Likes

Det er ingen som kan spå om framtiden.

Men det er betryggende å se PCI Biotech sitt arbeid og forskning med deres teknologi har fått fotfeste gjennom 5-6 internasjonale forskningssamarbeid med internasjonale biotekselskap og BP. Big pharma har våknet og det ser endelig nu ut som at det vil KUNNE bli et internasjonalt gjennombrudd. PCI Biotech har forberedt seg godt på framtiden. Nå skal det være gode muligheter for å høste etter flere års systematisk forskning og utvikling!

Som Dagens Næringsliv påpeker i artikkel i dag: Noen få vinnere i koronakrisen. «Bioteknologi-, farmasi og helseaksjer gjør det generelt bedre enn aksjemarkedet generelt…»

Investorene vedder nå på den virkelig store gevinsten: selskapet som klarer å komme opp med en vaksine på koronaviruset. Blant konkurrentene er relativt ukjente selskaper som Moderna…»

2 Likes