Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er synd, men som PW sa har PCIB ingenting med Corona å gjøre.

Tviler på om Pcib faller noe særlig i dag. Dessuten blir norske kvatitetsaksjer utenfor olje plutselig veldig billig pga kronefall.

Tror andre har større bekymringer enn oss, som tross alt sitter midt i smørøyet :smiley:

4 Likes

Det er biotekere her fullstendig klar over. Men du tar helt feil. PCI Biotech har vaksinasjonsteknologi!

Per nu, også Einarsson sa i podcast at PCI Biotech teknologi vil kunne bli benyttet i fremtiden. Preklinisk forskning blir tilgodesett med solide investeringer nu! BioNTech og AZ gjennom Moderna jobber på høygir mRNA!

1 Like

Uff, nok en dritt dag på vei, glad eg har droppet all belåning så kursen ikke spiller noen rolle fremover til ggk blir medisin :+1:

4 Likes

Nja, vi slipper nok ikke unna et solid fall idag (og de neste dagene)…

Må stole på seg selv i disse tider :+1:

Selv skal jeg benytte dagen til å realisere litt Bear.
Overskuddet skal inn i Pho og Pcib.

4 Likes

Forøvrig har 22 av våre topp 50 kjøpt aksjer. Flere ganske kraftige.

10 Likes

Det er ragnarok på børsene rundt om, 25%(!) fall i oljeprisen over natta og du tviler på om PCIB faller noe særlig?

1 Like

I dag vil sikkert noen ha problemer med fokus på ballen. I pipeline har ikke PCIB oljebrønner :joy:
Men teknologi innen helse. Men klart alt påvirker alt.

Men strengt tatt bør ikke de som har finanser, forskningssamarbeid, pågående samtaler om mulig BP samarbeid falle spesielt mye. Helse kan være safe haven.

OPEC kom ikke til enighet og da faller selvsagt oljeprisen. Siste ord er nok ikke sagt. Mulig nye samtaler innen kort tid? Russland kan ha gjort en skivebom. Saudi-Arabia gjorde mottrekket.

5 Likes

Skal du selge ChrisX ?

Kjør på for min del!

2 Likes

Nei, jeg er ute av alle papirer til det stabiliserer seg, men skal inn igjen. Har prøvd å advare mot kursras pga. makro en stund, som en slags motvekt til all haussingen. Og ja, jeg har knalltro på det fundamentale.

3 Likes

Hvis prehandelen sier blodbad, og når oljeprisen er ned 30% i løpet av helgen er det trolig få som slipper unna nedgang.
Men fundamentalene i PCIB er likevel bedre enn noen gang, kronsvekkelsen styrker balansen og vi har penger ut 2022, som holder til godkjennelse av RELEASE på interim data.

I bakgrunn lurer AZ, og om noe så vil corona-saken helt sikkert gjøre AZ enda mer lysten på PCIB sin mRNA teknologi.

I tillegg har altså Taiwan og Sør-Korea kontroll på Corona-situasjonen.

Gjelder å lure som gjedda i sivet nå.

21 Likes

Ikke kjøp på dipper ? Har det klikket fullstendig?
Det er DA man skal kjøpe. Dvs om man skal tjene penger på sikt da.

Norske krona faller og gjør at Pcib er på billigsalg selv uten kursdropp.

2 Likes

Når man nå ser av aksjonærlisten at top 50 har økt, så får man jo en forståelse av hvorfor de velbemidlede ofte blir mere bemidlede, da de kjøper de aksjene som de mindre bemidlede føler seg nødt til å kaste fordi det kan få så store konsekvenser for familieøkonomien dersom det faller enda mer.
Og ingen vet når det vil ta slutt.
En aksje som PCIB skulle egentlig ikke rammes av dette i det hele tatt

5 Likes

Man må slutte å tenke at dette ikke handler om PCIB. Det er bare å akseptere at det gjør det.

1 Like

Folk får gjøre som de vil.

For min egen del går jeg motstrøms og kjøper på røde dager. Da er det som regel billigere enn på blå.
Har hovet inn bra på Bear (og i dag blir det Bonanza) og har en klar formening om hvor overskuddet skal plasseres.

6 Likes

Har lagt inn kjøp på lavt 20-tall. Ikke fremmed for at jeg vil bli sittende i tap med dem en stund…om jeg får :slight_smile: Mener ikke å si at noen bør selge av den grunn… Man har forskjellig horisont og utgangspunkt

Joda, rasjonelt sett skulle ikke dette ramme PCIB eller andre farmasiaksjer. Men verden er ikke lenger rasjonell og jeg tror ikke man må lure i sivet for å kunne handle billige aksjer i dag. For i dag kommer aksjonærer både i ett og bort kaste aksjer etter dem som ønsker å kjøpe. Det er en av disse dagene som inntreffer en skjelden gang og som investorer vi huske så lenge de lever. Tar jeg ikke mye feil vil dagen i dag få sitt navn og bli etset inn i historiebøkene som en særdeles blodig børsdag. Man få bare prise seg lykkelig over at man ikke sitter i rene oljeaksjer, for der de skarpe knivene herje verst.

Lykke til!

1 Like

Om et par uker til en måneds tid gjetter jeg på at utlendingene har plukket opp det meste av små-aksjonærer eventuelt selger.
De vet nok at om noe så er både AZ og BioNTech mer interessert enn noen gang i mRNA teknologi.

13 Likes

Forskjell å sitte i aksjer som kan gå konk, tape inntektsgrunnlaget sitt eller trenger finansiering i nær fremtid, og det å sitte i aksjer som er fullfinansiert og har løsninger på problemstillinger hele verden er opptatt av for øyeblikket.
Påstår ikke at at PCIB har gått gjennom dette uten en skramme, aksjen er jo allerede halvert fra topp, men det er enklere å sove godt om natta når nyheten man kan våkne opp til neste morgen er en AZ-avtale og ikke emisjon på kronestykket.

28 Likes