Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det gjør jo egentlig ikke det. Eie aksjer i Norwegian kan gå ut over nattesøvnen all den tid man ikke kan vite om flyselskapet enten går konkurs eller om aksjeverdien blir fullstendig utvasket gjennom en emisjon på kanskje så lavt som 1 kr. Slike eksempler finnes det flere av.

PCIB derimot vil ikke være mindre verdt på lengre sikt grunnet Corona og priskrig på olje. Vi sitter i en svært trygg havn bare man har lang nok perspektiv. En luksus som mange kan misunne oss as we speak.

17 Likes

Helt enig med deg @Aaleby. Bare å puste med magen her.

Den eneste negative tanken man sitter med som PCIB-eier som har snitt over 40,- er at “jeg kunne fått aksjene billigere” nå. Men det må man lære seg å leve med. Jeg er overhode ikke nervøs for PCIB på mellomlang og lang sikt.

PS: Jeg har forøvrig fått snittet mitt ned til kr. 41,-

11 Likes

Selvsagt blir også PCIB rammet men det åpner for å gjøre gode kjøp, i dag eller neste uke. Så ramler det inn folk som snakker om ekstremt lave kurser for å skremme andre aksjonærer. Jeg sitter stille i båten fordi jeg vil være med både når AZ-avtalen kommer og i den videre ferden. Forøvrig unner jeg de som sitter med mye cash å få en gunstig inngang i disse urolige tider.

8 Likes

Det verste er at C-krisen saavidt har begynt i vesten, ogsaa ser man allerede slike utslag paa PCIB kursen? Helt sproett, siden PCIB idag fremstaar som ett av de mest spennende og fremtidsrettede selskapene paa Oslo boers! Ett selskap som burde gaatt til en tresiffret kurs utelukkende pga. av forventningene! Dagens kursnivaa er Galemathias.

4 Likes

Vi vil oppleve en del tvangssalg i dag, i morgen og onsdag. Alltids nok av folk som er belånte som nå blir nødt til å ta store tap.

Dette gir muligheter for å plukke veldig billige aksjer for de som har midler og mage til å innse situasjonen og holde hodet kaldt.

NESTEN GRUER MEG TIL DAGENS BØRSHANDEL. Mange vil få kjempetap spes på olje og det er dem som allerede har tapt mest.
Kina melder om nesten null tilvekst av Corona-tilfeller og har dermed kontroll. KJEMPEBRA og det kan/bør redde dagen for alle utenom olje.
Viser at dem som tar ting på alvor dem lykkes og ikke dem som sender “smitta” leger på jobb!!
PCIB burde egentlig ikke rammes men vi stuper sikkert 10-15% vi også på lave volum?
Det er så irriterende så lenge vi er full-finansiert.

3 Likes

Fikk aksjer på 34​:smiley::+1:

Takker og bukker

3 Likes

Kan bli en perfekt tur om vi nå kunne blitt oppkjøpt i mars mens børsen ligger med knekt rygg, det hadde blitt mye bioaksjer det :wink:

4 Likes

Går veien dette folkens, PCIB ssnart i pluss :slight_smile:

10 Likes

se listen investor, jp morgen på både 49 og 50 :wink:

5 Likes

Ja, så den!

Utlendingene har troa!

PCIB = Safe haven.

8 Likes

Listene ser bra ut nå :smiley:

3 Likes

Slutter vi på 37+++ så slipper vi billig i forhold til mye annet så det må vi si er bra. Får nesten frysninger når jeg ser på taperlisten. Har vært innom mange av disse tidligere ( ganske kort tid siden også)

4 Likes

fornøyd med “bare” 10% tap… håper bare at dette ikke blir kumulativ fremover…

essa, 10% er ikke det det var lenger :rofl:
Det er god trening til svingninger når vi ligger på 3-400, kan svinge mer enn 40kr dag da :innocent:

4 Likes

PCIB holder seg faktisk godt, husk dette er en dag som kommer til å gå inn i historiebøkene. Det blir ikke mange dager som dette, selv om markedet fortsetter nedover.

6 Likes

Pcib har finansiering i over to år fremover, de kan få godkjent kreftbehandling på et område der det ikke finnes behandling og det er sannsynlighet for at de får en avtale med AstraZeneca i løpet av tre måneder. Samtidig velger enkelte å selge aksjene sine på 30-tallet.
Ren psykologi, men trolig en gedigen kjøpsmulighet for de langsiktige.

10 Likes

Hadde vært helt fantastisk timing med et oppkjøp og tvangsinnløsning av aksjer I PCIB mens børsen ligger med brukket rygg. Lesse pengene over i billige lavrisiko index-fond / hamstre andre biotekaksjer i et brannsalg vi sjelden har sett maken til.

9 Likes

Og laane penger for og kjoepe biotec aksjer, samtidig som boersene og gjeldsballongene er rekordhoeye maa vaere det dummeste man gjoer. I enn sunn baerekraftig verdensoekonomi ville det stillt seg annerledes. Men det er ikke spesiellt lurt da heller.

1 Like

Jeg synes PCIB holder god stand.

Volumet tilsier også at de fleste som har ønsket å kaste kortene har alt gjort det.

Det ser greit ut i ellers mørk tid! Lyset vil seire! :wink:

6 Likes