Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Tror du på dette scenariet skjønner jeg ikke at du i det hele tatt interesserer deg for aksjemarkedet det neste året bakglatt. Med mindre du sitter short da, og da tror jeg neppe PCIB er den beste kandidaten…

2 Likes

Ja dette kan få stygge konsekvenser men får si som en klok entreprenør sa til meg for mange år siden da vi satt å prata om en konkurrent som hadde problem økonomisk. Når du sitter på gulvet så kan du ikke ramle mer. Får håpe pcib-kursen er i nærheten av gulvet nå da for da er neste trekk opp?

7 Likes

Interessant: Advarer mot kjøp i PCIB på nåværende tidspunkt. Så blir innlegget flagget…

Ble du overrasket, 99% her har aksjer i pcib. Og 99% har ingen intensjoner om å selge.

3 Likes

Det var ikke jeg som flagget men et innlegg som beskriver noe som ligner på verdens undergang hadde vel ikke så mye med PCIB spesifikt å gjøre.

4 Likes

Kommer vel an på argumentasjonen? (eller mangel på argumentasjon)

8 Likes

Dagens artikkel i DN om at det finnes noen vinnere i koronatider er sannsynligvis veldig positiv for PCI Biotech! Helse og biotek ble nevnt!

Holder seg godt! Skulle bare mangle kanskje :rocket: ?
Vaksinasjonsteknologi og Pfizer uttalelser om mulig samarbeid med BioNTech.

Ble nevnt over at store øker ved siste aksjonærliste? JP Morgan på to plasser på topp 50??? Har noen en fin oversikt?

PCIB kursen kan like gjerne ende dagen i pluss om flere er enig i artikkel og at det kan være safe haven.

5 Likes

Mindre “skummelt” å kjøpe PCIB enn mye av det andre som har stupt. Ser mange aksjer jeg kunne tenkt meg å hamstra i dag men har ikke penger og vet jaggu ikke om jeg hadde tort heller?
Å kjøpe PCIB i dag KAN ( ja sier KAN i disse dager ) være tidenes kupp. Ikke pga at kursen er tidenes laveste MEN det at vi aldri har vært nærmere avtale enn det vi er pr i dag. Snart er Q1 historie og da begynner “lunta” for Q2 å brenne. Får vi avtale i en eller annen form med AZ så spiller det null rolle om vi betalte 27-37 eller 77 for den del.
Hadde vært orgasmisk å fått realisert noe i PCIB i dag ( pga oppkjøpskurs 1000 ? ).

6 Likes

Ikke umulig. Nærmere safe haven enn PCIB kommer man neppe.
Algeta -sammenlikningen er slående. Algeta ble banket ned på 6 kr under finanskrisen, men de var selvsagt upåvirket av finanskrisen. Når det først snudde, skjøt Algeta opp russiske prosenter omtrent daglig og var vel opp fra 6 til 40 i løpet av et par måneder om jeg husker rett.

11 Likes

Det at krona stuper kan jo faktisk være gunstig for oss ved et eventuelt oppkjøp eller partneravtale, antar slike avtaler gjøres i USD eller EUR.

5 Likes

Spesiell dag , utvilsomt , men ikke noe særlig mere dramatikk enn en vanlig biotek-dag på børsen vår.
Kanskje investorene begynner å bli drittleie av å gi bort aksjene sine?

mRNA

“Ensuring sufficient intracellular delivery of nucleic acid therapeutics is a major hurdle to realise the vast therapeutic potential of this drug class. We believe that the fimaNAc technology can play an important part in solving this delivery challenge. PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

Fokus på :soccer:

11 Likes

Det utsagnet er svært sterkt:

«PCI Biotech’s current collaborations and their progress suggest that external partners share this view.”

11 Likes

Slik ståa er i. Verden nå,. Vil bare caset PCIB bli sterkere !!!
Det vil bli et enormt fokus på nettop det PCIB kan levere👍
Når panikken legger seg,vil fornuft og logikk overta.
Og da er vi i riktig båt med Pcib aksjer…
Sterk i dag…

6 Likes

Kun 13 207 234 kr omsatt i pcib per 11:05, og salgssiden har ikke noen superdramatisk tilt på seg.

Ikke panikkartet volum eller handel.

7 Likes

Snitter ned.
Kun 30% ned atm :sweat_smile:

2 Likes

Litt morsomt hvordan kursene i PCIB og Ultimovacs har vært låst til hverandre den senere tiden, og nærmest følger hverandre som skygger. Vel, kunne jo vært verre aksjer å henge på hjul med enn Ultimovacs. Vil nok skille lag når PCIB får den første avtalen i boks.

Vanskelig å spå no på det dr.
Ultimo skal jo starte 2 store studier denne mnd, uten at det drar avsted så vannvittig hvis man skjeler til hva oppstart av release gjorde med kursen.
Men de søker aktivt samarbeid på andre indikasjoner som kan gi upfront eller emisjon. mangler ikke spenning der heller :slight_smile:
Beklager å dra dette på PCIB tråden, blir vel flyttet sikkert :slight_smile:

2 Likes

Jaja, nok en herlig dag :wink:

Har snittet meg ned under 40 :+1:

Sant nok har jeg realisert en del med tap, men sånt er livet. Amen

Håper du traff smekk i bunn , nå vil vi ha opptur :wink:

3 Likes

Digg det, selv sitter jeg rolig med snitt på ca 40.
Begriper ikke all denne panikken, pci er i en unik posisjon med penger på bok og avtaler nærmere for hver dag som går.
Hver gang pci faller så får vi en motstandsrekyl fra risikovillige investorer som tror på langsiktig økning. Fikk kjøpt litt på duppen ned mot 34. Ender nok på 39 i dag.

7 Likes