Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Ja, du må ikke la deg påvirke av hva de skriver på forum.

Du vet, kjøpere av aksjen er ofte de som skriver negativt, og selgere av aksjen er ofte de som skriver positivt.

1 Like

Arve , Arve … nå får du lov av oss her til å ta deg en formiddagsdram. Du er jo verre enn småbarn ;)…Det er veldig fint at til og med norsk TV viser bilder av personer som i går ble vaksinert mot corona , det demper hysteriet. Offisielt sier man at vaksine er “klar” om 8 eller 10 eller 12 måneder…men vaksinering har begynt. Følg med !

2 Likes

Mine konklusjoner akkurat nå:

• PCIB er selvfølgelig ikke safe haven til tross for at enkelte her inne hevder det!

• Jeg ville omfavnet et bud på 10 milliarder og ikke begynt å le av det, som de fleste her inne hevder de vil gjøre!

• Nå mer enn noensinne må vi ha tillit til at ledelsen gjør kloke valg i kulissene.

• Jeg kjøper mer om fallet tiltar – har ikke mye ledige midler, men litt.

• 1 milliard i markedsverdi er kanskje ikke så ille når vi setter ting i perspektiv?

• Kliniske studier vil bli forsinket nå, bør kanskje legge på minimum ett år på tidslinjene våre?

• Caset er fremdeles like godt i dag som da vi var over 3 milliarder i markedsverdi – det er bare det at tidspunktet for å bli ferdig med RELEASE stadig blir vanskeligere å fastsette.

Jokeren vi har i bakhånd, AstraZeneca, er det jo helt umulig å si noe om. Kanskje er de superinteresserte, kanskje visner interessen? Uansett – for oss som har troen så heller vi til teorien om at de ønsker å fortsette å bruke vår teknologi og da kan hva som helst skje, når som helst. Et bud på selskapet hadde vært «manna fra himmelen» akkurat nå. Jeg hadde solgt (gitt at budet var i størrelsesorden «akseptabelt») og skulle dyttet inn salgssummen på andre utbomba biotek-selskaper! "Keep the faith"

11 Likes

Hvordan er det med Utlendingene på topp 50 ?

1 Like

Sitter med 130 K aksjer… og har selvfølgelig blitt noen. Mill fattigere å år…
Å selge nå kommer ikke på tale, Pcib er et like spennende selskap i dag ,som 1 januar…
Og meldig kan tikke inn,og vipps er vi tilbake på ath🤘.
Selvfølgelig er dette jævla surt, men sola titter snart frem igjenn, og vi kan se tilbake på dette,en erfaring rikere…:+1::boom:

13 Likes

Hoppas ledningen lägger fokus på att få igång studien i Sydkorea och Taiwan. Det verkar som det har rimlig kontroll på Coronasituationen där. Bakslag nyligen i Sydkorea. Mer krut där man kan få snabbast inflöde av patienter så fimaChem kan komma patienter och aktieägare till nytta så snabnt det går.

I Europa kommer det gissningsvis ta 1/2-1 år kanske mer innan saker normaliseras och studier komma igång igen.

3 Likes
  1. THE BANK OF NEW YORK MELLON SA/NV +39 243 +22,42% 214 253

Største økningen, eller småpirk under 500 aksjer på topp50 ihvertfall.

5 Likes

for øvrig har myrlid økt med 275k på hovedkontoen, privat konto hans ligger som nr 19.

Eg har karret meg opp på topp 8-10plass om eg slår sammen firma og privat, så når ggk kommer med kursmål på firesiffret, så skal der nok bli noen pcib aksjonerer på Hegnars topp 400 liste om et par år :wink:

27 Likes

Jada , det er vel fint Longtrader. Jeg er ikke så mye bekymret for deg og meg , jeg er mer imponert av studenten som skrev at han hadde funnet PCIB og kjøpt noen tusen aksjer i håp om å ha mindre studielån. Sånt er morsomt.

1 Like

Det står det jaggu respekt av. Min post blir i en divisjon under men allikevel viktig :sweat_smile:
La oss be en stille bønn om en snarlig positiv melding fra Pcib :money_mouth_face:

5 Likes

ja, det kan du si.

Eg har en student i hus, som eg endelig fikk til og våkne når han var i pluss i desember,

han er ikke mye glad i børsen nå, men han har forstått at han må sitte til avlesning slik som planen var.

2 Likes
1 Like

Er det ikke slik at RELEASE gjennomføres i bl.a Taiwan og S. Korea, og dermed blir i mindre grad påvirket av viruset?

1 Like

Etter emisjonen så vekslet pcib pengene om til Euro. De har fått mye ekstra penger siden kursen på Euro har steget med mer enn15%.

11 Likes

Det har vært en turbulent tid i det siste. Jeg får tilskudd i kapital her i dagene og i morgen kommer skattemeldingen :crossed_fingers: får forhåpentligvis, for min egen del, salgs priser for disse små pengene. Men noen topp10 for denne studenten blir det garantert ikke :joy:

Kan tillegge at jeg er i tvil angående forsinkelser kring RELEASE, men at AZ skulle dra ut på tiden så veldig mye har lite tro på.

2 Likes

På fredag leverte Walday bra, synes jeg, med 6% oppgang, men denne uken virker det som om han er litt tilbake til gamle synder.
Håper han tar seg sammen utover i uka, for dette er for svakt. :nerd_face:

8 Likes

Veldig bra at de har vekslet om, men det er i realiteten ingen gevinst heller ettersom deres kostnader har steget med de samme 15 %.

Det viktige kan imidlertid være at om disse krisenivåene på den norske kronen holder seg så vil fremtidige inntekter for PCIB sine produkter øke i norske kroner.

1 Like

10 milliarder? Det håper jeg virkelig ikke, for i en normalsituasjon mangler det en null på den summen, så det ville vært forferdelig trist.

Jeg håper folk klarer å holde hodet kaldt og puste med magen, selv i disse krisetider.

Selvsagt blir hele bioteksektoren, både i Norge og internasjonalt, påvirket av situasjonen, men PCIB leveringsteknologi bør heller stige i verdi enn synke.

20-30 milliarder derimot (540-810kr pr. aksje) bør kanskje vurderes, dersom krisen blir langvarig og hele verdensøkonomien gruses.

11 Likes

Er våre venner fra Nederland tilbake og holder oss i 25-28 intervallet?

Som et takk for sist :slight_smile:

2 Likes

Moderna koronavaksinerer 45 personer.

The drug aims to use a natural function called messenger RNA to protect against SARS-CoV-2, the name of the virus that causes Covid-19. Covid-19 is a new form of coronavirus discovered late last year in China. The Phase 1 study will test the coronavirus vaccine in 45 healthy adults.

11 Likes