Mine konklusjoner akkurat nå:
• PCIB er selvfølgelig ikke safe haven til tross for at enkelte her inne hevder det!
• Jeg ville omfavnet et bud på 10 milliarder og ikke begynt å le av det, som de fleste her inne hevder de vil gjøre!
• Nå mer enn noensinne må vi ha tillit til at ledelsen gjør kloke valg i kulissene.
• Jeg kjøper mer om fallet tiltar – har ikke mye ledige midler, men litt.
• 1 milliard i markedsverdi er kanskje ikke så ille når vi setter ting i perspektiv?
• Kliniske studier vil bli forsinket nå, bør kanskje legge på minimum ett år på tidslinjene våre?
• Caset er fremdeles like godt i dag som da vi var over 3 milliarder i markedsverdi – det er bare det at tidspunktet for å bli ferdig med RELEASE stadig blir vanskeligere å fastsette.
Jokeren vi har i bakhånd, AstraZeneca, er det jo helt umulig å si noe om. Kanskje er de superinteresserte, kanskje visner interessen? Uansett – for oss som har troen så heller vi til teorien om at de ønsker å fortsette å bruke vår teknologi og da kan hva som helst skje, når som helst. Et bud på selskapet hadde vært «manna fra himmelen» akkurat nå. Jeg hadde solgt (gitt at budet var i størrelsesorden «akseptabelt») og skulle dyttet inn salgssummen på andre utbomba biotek-selskaper! "Keep the faith"