Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Vaksineringen finner visstnok sted i San Francisco…kanskje begynnelsen til slutten på hysteriet ? Vi håper

7 Likes

Hvor lang tid tror du det tar å ferdigstille vaksinen?

Tror nok ”hysteriet” varer en stund til.

1 Like

Bere det at vaksinering har begynt vil dempe hysteriet , håpløshetstanken,… verden går videre , aksjekursene er kanskje på bunn nå…og Jehovas vitner tok nok en gang feil om at undergangen var nær

2 Likes

Verden går videre, men jeg er langt ifra sikker på at det skjer med det første og at dette er bunnen slik du hevder.

1 Like

Leste ett sted i gaar at det vil ta flere maaneder foer en vaksien blir ferdig testet og kan bli godkjent, og da er skaden allerede gjort. Det er kanskje stoerre sjanse for at Saudi Arabia og Russland bestemmer seg for og moetes igjen, blir enige om kutt og loefte boersen og PCIB kursen.

1 Like

4 Likes

Hva jeg haaper og se snart, er PW avbildet sammen med en av lederne hos vaare fimaNac partnere, hvor de utbausunerer for en hel verden at de har loest kreftgaaten;-))

4 Likes

Vaksinen som testes på mennesker i USA nå ( i går ble første dose satt) vil det ta 12 -18 mnd å få på markedet så det er nok litt tidlig å avblåse krisen.
Om nedgangen stopper her så er vi nok heldig. Problemet er at det ikke er så enkelt å få kjøpere på banen etter slike uforutsette fall.
Helt sikkert mange som klør i fingrene for å kjøpe men det kan være litt for tidlig. ( den som hadde visst)

2 Likes

Hvis det skulle vise seg at den fungerer, er det ikke mulig at det kan komme en hurtiggodkjenning? Eller?

3 Likes

Problemet er jo ikke at markedet plutselig tror at PCIB bare er verdt 28 kr, men når alt faller samtidig så er det jo få som står klar til å ta imot aksjene fra alle dem som velger å stå utenfor markedet i slike tider. I tillegg kommer shorting, tvangssalg etc., og kursene ender opp som ganske absurde. Men av samme grunn flyr kursene raskt tilbake når faren er avblåst. Alle sterke nedganger følges av sterke oppganger, men egentlig ikke fordi markedet ser annerledes på fremtidsutsiktene for selskapene, men fordi nevnte mekanismer i en slik nedgangsfase fører alle aksjer ned til et kunstig lavt nivå. Eksempelvis er det vel svært få som tror at Corona-virus og en midlertidig nedgang i oljeprisen har halvert Equinors avkastningspotensiale for all fremtid.

9 Likes

Om jeg har forstått det riktig så er det nå snakk om å teste om det de har utviklet er trygt å bruke, og ikke en faktisk funksjonell vaksine.

Når verdens fremste eksperter sier at det går minst 12-18 måneder før vi har en funksjonell vaksine så har de nok et solid grunnlag for å komme en slik uttalelse, og det bør vi nok ta for god fisk.

Relevant artikkel hvor 18 måneders tallet gjentas

2 Likes

Her gjelder det å være selektiv. Både AstraZeneca og PCIB kan meget vel gå til himmelen , selv om flyselskapene står på bakken:) :star:

3 Likes

NANO kom med en liten oppdatering rundt hysteriet og jeg vil tro det samme gjelder pcib.

6 Likes

BioNTech kjører altså ATH (66,70!) midt i denne krisen.

Mens PCIB, som også burde ha vært mer og mer interessant i disse tider, rører nok en gang i 25-28 intervallet.

Som eg sa under forrige interval-kjøring i 2018 så burde ikkje PCIB være priset én krone under 2 milliarder NOK.

Hvis AZ byr et sted mellom 3-5 milliarder NOK blir vi solgt, eller hadde Must klart å stoppe det?

All elendighet gjelder ikke alle. AstraZeneca opp over 4 % hittil i dag. Mer enn nok til å sluke hele PCIB nesten uten at det merkes

3 Likes

Hadde ikke forundret meg, der er jo bøttevis med folk som er fornøyd med 26.

Synes 3-5 milliarder var veldig forsiktig men på 10 muligens det ville bli noe bedre respons? Da er vi vel mellom260-280 en plass.

Selv i dag tviler jeg på at det ville blitt noe flertall for å selge på 500…det er ikke derfor vi har skjønt den nære fremtid. Vi er utrolig seige og bestemte.

6 Likes

Samme her!

1 Like

Kommende fortjeneste for det BF som ( eventuelt) kjøper Pcib har vel ikke blitt mindre selv om aksjeprisen er presset ned.
Heller tvert i mot.

3 Likes