Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Vet ikke om jeg skal le eller gråte men jeg klarte å kjøpe på den toppen som var i dag :slight_smile:

2 Likes

Slapp av, ha is i magen og se på ukesbasis, ikke time for time. Jeg fikk kjøpt litt på 29,60 den 13. Mars

1 Like

Har vi mistet troen på PCIB? Andre biotekselskaper går opp i dag men et av de mest lovende og beste er i minus?

1 Like

Når var det igjen de skulle avgjøre om det blir partneravtale? Om 2 måneder?

1 Like

Nei troen er ikke borte, men tidsaspektet blir vel litt dyttet på, så jeg solgte det meste, selvsagt alt for sent, men har begynt litt plukking igjen nå.
Har prøvd meg litt i Bear markedet og ble nocka ut på første i DAX x18, men har klart et par ganger fint i DAX x12 i dag

2 Likes

Jeg har absolutt ingen interesse av å høre hva du kjøper og selger.

2 Likes

Den er grei Pappi :slight_smile:

1 Like

Her drømmes og fantaseres til den store gullmedalje .
Ingenting aa si paa optimismen :wink:

2 Likes

Kan bli vanskelig å få kjøpt aksjer i PCIB under kr 30 imorgen. Litt synd for hadde tenkt å kjøpe mer til bunnpris denne uka.

Grunnen er at det er teknisk sterke indikasjoner på at US-indeksen vil fortsette opp utover kvelden og vil ende opp rundt +10%.

3 Likes

USA hopper mellom 5 og 10% opp og ned annenhver dag i paavente av og se hvor mye penger Mr. Trump og Mr. Powell er villige til og gi de;-))) Men saa lenge det er godt for PCIB, er det godt for noe;-))

2 Likes

Pcib trenger da ikke mer penger til/for videre forskning nå?

1 Like

Det drømmes mye. Du drømte i går at PCIB skulle ned 10%-20% i dag.

Dine drømmer skal man i all fall ikke høre på.

Stille i fjøset?

11 Likes

Vi bommer alle på våre synsinger. Selv om andre biotec gikk litt opp i dag , så sto vi ihvertfall i ro. Det er jo NOGET oppe i denne elendigheten. Uansett er veien fremover lysende for deg som virkelig har lest deg “opp” om hva PCIB holder på med. Bare å holde ut.- …Slett ikke sikkert av vi må vente til 1.7…lyn fra uklar himmel er mulig når som helst :slight_smile:

4 Likes

Var det du som ikke lot sjansen gå fra deg og plukka ca.50.000 aksjer i en jafs?

1 Like

Fra Nelander på NANO tråden

Det er to hensyn sykehusene tar: 1. Personellet på forskningspostene blir omdisponert til annet arbeid, mest sannsynlig dekke opp for annet personell i karantene. Virksomheten på forskningspostene stanser derfor. 2. Sykehusene vil ikke ha andre enn ansatte og pasienter inne i bygningene. De som monitorerer studiene slipper derfor ikke inn . Effekten av begge disse faktorene er at det blir ikke inkludert pasienter i noen studier. Jeg vet ikke sikkert, men vil anta at de gjennomfører studiebesøk for pasienter som alt er inkludert fordi dette er den oppfølgingen pasientene får for kreftsykdommen sin, og oppfølging må de ha.

2 Likes

Et lite tilbakeblikk fra da PCIB lå på ca. like mye som dagens laveste kurs.
Så kom denne:
PCIB - Artikkel i “Nordic Life Science” med sine 40K abonnenter:


Så denne:
Nordic Life Science kåret PCIB til et av “Nordens RISING STARS”.
Så kom det nyhet om utvidelse av preklinisk avtale med AstraZeneca.
Og Fimavacc-patent.
Og kursen ligger i dag på omtrent like mye som før de nyhetene kom. Heeelt kokos.

9 Likes

Chrkni

Hva mener du med stille i fjøset?
Greit å være frekk, men det går en grense!

Er det du som er den tøffeste i verden?
Ja, jeg er redd for det.

1 Like

Selvfølgelig, kjøpsanledningene har kommet ganske tett i PCIB de siste par årene. Det som er billig nå kan fint være enda billigere om en måned.

men fremtidsutsiktene til PCIB er omtrent like lyse hvis man ser på markedet og teknologien deres. Stemningen i kapitalmarkedet blir jo dårligere, og dette påvirker muligens også BigPharmas apetitt på oppkjøp etc, men PCIB er jo knapt en liten munnfull for AZ etc.

Sitter man derimot i oljeservice, Norwegian, osv kan man se rimelig langt etter pengene som forsvinner i disse dager.

5 Likes

Jeg mener at det ble stille på deg etter at drømmene dine ikke slo til, du er ikke mye til spåkone i all fall.

Edit : Nei, grensen går ikke ved “stille i fjøset?”. Ta deg en krenkebolle.

12 Likes