Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

“Krenkebolle”…den var ny for meg. Lærte noe der. Men er det den som blir krenket , som må finne frem bollen selv ? Det høres vel sånn ut. Men mere vennlig å sende krenkebolle til den krenkede…:slight_smile:

Antagelig er det snakk om lett dysleksi her ?
Det skulle nok være : stille i fjeset

2 Likes

Ebitor var ihvertfall en aldeles elendig spåkone , det er vanskelig å komme bort fra. Hvis man konstant er negativ og småsur , så har det vel en grunn.

2 Likes

Om folk er sur og grinete fordi den gikk til 80 og de var ute…

Nå har de fått en ny sjange på 26-28, vi går håpe de benytter den😉

Eller egentlig kan de vare stå ute om de ikke kjøper denne gangen, der blir nok forhåpentlig ikke flere sjangser🙂

2 Likes

Kraftig oppgang på Biotech Nasdaq. mRNA selskapet BioNTech, som samarbeider med pcib, opp over 70%.

7 Likes

Small biotech outlet BioNTech will partner with pharma powerhouse Pfizer to develop a coronavirus vaccine, the companies said Tuesday — sending BNTX stock flying for a second day running.

3 Likes

Lurer på hva det ville gjort med kursen, om vi våkner til en børsmelding at Pcib er delaktig i det BioNTech holder på med.

5 Likes

Morsom tanke, men reelt, hvilken del av teknologien til PCIB kunne de ha bruk for i fremstillingen av vaksine mot koronaviruset?

2 Likes

Det må noen andre svare på. Kjenner bare til at de har hatt et samarbeid i noen år .

1 Like

Modernas produkt er en syntetisk streng av messenger RNA, eller mRNA, designet for å overbevise kroppslige celler til å produsere antistoffer mot viruset.

At kroppslige celler skal produsere antistoffer. Har vi hørt det før?

3 Likes

Ja, og der ligger forskjellen mht PCIB. PCIB er en tomt delivery technology som trenger en fadder medisin. Forstår ikke at PCIB mht Corona kommer opp og opp igjen. Selv etter utsagn av PCIB.

At FimaChem blir forsinket muligens på grunn av alt dette med Corona er dumt nok. :pensive: :pensive:

2 Likes

Aksjeinvestorene også i USA skjønner nok hvor fremtiden ligger , hvilke få bransjer som er fremtiden… kursutviklingsmessig.

4 Likes

Bare for å presisere. Her snakker jeg om et ganske annerledes økonomisk klima enn det vi opplever i dag.
En langvarig krise, hvor arbeidsledigheten har økt kraftig, det er stor mangel på likviditet, og vi er i resesjon/depresjon.

Vi er ikke der allerede i H1-20, etter min mening.
Så, for meg er det er fortsatt 50 milliarder som gjelder. 1400kr aksjen.

Det er totalt uaktuelt å selge PCIB på billigsalg nå, kun for å oppleve at verdensøkonomien og børsene går så det suser igjen allerede om 3-6 måneder.

13 Likes

At PCIB er på billigsalg nå er jeg enig i.

Men å påsta at verdensøkonomien går så det suser om 3-6 måneder, da tenker jeg du ikke har klart å ta innover deg omfanget og alvorligheten av denne krisen.

Den kan gjøre det men ingen vet pr i dag. Noen eksperter sier at det verste er over i juni.

1 Like

«Ta deg en krenkebolle»

Glad jeg lærte den i fortsatt forholdsvis ung alder. Festlig!

Noen korte kommentarer til dagens skriverier på denne tråden:

  1. Gløm at PCI- teknologien vil spille noen sentral rolle i jakten på en vaksine mot Covid-19 / SARS-CoV-2. Det toget er gått.

Om noen får fram et sikkerhetsklart og effektivt produkt før pandemien er over, er uansett høyst tvilsomt. (her må man ikke glømme den betydelige bivirkningen av den improviserte vaksinen mot svineinfluenssen i 2009; nemlig narkolepsi).

  1. Når markedet har devaluert to tredeler av PCIBs markedsverdi siden årsskiftet, er det fullt forståelig at de langsiktige blant aksjonærene speider mot “en høyere himmel”. (Jeg er en av dem.)

  2. Når det gjelder videre kursutvikling, baserer jeg mine forventninger inntil videre, på at PCIB i dag har reelle iutlisensieringsmuligheter innen alle de tre produktområdene. Her er det mange “klekkeferdige egg”.

  3. Med hensyn til det mulige oppkjøpsscenariet - som jeg forstår mange håper på / klynger deg til, forholder jeg meg svært tilbakelent.

Dette er sjølsagt et høyst spekulativt scensrio, men skulle det bli virkelig, har jeg min egen avklarte holdning til hvordan jeg da vil forholde meg.

Sist oppdaterte kursmål fra Arctic Securities, justert for at man ikke har regna inn klinikker i Fjerne Østen og fortsatt (konservativt korrekt) fastholder en LOA på 51 %, ender nåverdien i mitt regneark opp med en verdi på fimaCHEM (NB! Gallegangsstudien alene) opp med en svært nøktern verdi i intervallet 200-250 kroner.

Produktområdet fimaVACC - for ikke å snakke om fimaNAc (som uten tvil representerer AstraZenecas og de øvrige samarbeidspartnernes største interesse) - vil etter mitt beste skjønn minimum utgjøre 75 % av hva Big Pharma er villig til å betale.

  1. Bottom line; jeg vil - i et eventuelt oppkjøpsscenario - stemme NEI til et hvilket som helst bud under 9B$ som måtte bli satt fram.
24 Likes

USD 8 per aksje??
Så du selger på 90kr?

EDIT: Takk for at du endret. Ble oppriktig bekymret for deg en stund der… :sweat_smile:

1 Like

Ikke helt utenkelig at Pcib blir med på en vaksine. Kanskje så stor som 0,05 %

1 Like

My slippy finger. Korrigert for lengst :blush:

2 Likes