Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

For meg fremstår det som at det er småaksjonærene som har vekslet seg ned på stadig lavere kurser, mens hovedaksjonærene har økt / sitter stille.

To tolkningsalternativ en kan lese ut av det i) kursen ville blitt gruset om større aksjonærer ville solgt ii) noen må betale dyrt om dette snur.

Tenker dette går fint, om en tar høyde for at dette kan ta noe mere tid.

8 Likes

Abacus; Hvis AZ med fimaNac har skapt enormt gode resultater de forstaar at de kan tjene uhorvelig mye penger paa, kan det hende de legger inn bud paa fimaNac eller hele PCIB. slik at de sikrer seg enerett til bruk… Men da maa resultatene vaere uovertruffne. Det er et mulig scenario.

4 Likes

Min kortversjon : Hvis jordkloden ( vår sivilisasjon ) ikke går til helvete , så går PCIB til himmels.-------Skal du så sitte å vente på svaret ?.. Du trenger ikke det. Går jordkloden til helvete , så hjelper det lite med penger. …Noen overlever. Kanskje ikke de sure. Når internett er oppe og går igjen , så kommer det nok atter nye …sure og skeptiske kommentatorer …". Såddann er det nu ", som mine venner fra Danmark siger…Lurer du på hvordan det går med aksjekursen til PCIB i morgen ? Uinteressant. Neppe store utslag.

3 Likes

@anon50125742. Beklager at jeg i noen minutter satte deg litt ut. Lapsusen ble ganske raskt retta opp og betyr i klartekst at, med mindre det dukker opp vesentlige negativ informasjon, så verdsetter jeg aksjene mine - i et lengre perspektiv - til en verdi av 2 000+ kroner per sksje.

Hånlatteren fra enkelte - ingen nevnt - lever jeg godt med. Ingen av dem vil uansett være med oss så lenge. De blir kasta av hesteryggen lenge, lenge før.

22 Likes

Godt poeng. For naar man ser paa PCIB kursen, skulle man tro det hadde kommet negativ informasjon, men det har altsaa ikke det.

4 Likes

“Superbørskrakk ventes” står det nesten hver dag å lese…ikke tro på alt…og AstraZeneca stiger…

2 Likes

Undertegnede bor paa Kypros, og var paa apoteket her om dagen for og kjoepe masker, og snakket med apotekeren som er en hyggelig kar. Han sa de opplever bonanza tider om dagen. De selger mer medisiner og utstyr enn noensinne. Omsetningen hadde oekt kraftig etter at viruset kom paa banen. Noe som maa bety BP selskapene tjener penger som aldri foer. Og med det burde ikke krisen legge noe som helst hinder til grunn for BP selskapenes interesse for og investere i PCIB. Tvert i mot faar en si. ( merk paa Kypros kan du kjoepe hvilke medisiner du maatte oenske uten resept)

4 Likes

Slik vi opplever per idag er helt utrolig.

  1. kjøp mer
  2. vent til makedet roer seg med kjøp
  3. mink beholdning
  4. take and run, don´t look back

Jeg har så lyst til å kjøpe mer men utsettelser på eventuell enighet met AZ og forsinkelser på Release, utvikling olje prisnedgang, nok nedgang og corona sier fornuften at passe forsiktighet er på bør være på sin plass. I tillegg hvem av partnere er nå i disse dager tilgjengelig for å snakke med liten PCIB? Kurs 15-18 NOK

Jeg har så lyst å kjøpe mer, tenk om jeg tar feil. Arghh !! :roll_eyes: :crazy_face: :exploding_head: :exploding_head: :thinking: :thinking:

1 Like

Ett lite spørsmål unge mann. Jobber du i bransjen? Du virker så saklig sikker i dine vurderinger og skaper ro i rekkene her. Takker for det.

5 Likes

Det er mange her som sitter rundt mange bord og reagensrør , det er fordelen med anonymt forum.

2 Likes

Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg har brukt myyye tid de siste årene på å lese relevant stoff, høre på presentasjoner og podkaster samt drøftinger med folk som forstår PCIBs teknologiplattform langt bedre enn meg.

PS
Biotekaksjonærer kan ikke være late.

12 Likes

Vi burde få løft i kursen mot 50 når vi nærmer oss dedline avtale AZ ? Noe annet vil overraske meg,selv i det markedet vi er i nå.

7 Likes

Når er deadline?

1 Juli

2 Likes

jaja, ingen hast - for hver dag den ligger i møkka kan en få inn penger og kjøpe flere.

1 Like

Fra nå av blir jeg ikke overrasket om vi får Matching Halt og et bud fra AZ foreligger. Magefølelsen er god.

10 Likes

Kan ikkje fatte og begripe at PCIB ikkje stiger nå da fokuset på mRNA har eksplodert de siste dagene med meldingene fra Moderna og BioNTech.

Smått utrolig å kjøpe PCIB under 27 i dag…(eller i det famøse intervallet).

10 Likes

Absolutt dagens beste forslag…hva slags mage har du forresten ? :slight_smile:

1 Like

Sjansen er større for at de fortsetter samarbeidet.
Evt avtaler kan også komme senere når det er mer behov for det.
Selv om vi alle håper på avtale/oppkjøp er ikke dette nevnt. Selv regner jeg med.:
54/22/24% for henholdsvis samarbeid/avslag/oppkjøp.
Men siden jeg er en risktaker går jeg for oppkjøp. Er desverre all inn og uten muligheter til å kjøpe mer på disse nivåene så trist å se formuen min minker for hver dag. Tror rett å slett jeg må kaste ut alle internet dingser og gå i hi her

5 Likes

Nevnte ikke Per at de ville ha eksklusiv avtale ? Da burde det være mer en bare forlengelse av avtale.Da snakker vi store penger etter hva Nac har bevist.

5 Likes