Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Takk for den, e-mannen!

Dette er og blir vakkert.

5 Likes

Ser frem til å høre om det. Ikke hold noe tilbake!

4 Likes

e-mannen kan vi stole på. Ingen grunn til at han skulle holde noe tilbake. Bare å glede seg.( men han har jo egentlig fortalt mye allerede uten å si så mange ord).

4 Likes

Litt sånn som PW :wink:

3 Likes

Naar man leser mellom linjene virker det som at vi snart har en fimaChem Asia partner, og en betalende fimaVacc, og Nac partner om ikke saa alt for lenge.

Deretter vil det foelge flere fimaVacc og Nac partnere. Det begynner og ligne paa noe stort.

Det virker i allefall som at PCIB folket bare gaar rundt og smiler om dagen… Noe som lover godt.

15 Likes

Helt korrekt Solo :+1:

Men ta også med i beregningen at mange Pcib-aksjonærer er ens egen verste fiende. For mye kurskikking i det korte bilde.
Så mitt råd må bli at aksjene legges i skuffen, samt å kjøpe litt på dippene.
Til våren/sommeren har Solo sitt innlegg over her matrialisert seg :chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend::moneybag::moneybag:

9 Likes

Siden 8 november har vi gått 149,91%. Så om traderne tar gevinst og aksjen går ned 30-40% , hva har det egentlig og si? :rofl:

3 Likes

Ja, hva har det å si? Kanskje det hadde vært lurt å selge alt på topp og kjøpe igjen det samme på bunn for så å sitte igjen med flere 100 tusen .
Men så er det å vite hvor topp og bunn er da. Kanskje toppen i første omgang er på 150? Da er det dumt å ha solgt nå på 70,-
Nei, jeg sitter en god stund til.

10 Likes

@Investor1, tja, da er vi plutselig under TERP igjen hvis det skjer og DET hadde vært helt for jævlig, spør du meg :grimacing:

2 Likes

Svært interessant kommentar. Jeg tolker dette som at de forhandler om partneravtale i Asia as we speak. For skal det han nevner bidra må det skje nå og ikke i 2021. Det er jo nå de neste månedene sykehus i Asia skal inkluderes!

Partner i Asia innen 3 mnd?

17 Likes

Joda, enig der, så lenge vi holder oss over 60 er jeg fornøyd! Terp er vi ferdig med nå, 45 er historie!

5 Likes

Jeg er enig med @Investor og @solo, dersom man leser litt mellom linjene kan det virke som om noe er på gang her! Dersom en partner skal være med å velge sites, må jo en partner opplagt være på plass ganske raskt.

De neste 6 månedene kan bli eksplosive!

1. Mulig partner i Asia innen FimaChem
  2. Svært høy sannsynlighet for en kommersiell avtale med AZ innen FimaNac.

Helt utrolig spennende tid fremover for selskapet!

13 Likes

Var den uttalelsen fra PW kjent i markedet mens børsen var åpen?

3 Likes

Ble kjent noe etter kl 16, men gikk meg med flere hus forbi da de fleste ikke får alarm på annet enn børsmeldinger. TDN finans hadde denne. Uoffisiell tipping kun 2-3% fikk denne med seg?!

4 Likes

Enig. Noe nærmere å guide på partneravtale kommer man ikke. Her bør man kjenne sin besøkelsestid. Fristende å kjøpe mer på dette.

5 Likes

Jeg delte den på HO 16.52. Den ble skrevet på TI ca kl 16.00. Men det står også at

Dette er jo noe missvisende

1 Like

Sa ikke PW på q3 at de ikke var noe spesielt nærme en partner i Asia? Mener å huske det. Kanskje det har forandret seg siste mnd. Kanskje @e-mannen som snakket med PW i dag kan utfylle?

2 Likes

e-mannes beskjed fra dagens NBC:
“Hold på aksjene. Stay Long!”

Idag fikk vi bekreftet at alt fundamentalt er på skinner, og fra idag er “alle” i inn- og utland informert.

Jeg skrev tidligere idag:
“Det jeg venter er at investorer på OSE og andre børser som normalt ikke setter pengene i biotech, etter dagens bekreftelser på at selskapet er på rett vei, skal få økt interesse for PCIB og ta merkbare posisjoner på aksjonærlisten.
I så fall vil vi se ei hyggelig kursutvikling de kommende ukene.”

Jeg venter også på e-mannens oppdatering fra NBC, men jeg tviler ikke på at flere med kapasitet til å ta merkbare posisjoner på T-20 - både dem som normalt setter penger i biotech + flere andre - er i tenkeboksen og kanskje alt har konkludert positivt.

Aperitiffen er servert (AZ-børsmeldingen)
Forretten ble servert idag.
Hovedretten er bestilt (AZ-avtalen).
Nå lener jeg meg tilbake og nyter duften fra kjøkkenet!

12 Likes
26 Likes

En mulighet fimaNAC?

https://www.reviewofophthalmology.com/article/a-new-gene-therapy-for-earlyonset-rp

Another drawback of Luxturna is the need to inject the delivery vector into the subretinal space. Surgical invasion into the subretinal space necessitates inducing a temporary retinal detachment and increases the chance for necrosis and inflammation in the area. A potential solution to this problem is to deliver the vector into the vitreous humor, which avoids direct contact with the retina, and would also make the therapy more accessible for ophthalmologists who haven’t undergone vitreoretinal surgical training. Yet, previous trials with gene therapy delivered through intravitreal injection have shown diminished visual outcomes and higher chances of an immune response; for adequate vector-cell transduction to occur, the vectors need to be placed in close proximity to the deeper layers of the retina (the subretinal space). Future research in gene therapy should therefore focus upon ways to optimize vector delivery to render intravitreal injections more feasible.18,25,26

Knapt noe annet er så tilgjengelig for belysning som menneskets netthinne.

7 Likes