Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Det er to ting her Arve: Det ene er det som markedet vet og det andre er det som Pcib og AZ vet. Kursen forholder seg til det ene. Det markedet vet. God helg😉

4 Likes

Får ikke håpe vi har sett toppen av isfjellet, hva kurs angår :sweat_smile:

650kr?! :dizzy_face::dizzy_face::dizzy_face:

Da antar jeg at man mener KUN for gallegangs-indikasjonen i FimaChem???

Det er tydelig at det er en stor jobb å gjøre for å bevisstgjøre aksjonærmassen om hvilke potensielle verdier man sitter på i PCIB.

Egentlig synes jeg det har vært svært lite diskusjon om penger og verdier på PCIB-trådene.
Det meste har dreid seg om det fundamentale, medisinske, og det har vært det absolutt riktige hittil, men nå som tiden for kommersielle avtaler og/eller oppkjøp kan se ut til å nærme seg med stormskritt, så bør kanskje også aksjonærenes fokus dreies litt i den retningen.

Ikke for å drømme og spekulere om store verdier, men for å tallfeste mer konkret hva PCIB er verdt og for å gjøre oss bedre forberedt for hvordan vi bør forholde oss til det som nesten uungåelig er oss i vente.

18 Likes

VET vi at det kan helbrede diabetes eller er det håp/muligheter for dette? Har ikke fått med meg dette jeg. Med min aksjepost så håper jeg den største optimisten har rett men synes vi er litt tidlig ute med feiringen?
Om alt som ramses opp på forumet stemmer så er jo kursen en vits ( vi gikk da litt ned i går ? merkelig det da ? )
Ønsker ikke å fremstå som negativ men mener det tar helt av her på forumet om dagen?

1 Like

Du er jo ikke dårligere til å ta av du, enn brorparten av oss andre Arve.
Menang diabetes så er det bare spekulasjon fra Einarsson i podcast 104. Hør de 10 siste minutter.

Om prising i biotech:

5 Likes

OK jeg er jo super-optimist men vet ikke om jeg har “tippet” så mange milliarder?
Det jeg husker å ha skrevet ett par ganger er at PCIB er det mest spennende selskapet jeg har vært investert i siden min inntreden på børs ca 1990.

1 Like

Hva burde koste mest :
1 - Et selskap som kan forlenge livet til prostatapasienter et par måneder (Algeta)
2 - Et selskap som kan øke effekten på vaksiner, cellegift, genterapi med 5/50/1000 ganger ?

15 Likes

Jeg mener vi er i en særstilling, hvem andre har et fora som har slik kompetanse om PCIB? Ingen!!!
Vi som spekulerer og vet hvilke potensiale PCIB har, synes alt tar lang tid… Meglerhus og investorer stort sett «skyr» ofte biotec aksjer og spesielt slikt de ikke skjønner noe av…
Så vi får bare bli vant til at mange kommer løpende etter…
Ved salg av PCIB vil flere her inne bli økonomisk uavhengig, så jeg takker ja til salg av PCIB… Det vil også de andre biotec selskapene nyte godt av :slight_smile:

3 Likes

Det er selvfoelgelig alle sykdommene (to, muligens tresiffret antall sykdommer )fimaNac, fimaVacc, fimaChem og fimaBacc tilsammen kan revulusjonere behandlingen for, som skaper de store verdiene noen av oss har nevnt paa denne traaden. Naar historien skal gjoeres opp, er jeg ganske sikker paa at det vil dreie seg om flere hundre milliarder kr. i verdi. Om ikke billionen. Men det er mange aar til vi faar svar paa dette.

Slik at hva er best for PCIB? Og inngaa mange lisensavtaler for fimaVacc og fimaNac, og komme i maal med og faa godkjent fimaChem, slik at vi kan begynne og synliggjoer noen av disse verdiene foer vi i det hele tatt tenker paa og selge. Eller at noen annerkjenner disse mulighetene og deler av disse verdiene i dag, og gir oss ett solid bud i loepet av 2020 som vi aksepterer.

I utgangspunktet ville det foerste vaere det beste, men det er alltid en risiko og vente i flere aar, hvor man kanskje maa bli med ned og opp gjennom en ny finanskrise, eller flere emisjoner, eller gud vet hva.

Undertegnede ville foretrukket ett salg, hvis budet laa paa 60 milliarder kr. eller hoeyere.

15 milliarder for hvert forretningsomraade er de verdt, i en stor salgssammenheng. Selv det er lite egentlig. For fimaNac er antageligvis verdt det alene. Men legges 60 milliarder kr. paa bordet i loepet av neste aar, stemmer jeg ja.

11 Likes

60 milliarder, altså rundt 1600kr aksjen, da begynner det å ligne noe, selv om tiden kanskje vil vise at det var latterlig billig.

Hvis man i tillegg klarer å oppnå at noe av kompetansen og arbeidsplassene beholdes i Norge, så hadde det vært fantastisk bra.

6 Likes

Jeg la inn en reservasjon på en Cybertruck i går, så jeg kan vente med ett salg til slutten av 2021. Jeg har ikke solgt en aksje siden jeg kom inn i begynnelsen av 2017 og har goooood tid, men i slutten av 2021 må som nevnt lette meg. Jeg sitter med 16k aksjer og fremtiden er lys(-behandling)!
Jeg har alle dyktige skribenter her inn å takke, og går dette veien spanderer jeg en fest på hele gjengen her inne. God helg :partying_face:

12 Likes

Jeg tipper optimismen herjer i kantina på OCC om dagen.
… og snart er det lunsj.

9 Likes

Synes det viktigste er å få fortgang i den kliniske utprøvingen. Det tror jeg best skjer med salg til BP av hver teknologi. Vi får eventuelt investere i de som kjøper nac, vacc og chem.

3 Likes

Utrolig spennende å tenke på hva som vil skje fremover, og selvsagt er den «enkleste» tanken at vi blir kjøpt opp.

Men for å ta et nøkternt alternativ, og det som i mine øyne nå er et «worst case scenario» (sett bort fra ekstreme hendelser i selskap/marked), hvordan tror dere dette scenarioet vil slå ut for kursen neste halvår:

-FimaChem: Release-studiet går etter planen, eller muligens litt forsinket slik det har blitt meldt. Ingen store nyheter publiseres H1 2020.

-FimaVacc: Positiv presentasjon 12.12, men ingenting konkret blir meldt ift samarbeid med andre firmaer e.l. Ingen andre store nyheter blir meldt.

-FimaNac: Avtale inngås med Astra/Zeneca (ikke oppkjøp e.l.). Ingen andre store nyheter blir meldt.

Utviklingen vil selvsagt avhenge av hva som ligger i avtalen med AZ, men ta forbehold om at det er en relativt «enkel»/«liten» avtale.

Er vi fortsatt «billige» da, eller reflekterer dagens børskurs (kurs 60,-) selskapets status ift risk/reward per nå da?

EDIT: Nå spør jeg bare av 100% nysgjerrighet og uvitenhet. Som sagt har jeg ikke det store grunnlaget for å vurdere fremtiden, derfor vil jeg prøve å se saken fra alle mulige vinkler.

12 Likes

Bare en liten ikke ekslusiv avtale på vacc, nac eller chem, fører til at 100 ryker tror nå jeg.

9 Likes

Dette vil bety det samme som at BP ikke er interessert i verdens beste leveringsteknologi for store og smaa molekyler, effektokning av cellegift og aktivisering av kroppens eget immunforsvar. For dette er hva vi selger.

Jeg tror isteden BP vil omfavne disse produktene og ta de i bruk, fordi de har etterpsurt noe slikt i mange aar, og fordi de ikke faar sine medisiner til og fungere uten vaar hjelp paa disse omraadene…

5 Likes

Aksjesladder om biotek, sånn litt på skrå :wink:

1 Like

Jeg deler din optimisme, solo, og dette er sikkert et kjempe-bearcase, men det du da sier er at hvis dette scenarioet slår til, så bør kursen gå kraftig ned? Jeg understreker «HVIS» :grin:.

1 Like

Eg mener vi er fortsatt billig kun på GGk, med firmachem, alt annet er bonus. Og slik vil det være så lenge release går på skinner og kursen stiger videre.

6 Likes