Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - 2020 1 Småprat (PCIB)

Dere må nesten se på de avtaler listet opp og vurdere sannsynlighet for AZ+ PCIB, Novo Nordisk+ PCIB, Biontech + PCIB eller andre partneralternativer. Langt over 50% mente Einarsson ved AZ. Einarsson nevnte også i radforsk podcast kult om det ble budkrig.
At mandagene framover blir mørke ser jeg som svært lite sannsynlig. Sjelden vært morsommere med mandager⭐️

Sitat snøffelen er treffende når enkelte her «frykter» at kursen ikke skal stige markant:

» Sist men kanskje viktigst, PCIB løser trolig hovedutfordringen med delivery for å realisere potensialet i mRNA. Så hvorfor skulle en avtale med AZ være mindre enn ovenstående eksempler, om noe burde den bli bedre!»

4 Likes

BioNTech har vel bare market cap på 50 mrd kr, så en budkrig mellom dem og AstraZ blir vel vanskelig (?)
Men det er sikkert andre som kunne tenke seg en del av kaka. F.eks Roche eller Merck.
At AZ flagger at de ønsker forhandlinger burde øke interessen fra andre. Hvem vil stå utenfor og selge gamle medisiner med 1/10 effekt ?

4 Likes

Hvorfor skal AZ få forhandle i et halvt år “alene” med PCIB?
Pågår der forhandlinger med Biontech også ?
Hva med de andre samarbeidspartnerene?

Muligheten for budkrig ved et eventuelt bud tilsier vel at forhandlinger kan pågå med et hvilke som helst av samarbeidsselskapene , endog fra et selskap eller flere som står utenfor de kjente samarbeidspartnerene.

3 Likes

Når man ser på avtalene i andre biotech som nevnes her er det vel ikke å sammenligne appelsiner med appelsiner, men mer som å sammenligne appelsinfrø med appelsinskall.

Finnes det egentlig noe relevant å sammenligne med? Det ble nevnt å sammenligne med en sprøyte, du selger ikke innholdet men leveringsmekanismen.

For en ikke fagmann kan kanskje sammenligninga med en sprøyte være relevant, alternativet til sprøyte er å smøre medisin på huden, ikke like effektivt. Så kanskje sprøyte 2.0 - få medisinen inn i cellene.

Hva er en sprøyte 2.0 verdt ? Enkeltvis ikke så mye, men for den som ønsker monopol på det, kanskje veldig mye. Susanne Stuffers som har truffet urovekkende bra tidligere nevnte vel (med stor usikkerhet) fimavacc avtaler med upfront på ensifret antall millioner + royalties hvis jeg ikke husker helt feil. Hun kom vel aldri så langt at hun satte noe verdi på NAC. Finavacc avtaler i den størrelsesorden ser jeg ikke helt at skal dra aksjen til over 100, da må det komme mange avtaler. Nei de store verdiene realiseres nok raskt ved ett oppkjøp.

«PCI virker på alt vi har prøvd det på» hvorfor skal noen kjøpe bare en av teknologiene, risikere å konkurrere mot en annen plattform. Selv om de ikke benytter alle plattformer i dag kan verdien av å utelukke andre vel så stor.

5 Likes

Slik jeg forstår avtalen vil Astra måtte stoppe all forskning i lys av PCIB nyttårsaften. Etter nyttår er det kun avtalt at forhandlinger eller veien videre skal forhandles om og rundt. Hvis jeg har oppfattet dette må altså Astra «permittere» forskerne som jobber med dette. Er det ikke innlysende at Astra ikke vil ha stopp i forskningen, når i tillegg konkurrenter kan komme på banen? Astra har hastverk, og jeg har ingen tro på at en avklaring vil skje først til sommeren.

15 Likes

Akkurat poenget !
En monopolsituasjon kan bli enormt verdifull. Derfor tror jeg AZ sikter mot et kjøp av hele PCIB

“Er det ikke innlysende at Astra ikke vil ha stopp i forskningen, når i tillegg konkurrenter kan komme på banen?”

Jo, jeg tror de regner for harde livet akkurat nå.

11 Likes

Det var ikke BioNTech jeg tenkte på men deres store samarbeidspartnere. Det tror jeg går frem av innlegget mitt.

7 Likes

Poenget med BioNTech er at Genentech, som er eid av Roche, allerede har investert $310 millioner i samarbeidet om en mRNA vaksine. Om AZ stikker av med NAc, så er muligens dette blåste penger.

Og som @sjog skriver, så er det flere andre store som også har mye å tape om BioNTech mister muligheten til å benytte NAc-teknologien. Kanskje først og fremst Sanofi.

20 Likes

The perfect storm :boom::gem:

9 Likes

Roche har mcap i underkant av dobbelt så mye som AZ. Roche vet vel en del nå mtp samarbeidet PCIB har hatt med BioNTec siden 2016, Nac data PCIB har fremlagt at Jefferies i November 2019 og siste børsmelding ifm samarbeidet mellom PCIB og AZ. Tør AZ la andre slå kloa i PCIB?

6 Likes

Med patentet som ble offentliggjort i august 2019 og offentliggjøringen av AZ har eg betydelig mer tro på fimaNAc enn fimaVACC.

Er ganske sikker på at Stuffers hadde vurdert fimaNAc med milliardbeløp i dag (null i 2018), fimaChem med milliardbeløp (som i 2018) og fimaVACC med millionbeløp (150-200 millioner i 2018).

Uten at eg vet endringene og detaljene i Arctic sin nye analyse, så virker kursmålet på 78 altfor lavt.

Det er faktisk samme kursmålet som Stuffers satte den 16. februar 2018 (ca 25mill aksjer den gang mot ca 37mill aksjer i dag)…

5 Likes

Sommeren 2020 , hvor står PCIb da?

FimaCHEM RELEACE studien?
Pivotal studie i GGK som mest sansynlig ender opp i en blockbuster.
Interrimavlesning nærmer seg og foretar den uavhengige kontrollgruppen seg noe?
(avslutter de kontrollarmen)

FimaVACC?
Resultatene i fase 1 studien som legges ut 12/12-2019 har kanskje ført til stor pågang fra biotek og BP.
PCIB har kanskje startet fase1 innen en vaksinekandidat samt andre lisenser fra andre selskaper signert?

FimaNAc:
AZ forhandler samt flere selskaper
Resultater er offentliggjordt innen samarbeidet innen fimaNAc


Så ja , Har AZ sovet i timen?
Jo lenger de venter jo mere komplekst blir det å inngå avtaler , og dyrere selvsagt.

7 Likes

Så hvor finner vi frem til “sannheten”?

chem
pivotal (avsluttende) studie i ggk pågår med mulighet for AA ved interrimavlesning , eller tidligere v/ kontrollgruppen.

VACC
PW bekrefter at overføringen av teknologien til menneske er sikkert og gjør det som er forventet meget godt i friske frivillige.
Gjenstår å prøves ut i syke
Ferdig produkt til utlisensiering.

NAc
PW guider “meget gode” resultater i noen av samarbeidene , deriblandt AZ.
Forhandlinger pågår
safety ok.

fornøyd jeg :slight_smile:

10 Likes

Jeg har sendt inn to spørsmål til Radforsk som de skal stille PCIB om til uka. Har fått til svar at tre spørsmål blir valgt ut og stilt.

Edit: altså jeg vet ikke hvilke spørsmål som blir valgt ut

4 Likes

Er det forresten fimaNAc som Coldplay synger om her? Coldplay fimaNAc

1 Like

Astra Zeneca has said that the results from their tests of fimaNAc look very promising in the oncology area. Now, they wish to see if the same technology can work in other disease areas.


Ser veldig lovende ut.
Sterke ord i denne sammenheng.

https://www.bloomberg.com/press-releases/2019-11-26/pci-biotech-holding-asa-pci-biotech-expansion-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-astrazeneca

16 Likes

Kanskje vist før men virkelig god forklaring på selskapets teknologi.

9 Likes

Dette stopper nok ikke ved Merck, Roche og Astra Zeneca.

PCIB maa vaere paa blokken hos alle de store BP selskapene om dagen, noe som betyr at store ting kan skje naar som helst.

The next generation …

11 Likes

Så enig Solo…
Jula kan bli “ulidelig” laaang :flushed:

2 Likes

Stemningen her inne minner veldig om hvordan Nano-trådene så ut for noen år tilbake siden!

1 Like